Sterker nog: de kritische waarde van een lipo zit op 2,4 volt per cel..
Maar dat is dan ook het punt van overlijden, om het even cru te zeggen
En waar ik altijd bang voor ben, en waarom ik even indook op je reactie..
Jij hebt je LVC ingesteld. Je weet wat het is, het is dan waarschijnlijk ook het eerste wat je doet voor dat je een auto echt in gebruik gaat nemen
Maar vele beginners zien dit, komen geen knopje of iets dergelijks tegen op de regelaar, en vinden dat hij al ingesteld moet zijn.
De regelaar denkt daar best regelmatig anders over, waardoor de lipo's gewoon tot 0 worden leeggetrokken
Jouw lvc is ingesteld, dus je weet ook zeker dat wanneer de auto gaat hikken, dat de accu leeg is. en je stopt dan ook.
Dus onder belasting is de accu dan 3,2 volt geweest.
Hoeveel beginners zijn er niet die met een lipo tester na zoiets naar de auto lopen, en dan de tester erop zetten om tot de ontdekking te komen dat er nog prik in moet zitten?
En hier op het forum krijg je ze dan met erg veel moeite aan het verstand gepeuterd dat de "onder belasting"waarde de enige is waar je naar moet kijken, en dat 2 tellen na de belasting niet hetzelfde is als onder belasting
Ik heb een lipo in de heli gehad, die zakte op 50% ontlading al door de 3,3 volt grens heen... Gewoon de chemie uit het pakket, accu overleden
had ik geen manier gehad om dit onder belasting te zien, was de heli waarschijnlijk later een keer neergestort (regelaar gaat vanzelf een keer uit..)
Jouw pakket is gewoon goed in orde als belast/niet belast 0,2 volt verschil geeft
Maar ik denk dat een hoop mensen schrikken als ze een logger op de auto zouden zetten..
Maar dat is dan ook het punt van overlijden, om het even cru te zeggen
En waar ik altijd bang voor ben, en waarom ik even indook op je reactie..
Jij hebt je LVC ingesteld. Je weet wat het is, het is dan waarschijnlijk ook het eerste wat je doet voor dat je een auto echt in gebruik gaat nemen
Maar vele beginners zien dit, komen geen knopje of iets dergelijks tegen op de regelaar, en vinden dat hij al ingesteld moet zijn.
De regelaar denkt daar best regelmatig anders over, waardoor de lipo's gewoon tot 0 worden leeggetrokken
Jouw lvc is ingesteld, dus je weet ook zeker dat wanneer de auto gaat hikken, dat de accu leeg is. en je stopt dan ook.
Dus onder belasting is de accu dan 3,2 volt geweest.
Hoeveel beginners zijn er niet die met een lipo tester na zoiets naar de auto lopen, en dan de tester erop zetten om tot de ontdekking te komen dat er nog prik in moet zitten?
En hier op het forum krijg je ze dan met erg veel moeite aan het verstand gepeuterd dat de "onder belasting"waarde de enige is waar je naar moet kijken, en dat 2 tellen na de belasting niet hetzelfde is als onder belasting
Ik heb een lipo in de heli gehad, die zakte op 50% ontlading al door de 3,3 volt grens heen... Gewoon de chemie uit het pakket, accu overleden
had ik geen manier gehad om dit onder belasting te zien, was de heli waarschijnlijk later een keer neergestort (regelaar gaat vanzelf een keer uit..)
Jouw pakket is gewoon goed in orde als belast/niet belast 0,2 volt verschil geeft
Maar ik denk dat een hoop mensen schrikken als ze een logger op de auto zouden zetten..