Ik denk dat ik me de komende weken ook maar eens een indoor elektro LB modelletje ga bouwen met het materiaal wat ik heb.
Is voor handen:
- een handvat en stuurlijnen liggen van een Norvel 1/2A kistje ergens op zolder
- Depron en koolstof genoeg voorhanden aangezien ik momenteel een paar RC indoor kistjes op de bouwplank heb liggen.
- motor en schroef zal ik moeten bestellen.
- LiPo's genoeg die ik kan gebruiken.
Enkel timertje ontbreekt. Is dit in zijn meest eenvoudige vorm eigenlijk nodig? 240mAh accuutje vlieg je bij 7,5 A in net geen 2 min leeg... dat zijn 20 à 25 rondjes...
Concrete ideeën/vragen:
- Stuurlijnen in nylon (gezien het beperkte gewicht en de lage snelheid is er maar weinig trekkracht en weinig rek) of dyneema?
- Tuimelaar en control horn(s) in 1 mm triplex (gebruik ik ook voor indoor RC)
- stuurstangen (vleugeltip naar tuimelaar en tuimelaar naar hoogteroer en evt. flaps) in rond koolstof 1,5 à 2 mm met verenstaal en krimpkous. Of misschien ook gewoon dyneema/nylon onder de vleugel...
Is voor handen:
- een handvat en stuurlijnen liggen van een Norvel 1/2A kistje ergens op zolder
- Depron en koolstof genoeg voorhanden aangezien ik momenteel een paar RC indoor kistjes op de bouwplank heb liggen.
- motor en schroef zal ik moeten bestellen.
- LiPo's genoeg die ik kan gebruiken.
Enkel timertje ontbreekt. Is dit in zijn meest eenvoudige vorm eigenlijk nodig? 240mAh accuutje vlieg je bij 7,5 A in net geen 2 min leeg... dat zijn 20 à 25 rondjes...
Concrete ideeën/vragen:
- Stuurlijnen in nylon (gezien het beperkte gewicht en de lage snelheid is er maar weinig trekkracht en weinig rek) of dyneema?
- Tuimelaar en control horn(s) in 1 mm triplex (gebruik ik ook voor indoor RC)
- stuurstangen (vleugeltip naar tuimelaar en tuimelaar naar hoogteroer en evt. flaps) in rond koolstof 1,5 à 2 mm met verenstaal en krimpkous. Of misschien ook gewoon dyneema/nylon onder de vleugel...