Eerste Nitro off-road auto, maar welke?

• Topicstarter Topicstarter ProXius
  • Startdatum Startdatum
P

ProXius

Guest
Hoi allemaal,

Zoals de titel al aangeeft wil ik graag mijn eerste nitro off-road auto gaan aanschaffen. Niet te duur, gewoon lekker Ready to Run.

Eisen:

- Genoeg bodemspeling dus of een 1/10 truck/truggy, of een 1/8 buggy.
- Makkelijk te starten motor, m.a.w gebruikersvriendelijk.
- Nette kwaliteit die tegen een stootje kan.
- Het liefst 4wd, hiermee heb ik ervaring mee met elektro, 4wd vind ik rustiger en makkelijker rijden.

Ik heb natuurlijk het één en ander al zelf bekeken:

- 1/8 Buggy : De Reely T-Rex Promo II van de conrad... 200 euro RTR.
- 1/8 Buggy : HB Lightning 2 Sport... 300 euro RTR.
- 1/10 Truck : HB Lightning Stadium 10 Sport... 300 euro RTR.
- 1/10 Truck : HPI MT2 G3.0 met trekstart... 300 euro RTR.
- 1/10 Truck : HPI Firestorm... 275 euro RTR.

Nu weet ik natuurlijk dat daar nog het e.e.a bij komt, geen probleem, het gaat me eerst op de auto zelf. De T-Rex is voor zijn prijs best goed, een zeer mooie zender zit er ook nog eens bij.

Zelf zit ik te denken aan 3 auto's... óf de T-Rex, óf de Lightning 2 Sport, óf de Stadium 10 Sport.

Iemand een tip welke ik beslist (niet) moet nemen?

Fijn weekend,
Jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu noem je div. 1:10 modellen op in de prijsklasse van 300 euro, in diezelfde prijsklasse heb je ook een 1:8 buggy zoals de Carson Specter en de Protech Yada

Er staat ook een mooie Buggy bij van Hot Bodies in schaal 1:8
Schaal 1:8 heeft voor mij voordelen maar ook nadelen. (meer brandstof verbruik, moeilijker op de fiets mee te nemen door grotere maat, etc.)
een 1/8 Truck vind ik op één of andere manier weer een beetje te groot, misschien komt het door de grote diameter banden o.i.d, ik kan het niet precies uitleggen.

Het voordeel van de Hot Bodies is dat ik ze in Engeland zou kopen, dan zijn ze ineens nog maar 260 euro RTR. (de Yada 330 als ik het goed heb, Specter is ook boven de 300 in RTR)

Ik zou persoonlijk voor een 1:8 gaan. Die komt beter door het gras dan een 1:10 auto.
Zo'n 1:10 komt vaak vermogen tekort.

M.v.g. Mark

Dat is een hele mooie tip!

Zelf denk ik dan nog steeds aan de Lightning 2 Sport. Hij ziet er behoorlijk goed en solide uit... Toch blijft die van de Conrad ook hangen, de prijs en de zender doen het hem denk ik.

:)
Jasper

Hey hoi, ik rij zelf met de GS SUT. Deze heb ik RTR voor €509 (+ 1L brandstof) gekocht en heb er veel plezier van. Heb wel wat onderdelen moeten vervangen maar dat was mijn eigen schuld. Heb een poosje terug op zand terrein gereden en met het vuil wat toch onder kap door gaat valt het mij erg mee. Op asfalt kun je er ook leuk mee rijden.

M.v.g. Dennis

@RJ: Hmmm, okai, ik dacht dat 40mhz FM wel minder storingsgevoelig zou zijn. :(
@Dennis: dat is inderdaad een prachtige wagen, helaas toch wat boven mijn budget. :(

Op dit moment staat er nog één 1:10 model op de lijst en dat is de Lightning 10 Sport.
De nieuwe lijst:

1:10 - Hot Bodies Lightning 10 Sport
+ Goedkoop.
+ Ziet er goed en stevig uit.
- 1:10, dus wat kleiner.
- Misschien de motor iets te klein?

1:8 - Reely Rex-X Promo II
+ Zeer Goedkoop.
+ Mooi compleet.
+ Mooie zender. (of toch niet?)
- Het is en blijft Conrad, vind ik een beetje eng.
- Zender storingsgevoelig.

1:8 - GV Models Hunter Buggy
+ Redelijke prijs.
+ Sterke .25 motor.
+ Op het oog zeer degelijk en compleet.
- Lijkt mij moeilijker om aan onderdelen te komen.

1:8 - Hot Bodies Lightning 2 Sport Buggy
+ Redelijke prijs.
+ Sterke .26 motor.
+ Op het oog zeer degelijk en compleet.
- Iets duurder (15 euro) dan de GV Models. Ook ietsjes minder mooi. (persoonlijk)

1:8 - Hong Nor Ultra LX-1 Buggy
+ Sterke .28 motor.
+ Sterke stuur-servo.
+ 3 shoe racing clutch.
- Behoorlijk duur :(
- Vind ik persoonlijk niet zo mooi.

1:8 - HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport
+ Sterke .28 motor.
+ 3 shoe racing clutch.
- Behoorlijk duur :(

6 Auto's dus en behoorlijk verschillend van elkaar.
Mijn gevoel gaat naar de Lightning 2 of de GV Hunter...
Toch blijven de zeer gunstige prijzen van de Rex-X en de Lightning 10 in mijn hoofd hangen....

Moeilijk!

De Hot Bodies oogt niet alleen stevig maar is het ook ;)

Heb er zelf demo's mee gereden voor iemand die ze als eerste importeerde , een "duurtestje" hoorde daar ook nog bij.

1 hele dag raggen in een skatepark waarbij er dankbaar gebruikt werd gemaakt van de skateramps , over de hele dag bedroeg de schade niet veel meer als een paar gebroken schroefkopjes ... Plastic (draagarmen etc.) bleef allemaal netjes heel net als de alu delen zoals shocktowers.

Met sprongen van 4 tot 5 meter hoog en alleen maar landen op het asfalt een hele mooie score :!: ;)

@Savage: Dat klinkt zeker positief in mijn oren :)
@Psygho: Die zijn toch net weer wat duurder dan de HoBao en de Hong Nor (die twee zou ik ook uit Engeland halen) zijn ze écht zo goed?

Dan zou ik voor de hyper gaan denk ik.

De specter is de eerdere enigma Xs, maar iets aangepast, de Yada is de oudere kyosho even uit mijn hoofd. Geen verkeerde wagens , maar goed als de hyper goedkoper is, zou daar mijn keus liggen.

Okai, de Rex-X valt af :)

1:8 - HoBao Hyper 7 TQ 28 Sport - 305 euro RTR
1:8 - Hot Bodies Lightning 2 Sport Buggy - 265 euro RTR
1:8 - Hot Bodies Lightning 10 Sport Truck - 230 euro RTR

Die drie staan nog in de lijst.
De Hyper is natuurlijk de beste, maar een behoorlijke klap duurder.
Het is en blijft een lastige keuze moet ik zeggen. Als je naar de prijzen kijkt zou mijn keuze naar de Lightning 2 gaan. De Hyper 7 is op dit moment eigenlijk te duur, omdat er natuurlijk nog een aantal spulletjes gekocht moeten worden.

Aankomende weken ga ik eens kijken wat mijn spaarpot doet. :D
Wie weet kan de Hyper toch, we zullen nog even moeten afwachten.
:banana:
Jasper

Nu heb je 2 dezelfde auto's voor een verschillende prijs in je lijstje staan :confused:

Ik zou denk ik voor die hot bodies gaan, het is al met al een hoop geld, en je blijft er geld aan uitgeven, dan is het leuker dat je nog wat reserve hebt, je zal er al een hoop lol mee hebben, en denk dat spares ook redelijk goed verkrijgbaar zijn. Hoe dat voor de Hobao zit in NL weet ik niet, maar in mijn buurt lijkt het me dat ze er nog maar weinig van gehoord hebben. Natuurlijk kun je dan wel bij Ed op ebay terecht (Mijn eBay-wereld - plcman1) maar dan zit je weer met verzendtijd.

@Zjeraar: Woeps! opgelost :) Hot Bodies gaat het denk ik worden :)

@RJ: Dat is in ieder geval positief, toch denk ik dat ik voor de Lightning 2 ga als begin. :)

@Psygho: Hmmm ik ga eens even neuzen :)

Back