Eerste modelbouw: Wie, Wat, Waar en hoe?

Goedemiddag,

Ik ben helemaal nieuw met de modelbouw en ik vroeg mij af. Hoe kan ik hiermee het beste beginnen en waar kan ik het beste een bouwpakket bestellen?
ik heb hier dus 0 ervaring mee maar de: RC AIRWOLF T-REX vind ik een hele mooië. ik wil hem als bouwpakket kopen. (dus zelf helemaal inelkaar zetten + zelf solderen)

is er iemand die mij verder kan helpen of inieder geval opweg kan helpen?

Hartelijk dankt

MvG,

pietje

welkom hier Pietje.

Ik begrijp je enthousiasme zeer maar..

ik veronderstel dat je een rc airwolf wilt om mee te vliegen en niet op de kast te zetten..

wat ik in dat geval zou doen is beginnen met een gewone standaard trex heli of iets dergelijks en een goede simulator en uitzoeken hoe het je bevalt om rc helikopters te leren vliegen.

het vraagt wel wat doorzetten om het te leren en een schaalrompheli is echt niet geschikt daarvoor.

dus wil je er echt voor gaan best stap voor stap dan :) en effe de beginners draadjes hier wat doornemen :)

mvg

Van mij ook een hartelijk welkom op dit forum en in deze geweldig boeiende hobby.
Wat je het beste kan doen om te beginnen is ontzettend veel lezen.
Ik zou beginnen met de stickies in dit deel v.h. forum vooral het algemene kennis draadje en het veiligheid draadje.
Ook nog een goede website is: www.rchelicopterfun.com (is wel in het engels)
Het is misschien even doorbijten, maar het loont zeker.

Koop een micro coaxiaal of quad en ga in huis of tuin oefenen tot je oriëntatie op orde is en kijk dan wat je volgende stap word

De gedachte en insteek om met een schaalhelikopter te willen leren vliegen is mooi en bewonderenswaardig.
Maar toch echt een No Go om te doen.
Tenzij je bakken geld hebt en bij een club aan de kabel wilt leren gaan vliegen.
Maar denk niet dat je het zo van plan was om te doen.
Dus lekker eerst veel lezen over hoe het beste deze fantastische hobby te beginnen en dan kieken naar een mooi model RC helikopter waarmee je het kan leren.
Gaat vast helemaal goed komen.De enigste 3 dingen die je nodig hebt zijn: genoeg budget, genoeg motivatie en genoeg doorzettingsvermogen.
Die combinatie maakt het vliegen met RC helikopters telkens tot een waar feestje.
Succes!!
De zomer komt er met rasse schreden aan dus beter dan dat kan je het niet krijgen.
Vr Gr E

ga even bij een club langs.
die kunnen je doorgaans les geven, met je eigen spullen. er moet alleen een zender gekoppeld worden.
doorgaans kun je dan redelijk schadevrij leren vliegen.

ga je zelf aan de slag, wordt het anders.
een cp heli (die trex van je is een cp) is technisch vrij complex. veel vermogen. goed recept voor een hoop kleine foutjes, en als hij neer gaat heb je een hoop schade.
met romp wordt dat alleen maar erger.

kijk eens naar een simulator.
phoenix
realflight

kun je crashen wat je wilt. en bij cp heli's heb je de simulator na 1 crash er al uit.

lees verder eens door dit forum heen.
in algemeen staat een algemene technische kennis draadje, kun je inlezen over de techniek.
er staan ook een paar draadjes van mensen die vanaf hun eigen begin alles hier hebben gedeeld.
ook erg leuk om te lezen

Ik ben er 99.9999999% zeker van, dat dit een oude bekende is, die hier een poging doet om te gaan trollen....

Wie noemt er zichzelf nou "Pietje"?

Ik gok dat dit iemand is niet ouder dan 14 jaar.
Hij kickt op een Airwolf en dan niet zo`n coax-prul van de blokker.
Hij denkt dat er ook veel soldeerwerk inzit en wil dat allemaal zelf gaan doen.

Mooi ambitie en jammer dat hij niet meer reageert.

heren,

duidelijkheden zijn hier niet.
alleen meningen, die nu wel een beetje te grof worden.

als piet een echt persoon is die toevallig even een weekje niet online is geweest, durft ie nu zowieso niet meer te reageren.
is piet een troll, zitten we nog steeds alleen een beetje rare taal neer te plempen.

beiden niet bevorderlijk voor het forum.
let piet be. troll of geen troll.

Je hebt ook wel gelijk Student, mijn reactie is inderdaad niet geheel op zijn plaats.
Maar ik zie het iets te vaak dat een nieuwe TS een vrij breede vraag stelt.
Vervolgen nemen veel forumleden netjes de tijd om deze vraag zo goed mogelijk beantwoorden..
Dan is het vervelend om na één a twee weken tot de conclusie te komen dat iedereen tegen een muur heeft staan kletsen....

Maar goed, hopelijk gaat pietje ons het tegendeel bewijzen! [emoji6] [emoji106]

Laatst bewerkt:
Back