Is al weer twee weken geleden dat hier voor eht laatst gepost is, maar ik wilde toch effe reageren. Zie dit draadje voor het eerst. Zal wel door de vakantie komen
Ik heb zelf ook een Angel gehad, gewoon om eens te kijken. Ik denk dat ik heel aardig kan DLG-en, dus hier mijn ervaringen:
De Angel gaat het nooit redden tegen een MiMi of een full size, dat kan je echt vergeten. De vleugel is hiervoor veel te klein van oppervlak. Je moet dit kistje dan ook behoorlijk snel vliegen.
Je kunt de Angel echt wel snel slingeren hoor. Belangrijk is dat je snelheid hebt, maar geen kracht zet. Mijn worp met de Angel is met een lasergun gemeten en dit kistje ging met meer dan 70 km/h uit mijn hand.
Daarvoor is het wel nodig dat je de bevestiging van de werpstif verstevigt. Ik had er een deel van de folie weggesneden en een glasmatje langs gezet. Ook de wortel van de vleugel had ik met glas versterkt. Aansturen met single pull en dynema. Is even knutselen, maar goed te doen. Ik had er overigens gewoon elcheapo servo's inzitten op een enkele lipo.
Helaas is de instelhoek van de vleugel waarschijnlijk niet goed! Mijn kistje ging wonderbaarlijk veel beter vliegen door de vleugel van achter iets hoger te plaatsen. Experimenteer eens door er een stukje karton onder te plaatsen. Bij mij waren de vliegeigenschappen optimaal door een wig van 2mm dikte onder de achterlijst!
Starten kan zonder startstand volkomen strak en recht als de kist goed is uitgetrimt en de instelhoek klopt. Ik kon aardige hoogtes bereiken, denk zo rond de 30m als er een beetje wind stond.
Mijn ervaring in het kort: het kost wat tijd om hem goed in te regelen. Is niet echt een DLG zwever, maar een prima kist om de techniek onder de knie te krijgen.
Ruud