Eerste electro offroad auto kopen

• Topicstarter Topicstarter Theelichtje
  • Startdatum Startdatum
ik heb maar ervaring met 1 auto en dat is de Traxxas Slash, mijn eerste serieuze rc. Ok een buggy is misschien een stukje sneller in de bocht enzo, maar een Slash is 'so much fun'. Mijn Slash was tweedehands, koste €150,-, 3accu's erbij.
denk dat ik in totaal €300,- heb uitgegeven aan de auto aan o.a. brushless en lipo power

ik ben het totaal met deze post eens , de slash is super veel fun en is goedkoop aan te komen.

ik denk ook dat ik als ik een short course truck ga kopen, dat ik de slash neem.
het grootste voordeel van de slash zijn de waterproof electronics, iets dat geen enkele andere truck heeft.

ik denk ook dat ik als ik een short course truck ga kopen, dat ik de slash neem.
het grootste voordeel van de slash zijn de waterproof electronics, iets dat geen enkele andere truck heeft.
om alleen maar die waterproof electronics moet je geen wagen kiezen , tenzij je op de noordpool woont... Vroeg of laat zet je er toch een sneller setje in dat 9 van de 10 keer niet waterdicht is , waar je de slash wel op moet kopen is de fun-factor die heel hoog ligt , de ''onverwoestbaarheid'' en de verkrijgbaarheid van onderdelen.

slash 4x4 lijkt mij ook de beste keuze heb ook een revo 1/16 en een rustler en ook de slash dus ik kan het wel weten.hij is het door sparen waard.

bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik voor een slash ga, maar zal ik dan de 2wd 1/10 neme of de 4wd 1/16?

en hij is gemakkelijker en goedkoper te onderhouden wat bij een beginner ook niet onbelangrijk is.
Hij is best een uitdaging om te rijden maar daar leer je het wel mooi van. Een 4x4 is daarna makkelijker (maar duurder)
De Slash is ook makkelijk up te graden omdat er zoveel hopups voor te krijgen zijn in zowat iedere webshop.
Hou in je budget rekening met het vervangen van wat slijtage onderdelen als je een 2e hands koopt
lagers (ik zou gelijk RVS nemen)
shock olie
shock caps (misschien gelijk alu nemen, die floepen er niet zo snel af)
Probeer eer eentje te vinden die al een brushless set heeft. Die brushed motoren (titan) gaan nogal snel stuk. De XL5 regelaar kan je wel aan een crawler liefhebber verkopen.
en lees het Slash topic ff door als je een paar dagen de tijd hebt :p

bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik voor een slash ga, maar zal ik dan de 2wd 1/10 neme of de 4wd 1/16?

de 1/16 zou ik niet nemen of je moet van sleutelen houden,mijn revo 1/16 eet namelijk diffjes en die zijn best prijzig.heb ik het over de slijtage van de rest nog niet gehad. ;)

dus mijn beste keus is een 1/10 2wd, want deze zijn makkelijker te onderhouden, en je hoeft er minder aan te sleutelen en het leren rijden is er makkelijker mee?

het leren rijden is juist moeilijker maar daardoor leer je het juist beter ;)
ik denk dat je dat bedoelt :p

dat kan ook :P

weet iemand een site waar ik de de traxxas slash 1/10 2wd goedkoop kan krijgen? het goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is 240 euro.

Back