Eerste looping (Fixed pitch, Eco piccolo) En nog heel :lol:

Tadango

Forum veteraan
http://foto.ccme.nl/view_album.asp?albumNr=69

Hiermee heb ik net mijn 1e en 2e looping gevlogen met een heli :)

Setup :
Eco Piccolo basis (Standaard piccoboard)
3s1p KOKAM 700 cellen
9V lipo safe
G410 motor met team orion 9T tandwiel
Like90 bladen
Swachplate met ball
Betere anti rotation arm
Alu hub
Alu swash armen
Stalen swash as
Titanium hoofd as met vrijloop
5.6g Waypoint servo's (zijn sneller ;))
5mm CF staart buis
HAT staart motor met DD prop
Homemade tailfin

Het vliegt erg lekker alleen komt er niet veel snelheid in. Als ik dan de kop achterover gooi remt hij af ipv dat hij omhoog wil. Misschien een 10T tandwiel erop ;) Als ik rustig achterover ga lijkt het beter. Moet ik nog mee spelen. Links rechts is wat traag. Moet ik nog naar kijken. Anders kan een rol ook ;) (nee hij hoeft niet stuk maar zou wel stoer zijn als het wou :yes: )

1e looping ging erg goed :) Ik zat redelijk hoog en had genoeg snelheid. Ik trok hem rustig achterover en had opeens iets van : dan meer volledig :twisted: , met CA zit ie ook zo weer inelkaar :) Ging erg goed :) Volledig up en hij kwam op 1.5 meter tot stilstand. (ik zat op +/- 15 meter :roll: ) 2e poging kwam iets lager uit (was niet de bedoeling maar je wordt overmoedig) en stil op 0.5m. Accu was een beetje leeg en hij remde iets minder. Vrijdag nog eens :)

Een looping met een FP Pic?! Heh.....

Ik ga het er zelf voorlopig maar niet op wagen

Satoer zei:
Ook al een looping met een fp???? jees zeg, Herman. Je gaat na de autorotatie dus nog een stapje verder 8O
Tadango zei:
Nee, ik merk dat een stall turn echt het max is. Voor een looping heb ik echt meer nodig. Misschien het 10T tandwiel erop ;) Ook wil ik kijken of met de horizontale fin hij sneller / stabieler rechtuit wil. Waait nu helaas te hard :(
Jaaaajaaa :roll: ;)

:worship:

Volgende keer met een 10T ;) Ook gaat hij soms als ik hard vlieg wel goed omhoog. Mischien minder up? Minder toeren zodat hij niet zo afremt? Kwestie van spelen :) Het leken nu niet op loopings. Vanaf 10-15 meter naar beneden donderen achterover is niet zo moeilijk.

Ik merk alleen dat je er net zo mee vliegt als een vliegtuig. Alleen moet je de staart ook meegooien. Lekker scheuren op 0.5m boven het gras is ook leuk. Alleen steken er soms wat lange sprieten uit maar alles is nu netjes gemaaid ;) (Prive veldje achter het huis ;))

Alleen moet ik weg de komende dagen :( Maybe zaterdag ochtend of zondag avond... Kan niet wachten :)

kan je je paddels niet nog lichter maken, dan word ie agressiever op de cyclics.

nick is super snel...... ik heb expres een stalen swash bar. voor nog iets stabiliteit ;) ken eens expirimenteren....

ligt aan je accu's :) Ik vlieg met 700mAh en dat vliegt maar 8min ofzo. Accu's zijn overbelast en moet ook nodig opzoek naar andere. met 1200 met rustig vliegen met een standaard heli = 15min ofzo.

de 'tank inhoud' is logischerwijs van belang, dat snap ik....
maar ik was ff nieuwsgierig.......
dankjewel.....

Back