Eerste test met C17 Globemaster EDF

Lachen voor de omstanders denk ik maar niet voor je Oom als die straks zo'n mooie kist binnen 2 minuten prakt omdat hij waarschijnlijk geen vliegervaring genoeg heeft.
Of zit je ons nou een beetje in het ootje te nemen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een welkdenkend mens zo'n toestel als die van je Oom straks daadwerkelijk zal proberen om eigenhandig zonder al teveel vliegervaring in de lucht probeert te krijgen.
Want zo'n kist als deze, zonder genoeg vliegervaring resulteert geheid in een Crash.
En aangezien zo'n mooi toestel niet voor 100 euro vliegklaar staat vraag ik me echt stellig af of je Oom ook wel echt zo weinig vliegervaring heeft.
Als dat echt zo is, dan mijn oprechte excuus en wens ik jou Oom meer dan sukses toe.
Mocht het je lievelings Oom zijn..........geef die man dan het advies om dat toestel te laten staan en eerst eens goed te leren vliegen met bijvoorbeeld een Multiplex Easy Star of soortgelijke trainer.
Want het toch gaan proberen met die schaalkist is echt euro's wegflikkeren.
Sukses.
Vr Gr Erwin

Hey Erwin, ik wist vooraf sl hoe dat avontuur wwarsch. Gaat eindigen. Ik help waar ik kan en hij heeft er 2 crash vluchten op zitten met een protech airblade, dan weet je genoeg!

Aha..........oke ik begrijp je.
Jammer dat je Oom dan waarschijnlijk te eigenwijs is om het op een betere en goedkopere manier te leren.
Maarja..........ieder zijn/haar keuze.
Hij boft wel dat jij erbij bent om hem erbij te helpen.
Misschien een idee om zo'n kist bij de Maiden flight aan de kabel te vliegen?
Dan mag je Oom het proberen en als het mis gaat tijdens de vlucht kun jij het overnemen.
Weet je: ik vlieg met regelmaat als het goed weer is met mijn Warbirds rond.
Doe dat op een groot open veld waar rondom heen een tuincentrum, voetbalveld en sportcentrum ligt.
De weg die rondom dat grote veld loopt is ook nog eens een eenrichtingsweg.
Dus er komt regelmatig volk langs.
Je wilt niet weten hoe vaak er mensen stoppen om even te kijken en dan aan mij te vragen ofdat zij met zo'n soort model ook kunnen beginnen omdat ze het wel erg mooi vinden vliegen.
Ik leg dan altijd met volle geduld uit dat een laagdekker of een Jet model ( waarmee ik ook vlieg ) totaal niet de modellen zijn voor een beginnend piloot.
Een Trainer zoals een Easy Star of Cessna model komen dan toch echt meer in aanmerking.
Maar...........men vind zulke modellen dan niet mooi genoeg hoor ik vaak.
Misschien is dit ook het geval wat bij jouw Oom speelt.
Want echt...........ik kan er met de pet niet bij dat iemand met zo weinig vliegervaring wil gaan vliegen met zo'n viermotorige EDF kist.
Vr Gr Erwin

Mijn oom heeft ook een nieuw speelgoedje, een C14 met 1400mm spanwijdte:

[URL="
Globemaster eerste taxi poging - YouTube[/URL]

Wat een vreselijk geluid maken die fans! Enorme onbalans en zo te horen liepen er ook nog een paar rotorbladen aan tegen de mantel.
Met deze kist het vliegen gaan leren? :shock: :hammer::rolling:
Svp wel een filmpje maken van die (poging tot) 1e vlucht, dan hebben wij in ieder geval nog iets om te lachen. Immers; het beste vermaak = leedvermaak :mrgreen:
Grtz, Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
@tank532: Zou je aan je oom kunnen vragen om, in de plaats van er mee te proberen te vliegen, er met zijn auto over te rijden? Dat is veel eenvoudiger om te filmen, even vermakelijk en het resultaat zal hetzelfde zijn...

Ik zit al de nodige aantal jaren in deze hobby.
Heb mezelf leren vliegen dmv een Easy Star.
Ik wilde toenertijd ook liever met een optisch mooier model beginnen.
Maar wist dat zoiets vragen was om Crashes.
Gelukkig kon ik mezelf het verstand aanpeuteren om toch door te zetten met die toenmalige Easy Star.
Eenmaal na de begin periode het leren vliegen uitgebouwd met andere kisten, maar nog een aantal malen toch op de koffie thuis gekomen van verkeerde keuzes in toestellen.
Als ik nu zie hoe iemand denkt te willen gaan vliegen met zo'n beste wel mooie en vette EDF schaalkist dan begrijp ik het eerlijk gezegt nog steeds niet.
Wat zou ik graag een goed 1 op 1 gesprek aan willen gaan met die man en hem ervan proberen te overtuigen dat het straks met de Maiden geheid fout gaat.
En nee, ik ben niet iemand die dan hardop zal gaan lachen maar het wel sneu vind voor die man dat hij op voorhand niet inzag dat dit niet de manier van vliegen is.

Hopenlijk komt hij nog ter bezinning eer die kist straks met mooi weer en weinig wind haar Maiden vlucht krijgt.
Want dit gaat toch echt nergens over.
Alhoewel ik nog steeds lichtelijk denk dat we hier met z'n allen zwaar in het ootje worden genomen.
Want zoiets als dit heb ik nog nimmer meegemaakt.
Vr Gr E

Zeg tank532..............
Volgens mij is die Oom van jou toch eigenlijk wel een grote bofbips............
Want het is tegenwoordig zulk vies schijtweer dat er voor de meesten van ons van het vliegen weinig terechtkomt.Ha ha ha ha ha.
Die Maiden flight van dat vette toestel van je Oom zal dus nog wel op zich laten wachten.
Hij is dus een bofbips omdat hij daardoor nog veel langer kan genieten van zijn EDF schaalkist die ongeschonden binnen staat te pronken.Ha ha ha ha ha.
Vr Gr Erwin

Aha..........oke ik begrijp je.
Jammer dat je Oom dan waarschijnlijk te eigenwijs is om het op een betere en goedkopere manier te leren.
Maarja..........ieder zijn/haar keuze.
Hij boft wel dat jij erbij bent om hem erbij te helpen.
Misschien een idee om zo'n kist bij de Maiden flight aan de kabel te vliegen?
Dan mag je Oom het proberen en als het mis gaat tijdens de vlucht kun jij het overnemen.
Weet je: ik vlieg met regelmaat als het goed weer is met mijn Warbirds rond.
Doe dat op een groot open veld waar rondom heen een tuincentrum, voetbalveld en sportcentrum ligt.
De weg die rondom dat grote veld loopt is ook nog eens een eenrichtingsweg.
Dus er komt regelmatig volk langs.
Je wilt niet weten hoe vaak er mensen stoppen om even te kijken en dan aan mij te vragen ofdat zij met zo'n soort model ook kunnen beginnen omdat ze het wel erg mooi vinden vliegen.
Ik leg dan altijd met volle geduld uit dat een laagdekker of een Jet model ( waarmee ik ook vlieg ) totaal niet de modellen zijn voor een beginnend piloot.
Een Trainer zoals een Easy Star of Cessna model komen dan toch echt meer in aanmerking.
Maar...........men vind zulke modellen dan niet mooi genoeg hoor ik vaak.
Misschien is dit ook het geval wat bij jouw Oom speelt.
Want echt...........ik kan er met de pet niet bij dat iemand met zo weinig vliegervaring wil gaan vliegen met zo'n viermotorige EDF kist.
Vr Gr Erwin

Je hebt gelijk! Maar hij heeft geen geduld en geld te veel dus ik vind het wel lachen...

Wat een vreselijk geluid maken die fans! Enorme onbalans en zo te horen liepen er ook nog een paar rotorbladen aan tegen de mantel.
Met deze kist het vliegen gaan leren? :shock: :hammer::rolling:
Svp wel een filmpje maken van die (poging tot) 1e vlucht, dan hebben wij in ieder geval nog iets om te lachen. Immers; het beste vermaak = leedvermaak :mrgreen:
Grtz, Hans

Dat ga ik zeker doen! Reken maar! En hij heeft al nieuwe motoren besteld want ik hoorde ook al dat het niet lekker zit. 1 EDF prop had hij ook al stuk. Ze zaten ook een beetje crapy vast met chineze schroeven ipv een klein imbusje ofzo...

Ik zit al de nodige aantal jaren in deze hobby.
Heb mezelf leren vliegen dmv een Easy Star.
Ik wilde toenertijd ook liever met een optisch mooier model beginnen.
Maar wist dat zoiets vragen was om Crashes.
Gelukkig kon ik mezelf het verstand aanpeuteren om toch door te zetten met die toenmalige Easy Star.
Eenmaal na de begin periode het leren vliegen uitgebouwd met andere kisten, maar nog een aantal malen toch op de koffie thuis gekomen van verkeerde keuzes in toestellen.
Als ik nu zie hoe iemand denkt te willen gaan vliegen met zo'n beste wel mooie en vette EDF schaalkist dan begrijp ik het eerlijk gezegt nog steeds niet.
Wat zou ik graag een goed 1 op 1 gesprek aan willen gaan met die man en hem ervan proberen te overtuigen dat het straks met de Maiden geheid fout gaat.
En nee, ik ben niet iemand die dan hardop zal gaan lachen maar het wel sneu vind voor die man dat hij op voorhand niet inzag dat dit niet de manier van vliegen is.

Hopenlijk komt hij nog ter bezinning eer die kist straks met mooi weer en weinig wind haar Maiden vlucht krijgt.
Want dit gaat toch echt nergens over.
Alhoewel ik nog steeds lichtelijk denk dat we hier met z'n allen zwaar in het ootje worden genomen.
Want zoiets als dit heb ik nog nimmer meegemaakt.
Vr Gr E

Het gaat toch echt gebeuren. En hij kan echt niet vliegen. Hij wou wel heel even op de sim proberen maar een zwever met alleen roer houd hij nog niet eens in de luch dus dat wordt lachen met die ailerons. Ik vind het wel een lachen project, gewoon doen en kijken wat er gebeurd....

Nu eerst op nieuwemotoren wachten en daarna op mooi weer hopen

Zeg tank532..............
Volgens mij is die Oom van jou toch eigenlijk wel een grote bofbips............
Want het is tegenwoordig zulk vies schijtweer dat er voor de meesten van ons van het vliegen weinig terechtkomt.Ha ha ha ha ha.
Die Maiden flight van dat vette toestel van je Oom zal dus nog wel op zich laten wachten.
Hij is dus een bofbips omdat hij daardoor nog veel langer kan genieten van zijn EDF schaalkist die ongeschonden binnen staat te pronken.Ha ha ha ha ha.
Vr Gr Erwin

Hehe, das een goeie! Zo had ik het nog niet bekeken. Daarnaast heeft hij nu al meer waar voor zijn geld omdat hij de spanning om dat ding de lucht in te janken langer vast moet houden. Vandaag kopen + bouwen en de volgende dag de grond in boren is ook zowat...

Back