eerste collectieve pitch heli Belt CP

Hallo
Ik ben luuk en nieuw op het forum, ik ben 22 jaar en woon in horst.

Het begon allemaal met een simpele coaxial mini heli en ik kwam erachter dat ik het erg leuk vond maar er zat heel weinig uitdaging in dat kleine ding.

Nu heb ik de knoop doorgehakt en een 2e handse e-sky belt CP op de kop getikt. Toen ik de heli kocht was er 1 servo vast gelopen dus heb ik alles vervangen door towerpro SG90 servo's
En een KDS-2003-3 40A ESC omdat de originele ECS 25A niet heel betrouwbaar is.

Ik ben nu aan het oefenen met de training wheels, maar ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met de belt CP die nog een paar handige beginners tips voor mij hebben en hoe ik het meest stabiel kan beginnen.

Hier heb ik een paar foto's van mijn belt CP
2sbu2ye.jpg
f1y4br.jpg
ehd56a.jpg
sfyow7.jpg

Alvast bedankt, luuk Elbers

Welkom!
Koop een simulator voor op de pc... Blijf rustig tijdens het vliegen... En neem de tijd voor je oriëntatie

@RuudM
Bedankt voor je tip ik zal eens kijken naar een simulatie.
En inderdaad oriëntatie is een groot begrip in het begin daar ben ik al achter gekomen, door soms onbewust de verkeerde kant op te gaan onder het hoveren. Dit vooral met de neus richting mij.

@Bartvd
Heel erg bedankt voor de link hier staat veel bruikbaare informatie op, ook de filmpjes van bob op helifreak deze had ik zelf ook gevonden en zijn ontzettend leerzaam.

Bedankt voor jullie reacties

Op de een of andere manier krijg ik te staart niet helemaal stil
Hij wil heel langzaam tegen de klok in draaien en met de trim krijg ik hem ook niet helemaal stil. Kan dat te maken hebben met de positie van de staart rotor in midstick? Zo jaa moet ik dan de servo positie aanpassen en dan weer fijn afstellen op de trim?

Ik heb het gevonden ik had het 3e gat van de servo hoorn gebruikt nu is die verhuist naar het 5e gat en het probleem is weg, hierdoor kon de staart rotor niet maximaal uitslaan

Goed bezig Luuk, geeft een hoop voldoening een issue oplossen.
Ja oriëntatie begint bij tail in, Side in .. Noze in.. Wanneer je deze vier beheerst en vierkantjes kan hooveren ben je al heel erg ver...
Enige wat je nodig hebt is tijd en beheersing ... Rest gaat vanzelf .. Probeer niet te overhaast dingen door te drukken (zeg ik die Vd week geprakt is door eigenwijs door duwen laag bij de grond ;)) ... Spreek uit ervaring :p

Hallo Luukelbo
Als ik je een tip mag geven koop er een microheli cp bij om te oefenen thuis.
Daar kan je van de winter mooi mee oefenen en in het voorjaar met de belt cp vliegen.
Deze kleine rakkers kunnen ook nog eens tegen een stootje, zoals een super cp of een blade nano cp.

Groetjes André en veel Suc6

Nog een tip, zorg dat je voldoende reserve onderdelen op voorraad hebt. Esky onderdelen zullen door het faillissement (heb ik ergens gelezen) steeds lastiger te krijgen zijn.

Iedereen bedankt voor de tips
@ruudM
Ik moet zeggen dat ik best wel gedreven ben om het te leren ik vind het sleutelen en prutsen net zo leuk als het vliegen en ik denk dat dat ook wel helpt met het maken van deze hobby tot een suc6

@demolle
Ik denk dat een 2e heli er nog niet in zit voorlopig maar misschien wel een mooi kerst cadau voor mijzelf haha
Bedankt voor de tip

@Stitch
Jaa dat had ik ook begrepen ik heb al een aantal reserve onderdelen. Maar waar moet ik het meest aan denken na een crash?
Main rotors en blades
Tail rotors en blades
Main shaft
Tail boom
Landing skid

En zijn er nog andere dingen die snel vervangen moeten worden na een crash?

Meest voorkomende schade na crash : main shaft - feathering spindle- blades - tail boom - servo's - tandwielen .
Als ik jou was zou ik goed leren op die esky maar er toch ook niet te veel geld in pompen .
Het is zo dat je met kwalitatief beter materiaal , beter vliegt ook . Afhankelijk van je budget ook .

Bij een crash inderdaad vaak iets wat door de motor aangedreven wordt. Tandwiel, rotorkop onderdelen, je staartboom. Precies wat guyken zegt. Ik ben ondertussen overgestapt naar een HK450, die uitgebreid is met copterX en align trex onderdelen.
Kwalitatief beter en volop verkrijgbaar en heel veel onderling uitwisselbaar.

Back