Eerste FPV vlucht !! enkele vragen a.u.b.

• Topicstarter Topicstarter Aerobatic
  • Startdatum Startdatum
A

Aerobatic

Guest
Goeienamiddag !
Net terug van het plein , en 2 vluchten met Sebart Angel S50E ( de graupner rookie is er nog niet) achter de rug , met de fpv set erop. 5.8ghz 200mw hobbywireless. Gelukkig had ik verschillende toeschouwers die het vliegtuig in de gaten hielden. Eerste vlucht gewoon wat op het zicht weggevlogen en af en toe eens op het scherm zien hoe het ermee zit. Tweede vlucht proberen volledig fpv behalve takeoff & landing , maar de orientatie is toch verdomd lastig :)
Ook had ik soms een mini hartaanval toen het beeld even ruisde :o
Nu zit ik wel nog met enkele vragen...
1. Mijn video TX zit ongeveer 30cm van de ontvanger , ver genoeg?
2. Het beeld ruist af en toe nogal , het is nogal schrikwekkend , is dit normaal? Hoe kan ik dit oplossen?
3. De antenne op de grond staat verticaal , die op het vliegtuig is Horizontaal geplaatst , is dit goed of kan dit beter?

Voor de rest ben ik vrij content met deze 2 vluchtjes :) zin in meer !

Greet, Seba

1. Mijn video TX zit ongeveer 30cm van de ontvanger , ver genoeg?
prefect!

2. Het beeld ruist af en toe nogal , het is nogal schrikwekkend , is dit normaal? Hoe kan ik dit oplossen?
ligt aan de afstand mischien , of stond er iemand of iets tussen ?
3. De antenne op de grond staat verticaal , die op het vliegtuig is Horizontaal geplaatst , is dit goed of kan dit beter?
Nee dat is niet goed, beter is beide antennes verticaal te zetten. Dat zou het ruizen ook veroorzaakt kunnen hebben.

groeten

Frank

Hoio Seba,

nou dat is al meer dan mij !! vandaag de derde zaterdag met FPV gevlogen, maar telkens bijna geen beeld. elke keer heel veel ruis... maar ben er nu achter...Ik vlieg zelf met een 35 MHz zender en de video op 2,4 Ghz. Aangezien ik met andere mensen vlieg en deze mensen vliegen op 2,4 Ghz is dat de oorzaak van het storen. Dus maar een keer proberen om in mijn eentje te vliegen.
Maar wel leuk dat het je aardig lukt.

groetjes Henk

Update, update. Vandaag geen tijd gehad voor te gaan vliegen, morgen of ten laatste overmorgen heb ik de graupner rookie (lijkt op easystar). Hierop kan ik alles deftig en definitief monteren! Ook bestel ik straks nog een betere zender antenne en een patch voor op de ontvanger !! Met de standaard setup haal ik wel deftige afstand! Ik schat het op een kilometertje.. Hopelijk haal ik met de patch 2km :) meer dan dat heb ik niet nodig

Greet, seba

Alweer gevlogen met de sebart vandaag !! Over het strand deze keer..
Zeer leuk en mooie video opgenomen, deze keer de antenna op het vliegtuig ook verticaal geplaatst , veel beter beeld , en geen enkele keer beeld kwijtgeraakt !! Zeer blij met de prestaties van het systeem , morgen nieuw fpv vliegtuig , en volgende week komen de nieuwe antenne's toe.

dLzw3DO-pg0[/media] - FPV - Over the sea at dusk

= vlucht van vandaag

grt ,seba

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker netjes!
Mooie landing ook, op zicht of FPV gedaan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja , vond het leuk om eens bij sunset te vliegen , en dat in fpv, super :)
Landing was op het zicht. Landingsgestel van de sebart is in 2 benen en het ene is al zwaar beschadigd geweest dus probeer ik zo zacht mogelijk neer te komen. However, straks hebk mn graupner rookie

Back