Eerste Nederlandse Winter DLG Postal

Heb het vandaag ook geprobeerd. Weer was goed vliegbaar, echter thermiek viel zwaar tegen... Goed voor rugoefening zo anderhalf uur aaneen smijten!

Peter

ik had een indoormeetinkje georganiseerd :), DLG'en werkt niet echt lekker binnen... Supergee moet ik ook nog verder bouwen. Komt nog wel. Heb nog ff de tijd :)

He he het zit er weer op deze taak.

Vandaag met Frans en Bert in de wei gespeeld. Helemaal niet slecht. Het was mistig, wind 3 m/s 5 a 6 grade
n. Gewoon lekker weer. En een tijden dat er zijn gevlogen!! Maar daarover een andere keer.

Groeten,

Hans Knippels

Theo krijgt het druk vanavond met het verwerken van de scores.
Was vlgs. mij vandaag de laatste vliegbare dag in 2006 :!:

arno888 zei:
Theo krijgt het druk vanavond met het verwerken van de scores.
Was vlgs. mij vandaag de laatste vliegbare dag in 2006 :!:

Nou, ik zal mijn verhaal eens doen. Inderdaad veel scores vandaag binnengekregen. Wij, Martijn, Arnold, Rob en ik hadden ook vandaag uitgekozen als DE dag.
Afgelopen zondag hadden we ook weer op ons veldje in Zuidlaren staan vliegen onder slechte omstandigheden. Laaghangende bewolking, motregen en na iedere vlucht moest je de kist eerst droogmaken. Toch vloog ik toen haast met twee vingers in de neus meer dan twee minuten. Het was voor het eerst dat ik met de van Goswijn overgenomen Turbo vloog. Er ging een wereld voor me open. Man wat vliegt dat geweldig. Na de ervaringen van die dag stond ik dan ook vanmiddag vol vertrouwen klaar voor mijn taak. Het veld was werkelijk zijknat. Hat water stond haast tot je enkels op de plekken waar het iets lager was. De zon prikte om 1 uur door en de eerste startjes waren toch weer veel belovend. De vluchtjes tot 1 minuut 20 gingen haast probleemloos maar verder kwam het haast niet. Man, man was dat balen. Juist nu de omstandigheden beter leken dan afgelopen zondag kwam ik haast niet halverwege de tijden van toen. Wie riep er eens dat hij het gevoel had dat er een volwassen kerel op z'n kist zat? Welnu ik had soms gewoon een kompleet elftal aan boord.
Op een of andere manier ging het niet. En na een uur ging het helemaal niet meer. Bij de start begaf de Turbo romp het. Na de krak en diverse loopings die volgden was dit het resultaat.
normal_turbocrash.JPG

Dat doet pijn. Gelukkig is dit de enige schade en te herstellen, maar ik had het liever anders gehad. Martijn was al met een pijnlijke enkel gestart en moest al snel het veld verlaten. Bij Rob begaf de werpstift het en ook Arnold kon niet de tijd halen die hij in gedachte had. Al met al een KL@@@#$! middag.
Snel maar weer vergeten.

Kom je thuis en zie je in de mailbak weer wat resultaten van deelnemers van de postal. Oh man.... dan zakt de moed je helemaal in de schoenen. Ik hou het er maar op dat de lokale omstandigheden niet best waren ten opzichte van andere lokaties in Nederland :wink: Aan de kist kon het niet liggen toch... 8)

Na wat prutsen vanavond achter de PC en een tweedehands A3 plotter het hele spul werkende gekregen. Hopelijk morgen de snijstift bij de post zodat ik mijn eigen stickers kan gaan snijden. Heehhhhh toch iets positiefs :lol: :lol:

Bij de start begaf de Turbo romp het. Na de krak en diverse loopings die volgden was dit het resultaat.

Nou Theo, dit is vrij aardig hetzelfde als wat met Henk op tweede kerstdag gebeurde. Ook een rompvoorstuk dubbel, maar dan van Henk zijn Fireworks........
Vandaag toevallig mijn rompmallen klaar gemaakt om morgen de eerste rompjes te gaan afvormen. Ik weet nu waar een extra matje nodig is :wink:

arno888 zei:
Nou Theo, dit is vrij aardig hetzelfde als wat met Henk op tweede kerstdag gebeurde. Ook een rompvoorstuk dubbel, maar dan van Henk zijn Fireworks........
Vandaag toevallig mijn rompmallen klaar gemaakt om morgen de eerste rompjes te gaan afvormen. Ik weet nu waar een extra matje nodig is :wink:

graag gedaan :|

hoi allemaal

inderdaad wat een dag :?
maar toch lange vluchten genoeg.helaas in de verkeerde volgorde :D
bij mijn laatste vlucht ging het stabilo stuk (eigen schuld lande met de wind mee) :oops:
verder was het toch een heerlijk smijt festijn vandaag

groeten arnold

Bij mijn FWIII was niet de rompkop zonder de romp achter de vleugel gebroken, is alles al weer gerepareert.
Heb daarmee nu taak 2 gevlogen wat heel goed ging. na de taak noch normaal gesmeten de lucht was zeer goed langste vlucht was 4,5 Min. Zo maakt DLG'en echt Spaß.

CU Henk

Hallo Theo,

Poeaa, da's een afknapper zeg.

Hoe was het weer verder in het noorden?
Bij ons, regio Rotterdam, stond een aardig windje.
We hadden het plan opgepakt op de Maasvlakte te gaan hellingvliegen, nou wind zat, windkracht 7.
Koud nee hoor!!!

dscn2599-%281%29.jpg

Groeten

Frans

10 x niks was het.. het weer niet nadat ik op me werk door mijn enkel was gegaan ook nog eens op het veld. Na dat Theo zijn taak erop zat wou hij voor mij gaan gooien nooit een keer dat mijn blaster het weer deed hij maakt om 1 of andere reden geen contact :( maarjah we hebben nog meer taken te vliegen dus hopen dat het dan wel goed gaat 8)

Iedereen een goed en vliegvol nieuwjaar voorzichtig met vuurwerk en niet teveel drinken :wink:

groeten,

Martijn

waarom dat nu niet, dan draait alles toch al zo lekker rond en lijkt het mij makkelijker gooien.............

Het probleem zit hierin.
Je hebt maar twee handen en drie dingen vast te houden

-1- model
-2- zender
-3- drank

En je weet, DRANK KAN MEER KAPOT MAKEN DAN CA KAN LIJMEN. :? :? :?

Een prettige jaarwisseling aan alle.

Frans

Eeeh Theo,

Klopt het dat nog niemand taak 3 gevlogen heeft? Dan wordt het een spannende week waarbij het inschatten van het weer belangrijk wordt.

Peter

Ha Peter,

ja, niet alleen het inschatten van het weer wordt spannend, maar voor veel mensen misschien ook met welke kist ze gaan vliegen!
Doordat het al zo lang slecht weer is geweest, heeft iedereen natuurlijk veel meer tijd gehad om nieuwe kisten te bouwen :D

Jurgen

Back