eerste duikboot dag in mol

raf

Forum veteraan
hallo
vandaag de eerste dag geweest in mol
aan de mensen die geweest zijn bedankt om de toch niet altijd korte verplaatsing te doen
een heerlijk weertje en plezante mensen om de dag mee door te brengen
wat kon je nog meer wensen

er waren een 11 tal duikboten aanwezig en vooral van de duikers die er nu juist vandaag overvloedig aanwezig waren was er heel veel interesse zowel naar de techniek als hoe de modellen onder water vaarden

de kantine draaide op 200% dat heeft joop aan derlijve mogen onder vinden
maar ze hebben het heel mooi opgelost

foto's en video komen er aan maar eerst zelf eventjes bekijken

groetjes raf

eerste video beelden

er is veel op te zien
vooral keien en een trap naar atlantis
dan flits er nu en dan een boot voorbij

een geeltje is geen goed platform om een camera te dragen
je kan de boot niet stabiel op een diepte houden en hoe je het ook balast je moet veel te snel varen om het onder water te kunnen houden

maar we hebben ook nog met een andere kamera gefilmt en daar kan ik de beelden dinsdag maar eerst mee bekijken

en hopelijk zijn daar wel goede beelden bij waar iets mee gedaan kan worden

de keien en de trap was wel goed zichtbaar dus de water qualiteit was nog niet al te slecht al zaten er heeeeeeeeeeeeeel veel duikers in het water
en met die grote flippers maken die erg veel stofwolken

groetjes raf

Hallo duikboters

Ik ben ook weer terug uit Mol.Zeer mooie locatie ,helder water ,mooi weer en droog want dat heb je wel nodig.Ik had alleen de X-9 bij me en heeft het perfect gedaan.

Toen ik aan kwam voelde ik mij net een Belg want ik had de zender gisteravond vergeten uit te zetten ,dus een lege accu ,en vijf minuten later kwam Raf bij me en zij dat hij gisteravond de zender vergeten heeft uit te zetten te zetten!Maar we hadden laadapparaat bij ons en was het dus zo opgelost.

Het was er enorm druk,ook in het restaurant want ik had stoofvlees met frit besteld en na 'n half uur vroeg ik of ze de koe al geslacht hadden,welke koe?ze hadden mijn bestelling gewoon vergeten toen heb ik maar gewoon frit besteld en na een half uur vroeg ik of ze de aardappelen nog moesten rooien,weer vergeten,maar alles is nog goed gekomen en hoefde door het ongemak niet te betalen.

Mocht je van de zomer iets tijdens het varen wat kwijt raken is het geen probleem want je hoeft maar met je vingers te knipperen komen er gelijk een zwerm duiker aanzetten en die vinden het!Dat heeft Raf wel onder vonden want die had een stukje van zijn duikroer verloren(3 cm Lang)en 5 minuten laater kwamen ze met dat stukje boven water.

Al met al was het een gezellige dag.

Gr.Joop

Raf,

Alles was ok vandaag, spijtig van mijn dichtingsstop van de XXI, maar de Akula heeft het toch goed gedaan. alles werkte na de winterstop ok.
Heb al contact met Franky, voor het andere weekeinde, we proberen dan alles optimaal te hebben en duiken dan vanaf het platform. we proberen dan live beelden naar de cantine te sturen. hopelijk is het weer zoals vandaag, enkel de zon mag iets langer blijven.

tot de volgende,

Stefaan

hallo stefaan

zou een draadloze verbinding werken tot aan de cantine?????
ik zal eens contact opnemen met atlantis of ze dat zien zitten
want een beeldscherm hebben ze in de cantine wel staan

groetjes raf

Hé jongens,

Ben blij dat ik vandaag langs gekomen ben te Mol, nu heb ik tevens ook een gezicht bij bepaalde personen van op dit forum en heb tevens ook handige tips bekomen.
Ik ga nu toch ook weeral eens terug aan de slag met mijn U31 en ik hoop deze in orde te hebben tegen het volgende duikboten festijn.

@ Raf doe zo verder zou ik zeggen zodat er nog meer bekendheid voor duikboten in Belgie komt , zonder ons noorderburen te vergeten natuurlijk dat die ook meer van de partij mogen zijn.

@ Joop prachtige duikboot die je mee had om nog maar te zwijgen van je zwaar geschut een knap meesterwerk trouwens.
Tot het volgende kontakt.

Mvg
Dirk

hallo tom

zilvermeer op de locatie atlantis

14/15 juni
21 september is er bij gekomen
28 september

dit zijn de volgende dagen dat we daar varen
normaal beginnen we zo rond 10.00 uur maar dat hangt helemaal van het weer af

groetjes raf

hallo

zoals belooft een paar foto's
AVI_0001_127_0001.jpg

AVI_0001_127_0006.jpg

AVI_0001_127_0009.jpg

AVI_0001_132_0002.jpg

AVI_0001_133_0001.jpg

deze zijn dus met de oregon camera genomen van uit de boeg van een geeltje
de andere video beelden van de hand camera kan ik morgen maar eerst bekijken
dan komen er ook filmpjes als het de moeite is natuurlijk

maar zo krijgen jullie toch een idee van de helderheid van het water
ps wij vonden het niet zo helder maar joop kon zijn ogen niet geloven

groetjes raf

WOW dat is knap...op mijn werk hier in Mol zijn ook 2 vijvers beschikbaar om te varen...interessant zo'n duikboot.
Wij hebben een modelbouwclub, maar boten waren tot op heden niet zo'n succes.
Lijkt me leuk om jullie eens een keer bezig te zien.

Kunnen jullie daar zo vaak varen als jullie willen?

jammergenoeg had ik afgelopen weekend de keuze gemaakt om naar de modelbouwbeurs in Dortmund te gaan. En spijt dat ik er van heb!!
ik heb niets, maar dan ook niets bijzonders op die beurs gezien. Was wel heel groot, maar was erg teleurgesteld.... ik heb geen geld kunnen uitgeven dan aan benzine :(

hallo tom

onze club heeft een afspraak met de mensen van atlantis om daar te kunnen/mogen varen
de dagen dat er gevaren wordt moeten in club verband opgegeven worden daar er anders problemen met verzekeringen en dergelijke zouden kunnen ontstaan
we varen in water waar ook duikers aanwezig zijn en die hebben voorang op boten

er worden wel bordtjes geplaatst zodat de duikers weten dat ze zich aan de andere kant van de steiger moeten houden
de de modelbouwers wordt op het hart gedrukt om zich in het door boeien afgebakende gebied op te houden

wat niet wil zeggen dat er geen duiker tussen de modellennaar boven kan komen
de dagen dat er nu gevaren wordt liggen vast en eventjes terug gaan naar het begin van dit topic daar kom je de volgende wel tegen
en als het je past dan hopen we je daar wel eens op een van de dagen tegen te komen

ja Jan dat zijn beslissingen die men soms neemt in het leven meer kan ik daar niet op zeggen
en dat ritje naar mol en het mooie weer dat we hebben gehad en vooral het plezier dat we hebben gehad was mischien goedkoper uitgekomen
maar je hebt nog een paar kansen om ons met een bezoekje te vereren hahahahaha
en als je dan de filmpjes gaat zien (als ze gelukt zijn)dan ga je helemaal spijt hebben denk ik

groetjes raf

maar je hebt nog een paar kansen om ons met een bezoekje te vereren hahahahaha
en als je dan de filmpjes gaat zien (als ze gelukt zijn)dan ga je helemaal spijt hebben denk ik

Ik kijk nu al uit naar de mooie filmpjes en ik ga zeker dit jaar nog naar jullie mooi vaarwater komen!

groeten,
Jan

Het was een mooie dag in Mol. Het weer werkte mee en ik heb weer veel ideeen opgedaan.
Ik had een vraag over de afdichting van de duikboot. Ik heb zef een 209 van Engel van 10 jaar oud en moet een nieuwe afdigting maken.
Hoe heb je de afdichting gemaakt in jouw sub ?

Piet

hallo

ik ben nu bezig om de film te monteren
gaat een mooi werkje worden
want het zijn allemaal stukjes en brokken
juist een puzzel
en hier en daar is het beelf scheef opgenomen
zolang je niet kan zien wat je opneemt blijft het knudde
en is het gokken of er iets opstaat

groeten raf

hallo ronald

de video camera die we gebruikt hebben is een sony handicam
in een duikers klok waar wel een venster in is dat je als DUIKER kan zien wat je filmt
maar uit de hand vanaf de kant zie je dus niets
het is een hi8 video bandje
maar de shit is dat er nu in mijn camera onderaan een storende band zit
hij spoort niet goed zal ik maar zeggen
dus eerst dat probleem oplossen

groetjes raf

Back