eerste ducted fan ?

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
E

elektroflyer

Guest
ik heb al ruime vliegervaring en ben van plan mijn eerste jet aan te schaffen, met edf uiteraard. Welk toestel raden jullie aan als beste keus voor lipo van 2200mAh. De Phase 3 F16, daar heb ik al veel goed van gehoord?

ik heb de phase 3 f 16 en ben er echt tevreden van hij is snel en kan traag landen
gooien is niet nodig gewoon los laten is ook goed

gr peter

Ja, ik moet dat als fervent EDF vlieger bevestigen. De Phase 3 F-16 is voor een beginner in EDF de beste keus die ik kan bedenken. Zelf heb ik hem niet, maar standaard uit de doos heb ik nog geen andere RTF EDF zo goed (en snel) zien vliegen.
Ik heb hem wel al opgegooid voor clubleden en het ding vertrekt vrijwel vanzelf.

Absoluut makkelijk te vliegen.
Wel zou ik de regelaar vervangen door een andere goede min. 40A exemplaar, deze willen nog wel eens stuk gaan met alle gevolgen van dien.

waar kan ik deze best kopen? ben nog altijd enorm aan het twijfelen tussen kunstmatige en goedkope funjet of een realistische duurdere edf. U4EAke is er een vliegclub in diest? wil wel eens komen kijken wanneer de F16 gevlogen word, kom elke dag in diest, werk er namelijk.

Ik heb zelf ook de funjet gehad en gevlogen. De phase3 F-16 is makkelijker te lanceren en volgens mij ook te vliegen, maar de funjet is iets sneller.
Als ik moest kiezen zou ik voor de F-16 gaan. Een funjet zal niet (veel) goedkoper zijn als je motor, regelaar en servo's erbij telt.

Zaterdag is het trouwens fly-in op de club, dus je kan je eigen vliegtuig zelfs meebrengen :-) Als je de F-16 van Peter ziet vliegen ben ik zeker dat je niet meer twijfelt ;-)

Wat vind je hiervan: Robbe AMX Jet, heb 'm gisteren gezien en ziet er erg leuk en mooi uit.
De inlaten zijn mooi gestroomlijnt dus dat zit wel goed en mooie grote fan.
Voordeel dat deze ailerons heeft tov de F16.

78798_400.jpg

78797_400.jpg

f 16

die heb ik ook vliegt iets trager dan de fase 3
wat wel leuk is hij kan vertrekken vanaf de graspiste,men hoeft die niet te gooien
als ik nog moest kiezen geef me de f 16 maar

dat maakt het nu net allemaal zo moeilijk, de amx heeft een te zwakke standaard setup maar is uitgerust met een mooi landingsgestel,de rbc is ook ok maar is van balsa (heb niets tegen balsa, maar nog iets te vroeg voor mij denk ik). En de F16 is standaard ok, maar heeft dan weer geen landingsgestel. Is de EDF van de F16 achteraf niet meer bruikbaar in andere modellen? Deze is toch niet verloren vermoed ik?

hoe zit het trouwens met de jets van gws, zijn die iets waard? Iemand ervaring mee?

dat maakt het nu net allemaal zo moeilijk, de amx heeft een te zwakke standaard setup maar is uitgerust met een mooi landingsgestel,de rbc is ook ok maar is van balsa (heb niets tegen balsa, maar nog iets te vroeg voor mij denk ik). En de F16 is standaard ok, maar heeft dan weer geen landingsgestel. Is de EDF van de F16 achteraf niet meer bruikbaar in andere modellen? Deze is toch niet verloren vermoed ik?

bij de amx zit geen landigs gestel
de setup van de f 16 gebruik ik nu ook voor een phantom f4

ik heb al ruime vliegervaring en ben van plan mijn eerste jet aan te schaffen, met edf uiteraard. Welk toestel raden jullie aan als beste keus voor lipo van 2200mAh. De Phase 3 F16, daar heb ik al veel goed van gehoord?

rbc mig29.

Echt balsa dus je leert ook netjes bouwen ;)
kan je uit de hand starten en heeft niet veel vermogen nodig dus nog redelijke vliegtijd met je 2200's. Kan best vlot vliegen (want het is geen schuim dus minder weerstand) maar is ook makkelijk te landen. de 70mm fan kan je later ook in heel veel modellen kwijt wat dus kosten drukt.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ziet er mooi uit, alleen ben ik bang dat je net als met de Kyosho Intruder de inlaat veels te klein is en zal daardoor niet echt lekker zal vliegen.

Wbt de amx jet, deze heeft geen landingsgestel en je kan nadertijd makkelijk een snellere motor erin zetten doordat de body onder de motor/fan met sterke magneten toegankelijk is.

De Phase F16 vliegt erg goed, de enigste nadelen die ik heb ondervonden is dat vooral de vleugels absoluut niet tegen vocht kunnen, dus is je gras wat nat of ga je in de avonduren vliegen waarbij het afkoelt (luchtvochtigheid neemt toe) dan willen de vleugels die bestaan uit een soort karton achtig omhulsel hier en daar een soort knikjes vertonen (net als je karton buigt zeg maar).
Ook de regelaar blijkt nogal eens kuren te vertonen, lees op rcgroups maar eens hoeveel F16 de grond in zijn gegaan alleen door een defecte regelaar, including me, sterker nog, mijn F16 is erdoor afgebrand omdat de ESC in brand vloog.

eerste edf

Is de multiplex twister niet iets voor je? en vervolgens de stap te zetten naar een f16 of vergelijkbaar type.

Egbertje

De twister is nogal duur voor wat het is vind ik, orginele setup ook erg plat.
Maw, de F16 van phase 3, hiervan kan de fan achteraf moeilijk in ander toestel worden gebruikt. Je kan enkel de motor verzwaren. Is er dan geen Jet formaat lipo 2200mA waar fan nog moet worden ingebouwd (vb wemutec) in foam.

Schaum Sniper - RC-Network

dat is ongeveer de enigste optie. er zijn eigenlijk geen 70mm edf jets voor 2200mah combis omdat het vermogen minimaal 350W moet zijn om er plezier mee te hebben. Met je cellen kom je dus uit op vrij korte vliegtijden. De schuimsniper vliegt nog best aardig met 250W (draadje lezen dus) dus je vliegtijden zijn nog redelijk. wil je meer uit 2200mah cellen halen dan kan je beter voor LiMnPo kiezen. daar heb ik mijn Uriah-BU specifiek voor ontworpen. Maar die is balsa.

Laatst bewerkt door een moderator:
Uriah-BU? Wat bedoel je met LiMnPo cellen? Ik vlieg met de acromaster al een tijdje met 4 cel LiFe pakketje, is er geen zelfbouwjetje waar deze in zou passen?

Back