P
Phoenix
Guest
Sinds de brushless technologie betaalbaar is geworden heb ik toch ook maar eens voorzichtig een brushless setje aangeschaft, en ik ben om hoor!
Ik heb een Typhoon 6/3D met CCPhoenix 25 (regelaar geschikt voor een toekomstige Typhoon 15) aangeschaft. In eerste instantie op een slowflyer gezet, omdat die zowel binnen als buiten kan vliegen.
Setup: 2xEtec1200 (8.5C), 9x4.7 APC SF, kist (hurricane) 375 gr vliegklaar. Kist kan lichter maar er moest lood bij om de lichtere Etecs te compenseren... extra gewicht is voor buiten niet zo erg. 75 Watt ingangsvermogen, 360gr static thrust.
Vlieggedrag:
- start zo uit de hand zonder te gooien.
- geluidsniveau stil! voor heen dat "gereutel" van een gearbox
- klimvermogen 8O
- throttle half gas voor normale vlucht
- throttle 80-90% full voor mooie ronde loopings op constante hoogte zonder aanduiken, en doet dit "consecutive"
- vluchtduur (eerste trials) 3 x 15 minuten op 1 2S 1200 pack! :!: Lichte windcondities.
- pack weer opgeladen en nog een vlucht geprobeerd, de wind was echter op hoogte behoorlijk aanwezig (op de grond was het windvaantje gestreken), ik had bijna geen controle over de kist en kon hem met moeite weer normaal op de grond krijgen. Windvaantje is dus niet alles.
Wat ook niet alles was is dat de regelaar standaard op hard cutoff staat. Ik heb liever soft cutoff (bij kleinere modellen) omdat ik dan aan de gasstand kan merken dat het pack leegraakt en moet gaan landen. Dit moet ik nog even veranderen in de regelaar.
Voor volgend jaar staat een Holiday (ik heb toch liever ailerons dan rudder) op de verlanglijst waar dit brushless setje dan heen verhuist. En indien het budget het toelaat een RBC Warbird met Typhoon 15.
Voor nu groeten van een tevreden brushless gebruiker.
Ik heb een Typhoon 6/3D met CCPhoenix 25 (regelaar geschikt voor een toekomstige Typhoon 15) aangeschaft. In eerste instantie op een slowflyer gezet, omdat die zowel binnen als buiten kan vliegen.
Setup: 2xEtec1200 (8.5C), 9x4.7 APC SF, kist (hurricane) 375 gr vliegklaar. Kist kan lichter maar er moest lood bij om de lichtere Etecs te compenseren... extra gewicht is voor buiten niet zo erg. 75 Watt ingangsvermogen, 360gr static thrust.
Vlieggedrag:
- start zo uit de hand zonder te gooien.
- geluidsniveau stil! voor heen dat "gereutel" van een gearbox
- klimvermogen 8O
- throttle half gas voor normale vlucht
- throttle 80-90% full voor mooie ronde loopings op constante hoogte zonder aanduiken, en doet dit "consecutive"
- vluchtduur (eerste trials) 3 x 15 minuten op 1 2S 1200 pack! :!: Lichte windcondities.
- pack weer opgeladen en nog een vlucht geprobeerd, de wind was echter op hoogte behoorlijk aanwezig (op de grond was het windvaantje gestreken), ik had bijna geen controle over de kist en kon hem met moeite weer normaal op de grond krijgen. Windvaantje is dus niet alles.
Wat ook niet alles was is dat de regelaar standaard op hard cutoff staat. Ik heb liever soft cutoff (bij kleinere modellen) omdat ik dan aan de gasstand kan merken dat het pack leegraakt en moet gaan landen. Dit moet ik nog even veranderen in de regelaar.
Voor volgend jaar staat een Holiday (ik heb toch liever ailerons dan rudder) op de verlanglijst waar dit brushless setje dan heen verhuist. En indien het budget het toelaat een RBC Warbird met Typhoon 15.
Voor nu groeten van een tevreden brushless gebruiker.