Eerste EDF jet

Beste medemodelbouwers,

Ik ben opzoek naar een EDF jet.
Zoals de titel al zegt, word dit mijn eerste.
Ik heb nu een calmate sports 40 (brandstof), en ik ben opzoek naar een leuke straaljager.

Ik wil graag een straaljager, en geen funjet, die zijn nou niet echt mooi, en iedereen op de club heeft er één.
Ik ben niet opzoek naar een parkflyer, maar naar een fatsoenlijke EDF jet(1M+ lang).
Het liefst retracts, opgooien is niet echt mijn ding, en vliegen met uitgeklapt landingsgestel ziet er niet uit.

Ik heb nog geen oplader, die heb ik ook nog nodig.
Ook heeft mijn zender (maar) 4 kanalen (35MHz), misschien dat er een goedkope 6 kanaals te krijgen is, bijv hobbycity.

Mijn budget: €300,- max.

Alvast bedankt, Mathijs

ok, paar sites waar je dit soort toestellen kunt kopen:

Electric Fighter RC Jets - Electric RC Jets - RC Fighter Jet RTF

en een aantal van de kisten die daar verkocht worden, kun je ook bij een NL shop krijgen:
Rc Straaljager's, Radio Grafische Straaljager's Modellen, Zie onze Straaljager's Selectie,

Miskijk je niet op de prijzen, want bij bananahobby komt er nog dik 100 dollar verzendkosten bij.
Tot nu toe heb ik gezien, dat nitrotek in de meeste gevallen goedkoper is ;) (en JA het zijn EXACT dezelfde kisten ;) )

EDIT:
er komt nog een NL shop die de kisten gaat leveren (zelfde leverancier als bananahobby), maar die site is nog niet operationeel, wordt half april online verwacht. Prijzen zouden ruim onder de (van dollar naar euro omgerekende, incl verzendkosten) prijs moeten liggen van bananahobby.

NEE geen aandelen, alleen contact gehad met "eigenaar" ivm een jet voor een maat van me.

Dit is dan misschien wel een leuke (voldoet aan al je eisen, is 1m30 lang, retracts, en goede snelheid volgens youtube filmpjes):
http://www.nitrotek.nl/ST-D03A.htm
toestel is RTF. Je kunt er altijd je eigen zender/ontvanger bij gebruiken :) Lader + lipo zit er ook al bij!

Laatst bewerkt:
Ik ken beide sites.
Wat is het adres van die nieuwe site, ik ben erg benieuwd.
Of ik wacht tot half april, of ik koop nu wat en wacht op het verzenden, dat maakt niet uit.

Ik zag ook nog deze site:
aerialhobby.com .

Bedankt voor de reactie, mathijs

het adres van die site wordt/is:
www.modelbouw-sp.nl - welkom
Het voordeel van nitrotek of modelbouw-sp is wel dat ze in nl zitten, en dus verzenden sneller en geen kans op douane :)

Nitrotek is goedkoper als een kist van bananahobbies laten komen, incl verzenden, maar zonder douane, die kan er dus ook nog bij komen (en dan is nitrotek dus NOG goedkoper). De voorbeeldprijzen die ik van modelbouw-sp heb ontvangen, liggen nog iets lager als die van nitrotek, maar zeker weten doen we dat pas als de site operationeel is :) (contact form van de site werkt al wel, vragen staat altijd vrij natuurlijk he ;) wie weet heeft/kan hij al iets!)

Ik had gezien dat ready2fly.ch ook bananahobby spul levert.
Dichter bij dus minder verzend kosten.
Maarja: douane.
Over die F5e, geinig ding, alleen niet echt mooi.
Zelf zat ik te denken aan een van deze: f16 f18 b2 f35 f22 su47 eurofighter

I know, maar goedkoopste (met retracts) is al in 400 dollar (exl verzend kosten).
Zal ik anders een draadje starten onder gezocht?

Mathijs

Ik had gezien dat ready2fly.ch ook bananahobby spul levert.
Dichter bij dus minder verzend kosten.
Maarja: douane.
Over die F5e, geinig ding, alleen niet echt mooi.
Zelf zat ik te denken aan een van deze: f16 f18 b2 f35 f22 su47 eurofighter

vliegt nogthans zalig de f5 zowel handstart als op de wielkes

2-1.jpg

2-2.jpg

F5e is geen lelijk vliegtuig, maar dat kleurenschema is gewoon niet mooi, deze zwitserse is een stuk mooier.
Deze kan je toch krijgen op hobbycity.com / hobbyking.com / unitedhobbies.com (allemaal dezelfde site).
Zat zelf te denken aan de B2, F117, of de SU-37 van aerialhobby.com .
Ik heb er een account gemaakt, scheelt nog meer geld: B2 is dan 230 dollar (PnP versie).
Maar er gaat wat verzending overheen + eventueele douane kosten + zender/batterij/ontvanger van hobbycity.com .

Nog een vraagje: maakt het veel uit of ik 'm van internet afhaal, of in de winkel koop (met oplader/zender/batterij enz.).

vliegt nogthans zalig de f5 zowel handstart als op de wielkes

2-1.jpg

2-2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb een F-16 van hobbycity gekocht van een medeforumer.
Er Zit een het rc 2w-20 motor in en een het fan.
Kreeg er ook accu en oplader bij, alleen nog een ontvanger en ik ben klaar.

Mathijs

Ik heb bij quartel een 4 kanaals multiplex ontvanger besteld.
Ik ben alleen vergeten te vragen naar kristallen.
Zitten er standaard al kristallen in, of moet ik die ook nog bestellen?
Mijn kanaal is 79 op 35 MHz.

Mathijs

OK, had het ook al op de club gevraagd (de verkoper was er ook).
Ik ga dinsdag bellen voor de kristallen.
Er werd mij ook aangeraden om staven carbon in de neus te doen voor versteviging.
Wij vliegen op gras, dus als het neuswiel komt vast te zitten tijdens de landing, gaat hij naar voren, en breekt (misschien) de neus af.
Ook werd mij aangeraden om tape te doen bij de vleugels als versteviging, gezien er een zware motor zit, in een licht kistje.

Waarschijnlijk zou donderdag de ontvanger komen, ik hoop er dan zaterdag mee te, kunnen vliegen , als het mooi weer is natuurlijk.

Ik heb vandaag ook al de accu's en oplader getest, er moesten wat nieuwe stekkers aan de oplader (bananen stekkers, en XT stekkers), dus ik dacht effe testen op de club.
Het werkt prima, wachten op de ontvanger, en op mooi weer :) .

Mathijs

Er werd mij ook aangeraden om staven carbon in de neus te doen voor versteviging.
Wij vliegen op gras, dus als het neuswiel komt vast te zitten tijdens de landing, gaat hij naar voren, en breekt (misschien) de neus af.
Ook werd mij aangeraden om tape te doen bij de vleugels als versteviging, gezien er een zware motor zit, in een licht kistje.

Mathijs[/QUOTE]

Mathijs
om een carbonstaafje in de voorzijde te doen kan, maar is niet echt nodig
andre vloog ook op gras met dit model.

tape op de vleugels lijkt me niet veel verschil maken voor de stevigheid en is volgens mij ook niet nodig
het model is van epo en dat is net zo sterk als de multiplex modellen
dus ga geen moeite doen voor niks
andre is geen bescheiden vlieger en haalt meestal aardige toeren uit en dat heeft het model ook overleefd:-D
dus zal hij het bij jou ook wel uithouden.

succes ermee he
hij vliegt heel mooi (dat heb ik gezien)

gr Albert

Ik heb vanmiddag mijn lader getest, de eerste keer ging het goed.
Maar toen ik het nogmaals probeerde begon ie naar kortsluiting te ruiken.

Ik had nog niks aangesloten (ook geen voeding), toen ik de balance draadjes aansloot begon het opeens te stinken.
Ik herkende het geurtje van toen er wat servo's doorbranden (half jaar geleden).
Ik heb direct de kabel eruitgetrokken.
De batterei ruikt naar niets, maar m'n lader stinkt naar kortsluiting.
Het is een polimax B6 6 cel lader.
Hij is niet heet geworden of gaan roken, dus hopelijk val de schade mee, anders kan ik een week niet slapen :(

Ik heb 'm 2e hands gekocht, maar hij was nog niet gebruikt, en alle handleidingen zaten erbij.

Ik heb echt geen zin om een nieuwe lader te kopen.
Deze heeft me al genoeg gekost, en ik zit al wat boven m'n budget.
Ook heb ik geen zin om 3 weken te wachten.

Ik kan 'm hier niet testen, want ik heb geen 12V voeding. Ik laad 'm op het veld, daar hebben we van die paaltjes met 12V.

Ik heb net weer 'geroken', de geur trekt langzaam weg.
Ik leg 'm wel in het raamkozijn, dan stik ik niet in mijn slaap :o

Kunnen jullie me helpen?

Mathijs

PS. Hoeveel kost zo'n carbon staafje, en een 35MHz kristal ongeveer?

mathijs

al gevlogen met die F-16??
zal je wel je hartslag doen versnellen he
ben gewoon benieuwd hoe hij bevalt
laat het ons nog even weten

gr Albert

vliegmaat van andre

Nee, ik hebnog geen ontvanger, die zou vandaag binnen komen.
Ook een probleem met de lader :(
En het is het weer er niet voor, gezien de weersverwachting misschien deze maandag, maar ik ben voorzichtig, ik ga niet vliegen met veel wind

Mathijs

Vandaag ermee naar de club gegaan.
De oplader en balancer zijn niet kapot en doen het prima.

Er is nu een ander probleem.
Ik vlieg op 35MHz, en het stoord enorm.
Als ik vanaf 5 meter gas geef gaan de ailearons al heen en weer bewegen.
Ik ga het proberen op te lossen door de ontvanger naar de neus te verplaatsen.

Mathijs

Back