Eerste ervaring met de 6EX op 2,4 GHz

Is er iemand die de voor en nadelen van beide systemen kan uitleggen (fasst en spectrum), en welke het beste werkt.
Futaba claimt 3 km reikwijdte.
Ik dacht aan een legale DX-7, maar door de beperkte mogelijkheden van deze zender, denk ik eraan toch maar mijn 9ZAP op te waarderen met een 2,4 Ghz module.
Dan kan ik toch alle mogelijkheden van mijn 9ZAP benutten, en desgewenst zo weer omschakelen naar 35 mHz.

ik heb ook zo'n 2,4 ghz van futaba ben er zeer tevreden over, nu geheel storingsvrij vliegen en goeie reikwijdte.wat ik wel mis is dat ik mijn hoogteroer niet bij mijn links/rechts kan mixen dat wil zegggen ik krijg het aleen voor elkaar dat als je naar links stuurt ik er hoog bij krijg en als ik naar rechts stuur er laag bij komt(of omgekeerd) en niet zoals ik graag wil als ik naar links of rechts stuur er op beide funktie's hoog bij krijg dat is dus wel balen. is erg fijn bij meskant vliegen..

Harold, neem aan dat je de module bedoeld? (voor welke zender ?)

en: waar gekocht? welke prijs? (mag ook PB-en ;) )

mvg, Z

nee complete zender 6EX 2.4ghz met 1 ontvanger gekocht bij rcheliparts 199,00 euro is op ebay of in amerika wel wat goedkoper maar moest hem snel hebben heb nu ontvangers er voor gevonden in amerika omgerekend voor 63 euro met dank aan de huidige dollarkoers :lol:

net bericht gehad van robbe/futaba over het hoog/laag bij mixen:ze schreven het volgende

Hallo Herr van Kempen,

ein solche, von Ihnen gewünschte (asymmetrische) Mischung, ist bei diesem Sender leider nicht möglich, ein Update nicht verfügbar.

mit freundlichen Grüßen
robbe Modellsport GmbH & Co. KG
i. A.
O. Awiszus

dus helaas pindakaas dan toch maar zelf wat bijsturen :?
leer je ook beter vliegen :)

Back