eerste kap spuiten

omdat in mijn kap een gat is gebrand door de uitlaat bocht ben ik van plan een nieuwe kap te kopen maar ik vindt de kappen die te koop zijn maar niks.
we hebben hier thuis een airbrush liggen met een hoop potjes verf
maar ik heb dat ding nog nooit aangeraakt
ik heb wel een beetje ervaring met het spuiten van metalen onderdelen met een spuitbus

het is de bedoeling dat mijn nieuwe kap matzwart wordt met rode vlammen en eventueel een paar woorden er op zo als m'n naam ofso iets hoe moet ik dit doen?

hoi

als je kap van lexaan is wel speciaale verf daarvoor gebruiken.
je heb die van fascollor, en dan met nitro bestendige lak afspuiten om hem nitro bestendig te maken.

wel aan de binnenkant spuiten he!!

mvg Hans

aan de binnen kant spuiten... dat wordt dus in spiegelbeeld spuiten
ik ga dan maar binnen kort naar de modelbouw winkel en kijken wat ze te bieden hebben

goed gelukt hoor voor je eerste kap, kunner veel mensen een voorbeeld aan nemen.
met wat heb je hem gespoten? bus of airbrush?
en vertel eens hoe je het aangepakt hebt .
kunnen mensen er nog iets van opsteken?

mbg Hans

Alles wat hier staat is geschreven door een absolute noob, maar met dit ben ik tot bovenstaand resultaat gekomen en ben er best tevreden over. Is alweer een jaar geleden. Misschien toch nog maar eens een kapje bestellen. Met de auto word echter zelden/nooit gereden. :-s

Dit is met een Harder Steenbeck Evolution - Silverline gespoten.
Had daarvoor ook zo'n simpel ding (10euro single action) maar dat bleek toch niet het ideale.

In de autokap heb ik fascolor liquid mask in gekwast. Jaja er mag nog gekwast worden. Werkt in mijn ogen in een kleine autokap beter als alles afplakken.
Een laag of 5 mooi tussentijds wat laten drogen, desnoods met de haardroger als het snel moet gaan.

Dan iets getekend (de vlammen in mijn geval op heel dun papier) ... 1 kant slechts ... op de kap overtekenen ... aan de andere kant net hetzelfde... er zit een beschermfolie rond langs de buitenkant dus dit kan geen kwaad. En deze contour uitsnijden, heel voorzichtig dat je alleen de liquidmask doorsnijd maar niet in je kap.

Donkere delen eerst verwijderen en spuiten. Mooi afwerken, goed laten drogen en dan de rest eraf prullen. De lichte kleuren erop ... en klaar is kees.

Ik heb helaas geen fotos van het hele proces maar er zijn pro's genoeg die heel mooie foto-tutorials hebben.

Greetz
Tim

P.S.: Misschien eens rondluisteren of je van niemand in de buurt zijn spuitje en zijn advies kan lenen. Een simpel kapje is op een uurtje makkelijk klaar. Moet je niet direkt die investering van het pistool maken.

Back