Eerste Rc Auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door arjunsm, 3 feb 2013.

  1. arjunsm

    arjunsm Guest

    Oke bedankt, maar de brushless upgrade moet direct bij aanschaf.
     
  2. arjunsm

    arjunsm Guest

    Dat kapje voor mijn tandwielen kon ik niet vinden. Waar kan ik die bestellen?
     
  3. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Moet ik t nog een paar keer vertellen? Google
     
  4. arjunsm

    arjunsm Guest

    Die zit er al bij. Sorry
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Heeft PK die niet? Anders even zoeken inderdaad op "gear cover lrp blast" dan moet je wat links vinden.


    Als je meteen met brushless gaat rijden, kies dan een wat open terrein uit voor de eerste ritjes. In een straat is de stoeprand erg dichtbij, en als je die met 60 onder een verkeerde hoek raakt, kan het met 1 klap over zijn met rijden, en begint het wachten op de reserve-onderdelen. Heb je de auto goed in de vingers, dan kun je overal rijden waar er geen risico is dat je mensen of dieren omver gaat rijden. Zo'n rc auto is misschien klein, maar kan hard aankomen als er flink wat vermogen in zit.
     
  6. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    PK racing heeft de gearcover,heb de mijne er ook vandaan.
    Maar zoals eerder al aangehaald,DOE EENS EEN BEETJE MOEITE EN ZELFSTUDIE...
    Dit zijn dingen die je zelf op een halve minuut kan vinden als je een beetje met google en de pc overweg kan.Het eerste wat iemand doet als hij interesse heeft in een bepaald model is op google gaan zoeken hoe het zit met onderdelen van die bepaalde wagen en waar deze te krijgen/bestellen zijn.
    Youtube is nog zoiets,reviews genoeg van bijna elk model rc wagen.
    Beetje zelfstandigheid mag je wel leren op je 14e.2 generatie's geleden waren ze al hard aan het werk op die leeftijd.
     
  7. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    hallo allemaal,

    ik heb een traxxas rustler gekocht, maar wat kan ik eenvoudig doen om hem wat sneller te laten rijden? andere accu`s, maar welke? en wat is het verschil tussen brushless en brushess? hoe weet ik welke variant ik heb?

    thanx alvast
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Als we niet weten welke accu's je nu hebt, is het lastig om te kijken of andere je auto harder zullen laten gaan. We hebben geen kristallen bol om in te kijken wat er nu in je auto zit. ;)

    Brushed of brushless is eenvoudig te zien, bij een brushless motor zitten er 3 draden tussen motor en regelaar, bij een motor met koolborstels (brushed) maar 2 draden.

    Maar kon de winkel waar je hem gekocht hebt je dat niet ook vertellen? Slechte zaak als ze niet wat tekst en uitleg erbij hebben gegeven...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2013
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Slechte zaak? Eerder een slechte consument om iets te kopen zonder te weten wat die koopt.

    Aanvullend: De Rustler komt in de gewone en in de VXL uitvoering, de VXL is de brushless.

    Accu kan iets veranderen, standaard komt die waarschijnlijk met een 7.2v NiMh en je kan optioneel nog een 8.4v accu halen maar dat is de moeite niet. LiPo is daarin robuster en constanter maar vereist ook een bijbehorende lader.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Tuurlijk heeft de consument wel een plicht om te weten wat hij of zij koopt, maar even aannemend dat deze auto in een fysieke winkel is gekocht, en niet bij een webshop, blijf ik vinden dat je als ervaren verkoper moet kunnen inschatten of iemand een totale beginner is, of weet waar hij/zij mee te maken heeft. En als je dan niet wat extra info/aandacht/tips geeft, dan ga je bijna denken dat de verkoper hoopt dat dingen in de soep zullen draaien, en de klant terugkomt voor meer aankopen, om de defect geraakte dingen te laten vervangen. :rolleyes:

    Dat onderscheidt de "dozenschuivers" van de echte speciaalzaken, naar mijn mening.


    Maar goed, het is nu aan de topicstarter om te "onthullen" wat hij heeft gekocht, dan kunnen we wat beter advies geven.
     
  11. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Haha, ik heb m 2e hands gekocht van iemand waarvan haar partner was overleden en zij wist r niet veel van. De accu's zijn nimh 3000 8,4volt
     
  12. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Wel fijn dat sommige meteen een oordeel klaar hebben! Ze zijn zelf vast geweldig
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Correcte reacties komen bij posts met goede info..... ;)
    Je schetst een situatie van 1:1000 vrees ik....

    Maar bekijk de hoeveelheid draaden naar de motor en je weet het. Eventuele info en manuals kan je op de Traxxas site terug vinden.
     
  14. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    2 draads. dus brushed. Op hun website (traxxas)had ik idd gekeken.
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Kijk, dat is alvast wat meer info. Gezien dat dit je eerste stappen in de RC auto-wereld zijn, was het meer te verwachten geweest dat je bij een shop de auto had gekocht, want als beginner weet je meestal niet waar je op moet letten bij een 2e hands auto. En bovendien kun je dan bij de winkel terecht bij vragen, en voor garantie, mocht iets buiten je schuld kapot gaan. Je kan 2e hands best ook een goede aankoop doen, maar het risico op een miskoop is meestal wat groter.


    Geloof me, er zijn zelfs officiƫle modelbouw "speciaalzaken" die boten verkopen samen met een zender op 35 MHz, een frequentie die alleen voor vliegtuigen mag worden gebruikt, en waarvan het zelfs strafbaar is daar vanaf te wijken. Of die je alleen adviseren dat te kopen wat zij kwijt willen, niet wat het beste is voor de klant. Maar er zijn ook nog wel zaken waar beter naar de behoefte van de klant wordt gekeken. Dus niets mee te maken met jezelf geweldig vinden, gewoon een beetje realiteitszin.


    Wat betreft je vragen over je auto, wat Roelof ook herhaalde, kijk naar de draden tussen motor en regelaar. En kom je er helemaal niet uit, of wil je meer gerichte tips over je "nieuwe" aanwinst, dan zouden een paar scherpe foto's van je auto zeker helpen.


    Begrijp ik goed dat je inmiddels met de auto hebt gereden, en dat de snelheid je tegen is gevallen, aangezien je sneller wil? Best kans dat de accu's een tijdje stil hebben gelegen, en of in slechte staat zijn, of een paar keer geladen en ontladen moeten worden om weer "wakker" te worden. Wat voor lader heb je? Een goede lader is een must in deze hobby, je auto zal nooit goed presteren als je accu's niet in topconditie zijn.

    Ook kan het best zijn dat de aandrijving wat zwaar loopt, misschien zijn er lagers verroest, zit er veel vuil tussen. Een goede test is om even het tandwiel dat op de motor zit te verwijderen (dat heet het "pinion") en dan de auto een zetje te geven, of de wielen met de hand te draaien. Dan voel je alleen de weerstand van de transmissie, met het tandwiel nog op de motor moet je ook door de weerstand van de motor duwen.
     
  16. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    wat denk je dat beter is; een andere motor erop zetten. of ander tandwiel op de motor. traxxas heeft een filmpje dat laat zien hoe dat moet :). brushless is makkelijker in onderhoud had ik gelezen, maar moet een brushed motor ooit aandacht krijgen dan? foto`s zal ik binnenkort maken en posten.

    Ik zal eens kijken of er lagers versleten zijn.

    Mijn oplader is een Fusion NX 82 Duo 5A Snellader geloof ik.
     
  17. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Borstels vervangen. Bij brushless lagers. Dat zal ook wel zo zijn bij brushed.
     
  18. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    thanks.
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Inderdaad, kijk eerst alles maar eens goed na. Als er bevoorbeeld iets zwaar zou lopen in de aandrijflijn, dan kun je er nog zo'n snelle nieuwe motor in zetten, maar gaat de auto nog steeds niet erg hard, en riskeer je nog schade aan motor en regelaar ook. Bij 2e hands geldt net als bij RTR (ready to run) dat je alles even na moet lopen.
     
  20. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013

Deel Deze Pagina