Eerste looping en heli valt gewoon uit :?

• Topicstarter Topicstarter djorkaef
  • Startdatum Startdatum
Per batterij kan ik niet met zekerheid zeggen(had ik nooit bij still gestaan)
Na enkele minuten vliegen viel hij gewoon uit,en meestal net niet als hij met zijn pootjes naar beneden hing.
Soms heel even zoals in jou filmpje maar meestal gewoon helemaal met crash tot gevolg.

Ik dacht eerst dat het de motor was omdat die nogal raar rook.
Die had ik nog liggen dus die dan maar even vervangen.
Het leek eerst opgelost te zijn maar dat was niet zo.
Een vlucht of 2 later opnieuw het probleem.
Toen rook die motor ook zo raar.(ik was zeker dat hij niet zo rook voordien)

Dan heb ik de regelaar in mijn modelbouw winkel laten testen en die bleek slecht te zijn.
Dus een nieuwe regelaar en nu een maand of 7 verder geen probleem meer gehad.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo is, het zou ook evengoed de ontvanger kunnen zijn bv.

Het is altijd handig onderdelen dubbel te hebben om te testen,maar ja wie koopt er 2 regelaars of motoren voor 1heli. :roll:

Mvg Tim

Het was idd de regelaar, ik heb die 40A orginele ESC nu vervangen door een Align 25A ESC en hij heeft terug vol vermogen zonder uitval. Heb hem wel nog niet op zware pitch belast (wel 100% trottle, werd niet warm). Vraag me alleen af of die 25A geen probleem gaat opleveren, maar zwaar 3D werk doe ik niet.

Ik denk wel dat 25A op het randje is.

Mss dat iemand anders hier meer over kan zeggen,ik kan er geen getallen op plakken.

mvg tim

Ik denk wel dat 25A op het randje is.

Inderdaad, 25A :o is wel heel erg magertjes.

Note: mocht je snel een spiksplinternieuwe ACE RC BLC-40 40A met pre Heli settings nodig hebben :?: , dan heb ik hier (Leuven) er
nog een liggen :D

caution_pilot_sniffs_JET-A.gif

Wat zou er dan moeten gebeuren als ie te mager is? Heb er nu 2 vluchten mee gedaan waarvan 1 op dezelfde instellingen en vliegwijze als vroeger, en hij wordt nauwelijks warm. Trottle 100% en vlak. Geen storingen. 2de hands gekocht voor 25€. Prima ding vooralsnog.

Voor zover ik weet...
Als je boven het maximaal toegestane amperage uitkomt kun je de ESC dus kapot vliegen.
Nu geeft die Align 25A op waar de stock ESC 40A opgeeft.
De vraag is alleen hoeveel veiligheidsmarge er op die opgegeven 25A zit, wat dus het piek amperage is wat deze ESC werkelijk kan hebben voordat hij doorbrand.
Hangt er dus vanaf hoe je vliegt, wat voor lipo's je gebruikt en wat voor motor erop zit.
Ben geen electro man, dus verbeter me als ik ongelijk heb in deze...:)

Eric

Back