Eerste vliegtuig van depron bouwen.

• Topicstarter Topicstarter Mrfunny
  • Startdatum Startdatum
ervaring ...

Hey,

ik krijg de indruk dat je wel heel weinig ervaring hebt met bouwen ;)

Als je de tekening goed bekijkt (en misschien het forum nog eens leest), MOET je er echt uit kunnen komen, het is een heel simpel ontwerp.

De romp wordt in twee delen gesneden (eerst kijken welke dikte 3 of 6 mm !), waarna je het andere rompdeel (3 mm dik) en de vleugel er tussen lijmt.

Maar volgens mij ben je nog niet toe aan het in elkaar lijmen, heb je al carbon versteging in de vleugel en het stabilo gelijmd ? Dat moet gebeuren voordat je de romp in elkaar lijmt ...

Mocht dit als eerste bouwsel te moeilijk zijn, dan kan je misschien beter eens kijken in het mini-moth draadje. Is zeer gedocumenteerd met foto's, en er zijn je reeds vele bouwers voor gegaan. :D Vliegt leuk en als bouwsel ook een leuke vingeroefening

Succes !

Gr,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Diablo moet inderdaad heel goed te bouwen zijn met bovenstaande hulp en links naar eerdere bouwverslagen.

Om de tekeningen op het Depron te plakken en later weer netjes te verwijderen gebruik ik fotolijm van de Hema, werkt prima.
Mijn Diablo wil ik dit weekend afmaken. Setup wordt een typhoon 6/3D en 1000 mha 3S Lipo.

De romp wordt in twee delen gesneden (eerst kijken welke dikte 3 of 6 mm !), waarna je het andere rompdeel (3 mm dik) en de vleugel er tussen lijmt.
Ok dan heb ik het toch goed begrepen.
En dit is ook pas mijn eerste vliegtuig dat ik bouw.

Ik heb nu een 3s 2000MaH lipo maar dat wordt zeker te zwaar?

Ik heb nog niet eens depron. Ik ben gister 5 bouwmarkten/parketzaken langsgeweest, maar ze hadden het niet of ze hadden alleen depron met zo'n eiervorm erop. Ook een hobbywinkel gebeld bij mij in de buurt maar die hadden het ook niet.
Als jullie een winkel weten in de omgeving van Leiden/Zoeterwoude dan hoor ik dat graag van jullie.

Dingen die ik nog moet hebben :(

Depron XD
UHU por lijm
1 Micro servo
Misschien nog een kleinere lipo
Uuuuhhh carbon pijpjes, waar kan je die kopen?

Ga eens kijken bij de vliegershop in Leiden (op de Turfmarkt, vlakbij de MacDonalds). Hier aan vast zit een modelbouwzaak. Carbon heeft de vliegershop in allerlei maten. De lijm heeft de modelbouwafdeling waarschijnlijk wel. Misschien hebben ze zelfs depron. Depron is over het algemeen bij parketzaken veel goedkoper, maar ja, als je het daar niet kan krijgen.... Ik krijg de indruk dat het steeds minder goed verkrijgbaar is via parkethandels. Een 3s2000 lijkt me inderdaad ruim te zwaar. Ik zou gaan zoeken naar een 3s600 oid.
Voor servo's, UHU POR en accu's kun je ook terecht bij rctechnics.

Voor servo's, UHU POR en accu's kun je ook terecht bij rctechnics.
Ja was ik ook al van plan om daar te kopen.

Lijkt me sterk dat ze bij de vliegershop/modelzaak depron hebben. Maar ik ga er vanmiddag mischien even naartoe. Zeker voor dat carbon.

Die Diablo moet inderdaad heel goed te bouwen zijn met bovenstaande hulp en links naar eerdere bouwverslagen.

Om de tekeningen op het Depron te plakken en later weer netjes te verwijderen gebruik ik fotolijm van de Hema, werkt prima.
Mijn Diablo wil ik dit weekend afmaken. Setup wordt een typhoon 6/3D en 1000 mha 3S Lipo.

Hoi,

als je de kans hebt, plaats dan wat bouwfoto's. Dan kan je de topicstarter misschien een beetje handvaten geven ...

Voor de andere lezers ook leuk ... :cool:

Gr,
Menno

Eindelijk een winkel gevonden die depron verkoopt. Ik ga er zo naartoe.
Hier alvast een fotootje:
my.php
[/URL][/IMG]

Hoi,

als je de kans hebt, plaats dan wat bouwfoto's. Dan kan je de topicstarter misschien een beetje handvaten geven ...

Voor de andere lezers ook leuk ... :cool:

Gr,
Menno

De diablo heb ik een tijdje geleden al gebouwd....is nu alleen een kwestie van setup erin......zal zeker wat foto's makne van het eindresultaat.

De diablo heb ik een tijdje geleden al gebouwd....is nu alleen een kwestie van setup erin......zal zeker wat foto's makne van het eindresultaat.

OK leuk, ben wel nieuwsgierig. De Diablo staat op mijn to-do lijstje, de tekeningen worden even door m'n zwager op het architectneburo in twee-voud geprint. :D Makkelijk zo'n zwager ...

Leek me wel een leuk kistje voor om en nabij de deur, ligt een groot weiland naast de weg hier. Kan je op een rustig avondje even de weg oversteken, en lekker vliegen. :cool:

Wat zijn precies de specs van die Typhoon motor ?

Hey,

Ik ben vanmiddag naar modelwinkel geweest en daar depron gekocht.
Mijn vader (die nog nooit een rc vliegtuig in zijn hand heeft gehad) zag daar een leuk vliegtuig staan en heeft hem ook meteen gekocht.
Bij dat vliegtuig zat een 2S lipo 1000Mah! Ik heb geruild met mijn vader en heb nu een geschikte accu :)!!! Allebij blij.

Ik heb ook al wat dingen uitgesneden. Ik zal morgen een foto plaatsen.

Je pa aansteken met het modelbouwvirus is heel slim. :D

Als je zelf aan een wat groter project (lees duurdere investering in een nieuw vliegtuig en toebehoren), zal hij niet zo snel tegen werken denk ik ... :cool:

Met een beetje geluk bouwen jullie samen een leuke vloot, waar je ook samen leuk me vliegt. Mazzelaar ...

Wat heeft je vader eigenlijk gekocht ?

Hij heeft een Protech Skyraider gekocht. Een echt beginners model dus.

Hey MrFunny,

dat is mooi, kan jij gelijk mee met hem om het vliegen te leren :D
Gaat ie naar een club ? Zou het aanraden om een teleurstelling (kapot vliegtuig) te voorkomen ;)

Ik ga starten met de bouw van een 3DBatix Diablo, zoals jij ook wilt gaan bouwen. Ik heb daarvoor dit draadje geopend, wellicht vind je het leuk om het te volgen. :cool:

Ik zal er regelmatig foto's plaatsen en het verslag bijwerken, maar ook vragen stellen zodat andere (meer ervaren :rolleyes:) bouwers er op kunnen reageren.

Grtz,
Menno

Hier een paar foto's. Eerste stukken uitgesneden enzo.
(sorry... ik heb een beetje gebrek aan ruimte in mijn kamer XD)

Weten jullie een goed brushless motortje voor in dit vliegtuig. Diegene die ik heb lijkt me toch wat te zwak met die nieuwe batterij.

Probeer alles netjes (zonder rafels en raffelige randjes) uit te snijden, ook al doe je er wat langer over. Gebruik een nieuw scherp mesje.

Werk zorgvuldig en zorg dat alles recht is!

Veel succes!

Back