Eerste onroad elektro auto.

• Topicstarter Topicstarter tsx
  • Startdatum Startdatum
T

tsx

Guest
Hallo,
ik heb al meerdere nitro auto's gehad en mijn laatste auto was een fg marder, maar nu zou ik graag een keer een elektro auto willen proberen!
Het probleem is echter dat ik daar echt 0.0 verstand van heb.
Ik zoek een goede snelle onroad auto die maximaal 200 euro tweedehands mag kosten. Kunnen jullie mischien wat merken met het model opnoemen?
alvast bedankt!

voor 200 euro kom je niet ver
Vooral niet als je een snelle wild.
Met alleen de auto ben je er nog niet.

Tevens wil je er wedstrijden mee rijden, ga je op een baan rijden of op een parkeerplaats?

Gewoon voor de fun, op een parkeerplaats dus.
Ik kijk nu naar de tamiya tt-01 maar ik heb begrepen dat die origineel niet zo heel snel zijn? Ik zoek iets wat rond de 50 km/h haalt.

Een gewone traxxas rustler gaat 55 km/u. NIew in Nl kosten ze 189. Als je hem besteld vanuit het buitenland is het natuurlyk goedkoper:D!!

Grtz,

Sander

of <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
kijk er eens naar,
zal wel 55 gaan denk ik, ojee, je wil een on road, dit is een off road, maar ook leuk hoor!

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon voor de fun, op een parkeerplaats dus.
Ik kijk nu naar de tamiya tt-01 maar ik heb begrepen dat die origineel niet zo heel snel zijn? Ik zoek iets wat rond de 50 km/h haalt.

Nee en omgebouwd ook niet.
Een wedstrijd auto valt dus af.
Daarmee kun je niet op parkeerplaatsen rijden.
Het geen wat er over blijft is eigenlijk een TA-05 en daarmee zou je ook kunnen racen op een baan.
4wd snaar aangedreven en met brushless setje met een 10,5 of 9,5 haal je makkelijk 55.
Brushed 19T of 17T zou ook al goed zijn.

Maarja dit is allemaal wel wat duurder dan 200 euro.
Regelaar
Auto
Motor
Accu's
Lader
(Zender ontvanger als je die niet meer hebt)
Servo
Bandjes
kap

Kijk voor goede accu's en een goede snellader.
Kost allemaal geld.

Maar die ta-05 als je daarmee op een perkeerplaats gaat rijden met allemaal steentjes, dan gaat je snaar toch heel snel kapot?

daarmee kom je wel aan die 55.
Met een TT-01 mag je blij zijn als je 30 haalt.

die snaar gaat lang zat mee. kun je altijd vervangen.

Ik heb hier voor 250 euro een Xray T1 05'FK liggen.
RTR met LRP V5.1 esc, deze kan tot 8 turns.
Hier zit ook een HPI zenderset bij met 2 accu's, de motor is een Team Orion 10 X2 turns.
Er zitten 2 accu's van Graupner bij van 3000Mah Nimh.
Deze kun je binnen een uur opladen met de bijgeleverde Mega Peak 3000.
Natuurlijk zitten er ook banden en een kap bij.

Laat even weten wat je er van vind.

Mvg,

Niels.

Maar als er zo'n steentje tussen de snaar en het tandwiel zit gaat hij dan niet in 1 keer stuk?

nee die snaar kan best wat hebben
na het rijden steeds je aandrijving controleren
goed schoon houden alles en dan gaat alles goed.

Ik heb hier voor 250 euro een Xray T1 05'FK liggen.
RTR met LRP V5.1 esc, deze kan tot 8 turns.
Hier zit ook een HPI zenderset bij met 2 accu's, de motor is een Team Orion 10 X2 turns.
Er zitten 2 accu's van Graupner bij van 3000Mah Nimh.
Deze kun je binnen een uur opladen met de bijgeleverde Mega Peak 3000.
Natuurlijk zitten er ook banden en een kap bij.

Laat even weten wat je er van vind.

Mvg,

Niels.

met dit en de juiste vertanding ga je zeker over de 55 ;)

nee die snaar kan best wat hebben
na het rijden steeds je aandrijving controleren
goed schoon houden alles en dan gaat alles goed.

Inderdaad een kwestie van regelmatig je aandrijving controleren. Ik rijd zelf "wild" met een TA-05, en heb hierin een 5.5t brushless setje met lipo's inliggen, en heb tot nu toe 1x preventief de snaren vervangen. Wat wellicht wel een tip is, om de gaten in het chassis bij de diffs af te plakken. Deze fungeren as kleine stofzuigers.;)
stukje lexaan en een stukje isolatietape, en het probleem is verholpen.

Het nadeel van het rijden met een snaar aangedreven gt auto op een parkeerplaats zijn niet zo zeer de snaren, maar de steentjes tussen de spur c.q. pinion...

Voor alleen een parkeerterrein is misschien een buggy slimmer en misschien nog leuker ook als je wat schansen maakt. Dat wordt vliegen met 55 km/u :-) Maar dat is een andere rc sport...

Halewijn

Bedankt voor de reacties!
Ik heb zelf ook nog een beetje zitten kijken en ik kan deze auto's voor een leuke prijs kopen:
Marktplaats.nl > Tamiya TT-01 vele extras snel en zeer uitgebreid foto's!!! - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch
Marktplaats.nl > Rc tamiya electro in zeer goede staat te koop+ new motortje. - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch
Welke is hiervan de beste/snelste. En de snelheden van 62 en 65km/h moeten dus bijna wel onjuist zijn als ik jullie zo hoor?
Mvg

Het nadeel van het rijden met een snaar aangedreven gt auto op een parkeerplaats zijn niet zo zeer de snaren, maar de steentjes tussen de spur c.q. pinion...

Voor alleen een parkeerterrein is misschien een buggy slimmer en misschien nog leuker ook als je wat schansen maakt. Dat wordt vliegen met 55 km/u :-) Maar dat is een andere rc sport...

Halewijn

ook daarvoor geld dat je daar op moet letten.
maar ook de as aangedreven auto's kunnen dat hebben. bij de tt-01 zit het dan afgesloten maar bij de HPI pro4 niet.
Met 48P heb je er niet zo vel last van als met 64p
anders een binnenkap er op zetten.

Back