Eerste looping!

• Topicstarter Topicstarter Frans
  • Startdatum Startdatum
F

Frans

Guest
Op aanraden van mijn moeder heb ik een rustiger vliegplekje gevonden, waar ik me niet meer druk hoef te maken over loslopende honden die de helikopter achterna rennen :P.

Het was vandaag erg winderig (no pun intended) maar ik wilde des ondanks eigenlijk per see vliegen. Gisteren is het er niet van gekomen door het weer (jep, tijd om te gaan. En boem, regen).

Vandaag dus een veel betere vliegplek ontdekt in Heumensoord, bij Nijmegen. Lekker veel ruimte, geen mensen in de buurt en dus ook geen honden.

Eerst rustig gevlogen op de zwakste Zippy. Na 4 minuten duidelijk minder vermogen en toen geland. Een andere (zwakkere) batterij hield het 6 minuten uit, maar wel stevig doorgevlogen. De overige Zippy's doen het prima; 7 minuten 15 seconden gevlogen.

Tijdens de derde ronden voelde ik me heldhaftig genoeg voor iets wat ik tot nu toe alleen op de simulator geoefend heb.... Een looping! Woohoo, het was meer een mislukte dwarrel, maar hij ging wel om de kop! Voor de laatste twee batterijen (dit keer Outrage, veel meer vermogen), nog een paar geprobeerd. Helemaal te gek en een enorme adrenaline kick. Nu op naar de rolls. Nou ja, eerst verder oefenen want echte loopings zijn het nog niet echt. Ik ben te scheiterig en laat hem inverted stijgen omdat ik bang ben fouten te maken. Het is wel pittiger dan op de simulator helemaal gezien de stevige wind vandaag! :mrgreen:

Mooi Frans, toppie :thumbsup:

En alles weer heel mee naar huis. nu weer op de sim om te kijken wat er anders is in het echt. Ik ben bezig met het afstellen van mijn 500 maar die moet als hij klaar is er ook snel aan geloven :yes:

En alles weer heel mee naar huis. nu weer op de sim om te kijken wat er anders is in het echt. Ik ben bezig met het afstellen van mijn 500 maar die moet als hij klaar is er ook snel aan geloven :yes:

Ja, idd! Ik vlieg nu bijna één jaar en heb nog geen crash gehad. Komt natuurlijk vanzelf wel een keer, maar ik vlieg altijd voorzichtig en ruim binnen mijn vermogen. Op de simulator kan ik veel meer, maar dat telt niet. Net als een doelpunt dat niemand ziet. :) Ik heb elke keer vliegen wel altijd één a-relaxt "oeps"-momentje. Het is slechts een kwestie van tijd dat dat een "gvd"-momentje wordt. Haha.

Dan te bedenken dat ik die Lama V4 van mij nog steeds aan de lopende band crash. Ik dacht in eerste instantie, toen ik met de 500 begon, dat dit niet anders zou zijn, maar het spul is niet te vergelijken natuurlijk.

Gaaf frans!!!!

Ik durf een looping nog ff niet aan alhoewel het vreselijk jeukt. Mijn eerste poging was met mijn copter x V2 en ging finaal mis. Werd een dubbele backflip de grond in ipv een looping,. En mijn nieuwe pro wil ik graag nog ff crash vrij houden.

Maar blijven oefenen practise makes perfect.

Zoland je die flybar gewichtjes er maar afhebt kan er niets misgaan als je hoog genoeg zit met idle up aan.

Mijn eerste looping eindigde in een wilde inverted vlucht (was niet de bedoeling)..

Ik gaf op het hoogtepunt zoveel negatief dat hij tegengesteld wegspoot:rolleyes:

Kwestie van oefenen...

LOL

Precies dat was bij mij ook het geval. Ik gaf bij mijn eerste looping ook veel te veel negatieve pitch waardoor hij omgoog en over me heen schoor wat resulteerde in een te gekke crash. kijk maar:

Is al wel een oud filmpje trouwens.

remon

Laatst bewerkt door een moderator:
LOL

Precies dat was bij mij ook het geval. Ik gaf bij mijn eerste looping ook veel te veel negatieve pitch waardoor hij omgoog en over me heen schoor wat resulteerde in een te gekke crash. kijk maar:

remon

Hopelijk kan je nu al wat beter vliegen ;-)
kwestie als je begint met rollen, loopings etc... van de boel goed onder controle te houden maar niet zomaar lukraak even een draai aan de knuppels te geven.
maar ja... al doende leert men nietwaar

Looping is niet zo moeilijk hoor, zorg ervoor dat je recht komt aanvliegen en op dezelfde hoogte. Dan 3/4 of vol up met wat negative pitch (30-50%). Doe je vol negative dan verlies je veel snelheid en dat hoor je ook. De wieken gaat dan wat klapperen. Als je nog niet zo bedreven bent met loopings zorg dan dat je voldoende hoog zit. Volgend stapje is flips, is best goed te doen maar je maar de sticks niet los laat halverwege een manoeuvre, tenzij je redelijk goed kunt vliegen om te kunnen corrigeren.

Veel plezier met vliegen !

heb vandaag ook voor het eerst loopings geprobeerd. Alleen ze eindigde meer in flips achterover. Zodra de heli verticaal stond was de vaart eruit en kon ik hem alleen nog op de plaats laten doorflippen.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Ik bak er ook nooit zoveel van Danny :), flips zouden moeilijker moeten zijn, maar vind ik dus niet.
Het is de kunst om je snelheid mooi constant te houden in een looping en niet teveel elevator te gebruiken, zo vloeiend mogelijk.
Kantel je de heli iets teveel achterover dan valt hij dood en maak je een flip.
Dus iets minder uitslag gebruiken en zorgen dat je voorwaardse snelheid behoud.

Hopelijk kan je nu al wat beter vliegen ;-)
kwestie als je begint met rollen, loopings etc... van de boel goed onder controle te houden maar niet zomaar lukraak even een draai aan de knuppels te geven.
maar ja... al doende leert men nietwaar

stelletje dwazen die aan het vliegen zijn op dat filmpje. Als je dan voor het eerst een looping maakt vlieg dan veel hoger en vlieg svp met een forse aanloop en trek gewoon die "nick" naar je toe......... Volgens mij hadden ze een paar borrels op of ze zijn echt maf gezien hun reactie.

pfffft moest het ff kwijt na een paar borrels op......burrrrp

Laatst bewerkt:
oef, ik dacht dat dit filmpje van iemand hier van het forum was....
Persoonlijk vindt ik ze een beetje familie van "the new kids" ;-)

oef, ik dacht dat dit filmpje van iemand hier van het forum was....
Persoonlijk vindt ik ze een beetje familie van "the new kids" ;-)

hahaha, nou, burp..., als ze zelf vliegers zijn van, burp... het forum, sorry jongens burp.... niet persoonlijk bedoeld zijn dan excuses. Zo, eerst nog een borrel..... Ik zou nu ook kunnen lachen na een crash, maar normaal gesproken zou ik er ziek van zijn....... Laat svp niemand zich aangesproken voelen. Jongens van het filmpje, jullie ook niet svp. t' is ..burp... niet kwaad bedoeld maar begreep de reacties van de mannen niet na de crashes... En eerlijk gezegd, omdat er stond "oud filmpje", dacht ik met een borrel op dat het een willekeurig filmpje was van onbekende personen. Nogmaals sorry jongens. Ik ga ervan uit dat jullie tegen een "kopstoot" kunnen (biertje en borrel om nog niet meer reacties te krijgen). Maar het was wel vermakelijk..

loges

Laatst bewerkt:
LOL

remon

Hoi Remon, probeer hem nog eens met een goede aanloop. T;was gisterenavond gezellig en hoop niet dat je je door mij aangesproken hebt gevoeld. Dat jij dat was op dat filmpje wist ik niet maar ik had het al geschreven. Maar ik dacht echt dat die gasten op je filmpje een behoorlijke slok ophadden gezien hun reacties. Het waren misschien wel de zenuwen.....t'was ook humoristisch bedoeld. Ook wel eens leuk op het forum, maar laat duidelijk zijn dat het geen belediging ofzo was. Ik laat echt iedereen in zijn waarde. We hebben een prachtige hobby en dat moet wel zo blijven

mvg abco

Vandaag natuurlijk met dit lekker weer gevlogen. Er stond wederom veel wind. Dit keer veel wisselender, dus met meer windvlagen. Al met al vond ik het lastiger vliegen. Daarom heb ik vandaag ook niet zo goed gedurfd om te loopen. Des ondanks vier of vijf gemaakt, waarvan ééntje met de neus naar beneden ipv omhoog. De eerste drie leken nergens op, maar het laatste paar was voldoende te noemen! We gaan dus met kleine stapjes vooruit.

Het model wederom heel gehouden, met één staartblad als uitzondering door een matige landing. Dit kwam ook een beetje door de ongelijke grond en de wind. Ik had reserve blaadjes bij de hand, dus ik kon snel weer door.

Halverwege mijn laatste vlucht kwamen twee mannen naar mij toe om kennis te maken. Één daarvan bleek ook een modelbouwforumlid te zijn (Raptor 50 Henkie als ik het goed heb)! Meteen telefoonnummers uitgewisseld.

Wellicht dat ik dus volgende week eindelijk een lokaal vliegmaatje heb!

Back