eerste keer laden...

• Topicstarter Topicstarter koney
  • Startdatum Startdatum
K

koney

Guest
hallo,
ik heb net 2x, 3600mah, 5-cell, sub-c, accu's ontvangen. ik weet alleen niet hoe ik die voor de eerste keer moet laden en eventueel ontladen. het zijn intellects. kan iemand mij helpen? ik heb op de site van intellect gekeken maar daar staat alleen hoe je ze normaal moet opladen en ontladen. ook eerst de zoekfuntie gebruikt maar dat luidde op niks. help :( .

m.v.g. koney

Rhelie zei:
Yep, gewoon langzaam laden, daarna gewoon leegrijden en mag je gaan snelladen.

langzaam laden is nu voltooid. kan het ook ontladen met 2amp via een laden i.p.v. rijden?? ik heb trouwens een beetje goedkope lader (robbe 3 plus) en kon niet met 360mah laden. ik heb dus geen risico genomen en langzaam geladen met 125mah. het was of langzaam met 125mah, of snel met minimaal 500mah. ik heb dus voor het eerste gekozen...

met 125mAh zou je wel ongeveer 40 uur moeten laden ofzo, maar neem aan dat je dat ook gedaan hebt.

Als je lader niet met meer dan 2A kan ontladen, is het waarschijnlijk verstandiger om de accu's al rijdend leeg te maken. Als ik mij niet vergis, trek je dan een veel hogere belasting.

Er is mij verteld dat accu's lui worden als je ze met een lagere stroom ontlaad dan waarmee je ze wilt gebruiken. Of dat ook waar is, weet ik niet, maar ik weet wel dat er veel mensen zijn die er zo over denken.

Gewoon de accu direkt laten weten wat je ermee gaat doen, en van 500 ma zal je accu ook niet snel warm worden.

Back