Eerste electro offroad auto kopen

• Topicstarter Topicstarter Theelichtje
  • Startdatum Startdatum
T

Theelichtje

Guest
Hallo,

Ik ben van plan een electro offroad auto te kopen, maar ik weet niet zeker of ik een 4wd moet nemen of een 2wd, wat is het beste voor een beginner?
en brushless of brushed?

alvast bedankt

lees je eerst in. Op het wereld wijde web staat genoeg over alles uitgelegd.

wat meer info zou handig zijn.
-ervaring in de modelbouw?
-wat wil je met je offroad elektro doen (lkkr rondcrossen waardanook of vrij rijden op een vereniging en misschien wel wedstrijden...)
-2wd of 4wd is puur een eigen smaak.
-wat voor een model wil je? Buggy/ short course struck / rock crawler / big foot enz... enz...
-en welke schaal? 1/5 1/8 1/10 1/16
-En niet geheel onbelangrijk wat wil je er aan uitgeven.

rechtsboven in het menu staat zoek.... bolletje berichten aanklikken en zoekterm invoeren en voila tig antwoorden op je vragen.

Nogmaals lees je goed in!

Laatst bewerkt:
hallo,

als ik jou was zou ik voor een 4wd gaan: dat is wat makkelijker te controleren.
ik weet dit omdat mijn broertje een tamiya desert gator (dt02 2wd) heeft en ik zelf met een plasma edge (df02 4wd rijd.)

kijk hier eens rond:
PK Model Racing
daar staat alles nog redelijk begrijpbaar uitgelegd.

of je brushed of brushles wilt ligt vooral aan je budget: brushed is goedkoper maar dan moet je af en toe koolborstels kopen.

als ik jou was zou ik voor een 4wd gaan: dat is wat makkelijker te controleren.

Dat is waar maar daarintegen is een 2wd weer makkelijker in onderhoud door minder onderdelen en minder complexe opzet. En met een 2wd leer je beter rijden dan met een 4wd. Iets wat iedereen toch uiteindelijk wil, leren rijden...

Bedankt voor de reacties,
ik heb weinig ervaring, alles waar ik mee heb gereden is een nikke stunt hopper (speelgoed dus), dus ik moet nog leren om met serieuze rc autos om te gaan, zoals joost k. al zei is 2wd beter om te leren rijden, dus dan denk ik dat ik voor 2wd ga, mijn budget is niet groot, het liefst niets boven de 200-250 euro, dus kan ik voor dit budget brushed of brushless kopen? ik wil het liefst een short course truck of een buggy kopen. schaal ik denk 1/16 of 1/10, maar hoe groter (mits binnen het budget) hoe beter. in het begin ga ik vooral bashen, maar later denk ik dat ik wel wil gaan racen.

ik hoop dat dit helpt

Een budget van €250,- max is wel aan de lage kant als je alles nog moet kopen maar niet onmogelijk...
Ben niet zo thuis in alle merken maar een traxxas rustler is een mooi begin. Vaak aangeboden met accu's en "snelladers" en veel opgrade mogelijkheden voor in de toekomst.
De 50% mode die erop zit is ook erg handig.

Maar ik ben alleen thuis in traxxas er zullen vast nog wel andere opties zijn.

Edit: damn zie net dat een rustler met lader en accu €350,- kost...

Laatst bewerkt:
hallo,

mijn broertje heeft zoals eerder gezegd een dt02: prima autootje om het te leren en eventueel ook goed op te voeren ook zijn er veel reserveonderdelen te krijgen (ook wel handig als beginner) hier een link:
TAMIYA 58344 Desert Gator 2WD DT02 | Tamiya 1/10 Off-Road | Digitaalmodeltrein.nl

bedenk wel dat dit een bouwpaket is: je moet dit nog los kopen:
een accu
een (snel)lader
een zender
een ontvanger

ook moet je hem nog compleet in elkaar zetten.

link quartel (quartel is best duur je kan m vast goedkoper krijgen) rtr:
Quartel Modelbouw - TAMIYA XBPro Sand-Viper

hier hoef je dus alleen nog maar een accu+lader te kopen: De keuze is aan jou!

=========EDIT========
traxxas is beter maar wel duurder

Wat is je leeftijd ? is misschien ook handig om te weten , dan weten we aan ''wie'' we iets adviseren en hoe je/u er mee om zult gaan en daartoe dus ook misschien een auto te adviseren die minder onderhoud ed. nodig heeft.

Laatst bewerkt:
De HPI E-Firestorm 10T Flux is nog steeds in de aanbieding voor 225 euro bij Rcracing Twente en Pk Racing (waarschijnlijk ook wel elders).

ik ben 16 jaar, en tom031 bedankt voor de reactie maar ik wil geen bouwpakket, ik wil een rtr, gewoon laden en rijden, maar die sand viper klinkt wel goed, daar zal ik eens naar gaan kijken.

en is er iemand in regio veghel die bekend is met de intertoys modelbouwwinkel?
want die hebben geen internetwinkel dus ik kan niet kijken wat ze allemaal hebben.

EDIT

Ik ben aan het kijken naar de acme trooper short course truck.
heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb maar ervaring met 1 auto en dat is de Traxxas Slash, mijn eerste serieuze rc. Ok een buggy is misschien een stukje sneller in de bocht enzo, maar een Slash is 'so much fun'. Mijn Slash was tweedehands, koste €150,-, 3accu's erbij.
denk dat ik in totaal €300,- heb uitgegeven aan de auto aan o.a. brushless en lipo power

Back