Eerste vlucht Cessna 182, trimprobleem

• Topicstarter Topicstarter BBokito
  • Startdatum Startdatum
Euhm... ik geloof niet dat ik snap wat je bedoeld.
Als ik de CD er in doe, staat hij er al geïnstaleerd op.

Trouwens, ik heb 2 korte vluchtjes achter de rug :)
Samen met mijn vader zijn we naar de parkeerplaats voor de makro gegaan,
met het idee eens rustig op te stijgen en hem gelijk weer aan de grond te zetten.
Eerder hadden we dit al geprobeerd bij een klein straatje, maar hier lukt het maar 1 keer, waarschijnlijk omdat de aanloop te kort was.
Bij de makro aangekomen zet ik hem tegen de wind in, en stijg op.
Ik had verwacht dat hij (net zoals bij het straatje waar ik al geoefend had) rustig op zou stijgen, en laag zou blijven.
Dus niet 8O
Het vliegtuig schoot als een (oké ik overdrijf een beetje :P ) raket omhoog en niet geleidelijk maar heel stijl.
Ik schrok nog al en verminderde gelijk het gas zodat hij (ook iets te enthousiast) een duikvlucht begon te maken, gelukkig kon ik hem nog op tijd weer optrekken en na een tijdje rechtuit redelijk goed landen/crashen, de enige schade was dat het neuswieltje was kromgebogen en de neus een klein beetje ingedeukt. Het wieltje kon ter plekke worden rechtgebogen en de neus thuis worden uitgedeukt.
2de vlucht ging al beter, ik besloot het dit keer rustiger aan te doen en geleidelijk won hij hoogte, en ik slaagde erin hem ong. 1,5 meter hoog te houden, snel even langs een lantaarnpaal sturen ging ook zonder problemen. Toen kwam er een plotselinge windvlaag die het vliegtuig omhoog stuwde, ik landde hem (nu alleen het zwakke wieltje verbogen en het leek al enigszins op een landing) en besloot naar huis te gaan, vanwege de windvlagen.
Vandaag waarschijnlijk weer :wink:

1,5 meter hoog 8O 8O 8O
Als ik jou was zou ik hem flink hoog brengen zodat je het vliegen een beetje kunt aanleren. Een stuurfout wordt op grote hoogte niet meteen afgestraft, op 1,5 meter hoogte wel....
Bij het landen, tegen de wind in en gas helemaal dicht. Bij het starten gewoon rijden ipv gooien, dan kun je dat ook meteen goed aanleren. Vol gas tegen de wind, recht blijven rijden en als hij voldoende snelheid heeft voorzichtig een klein beetje up sturen. Niet te veel, dan gaat hij als een raket omhoog. In een flauwe hoek langzaam omhoog klimmen en eenmaal boven de motor op half gas zetten, met een wat lagere snelheid vliegt het veel makkelijker. Ook vlieg je aanzienlijk langer met een accu op half gas.
Oh ja, als het waait kun je beter niet gaan vliegen met die Cessna, hij is heel erg windgevoelig.

Succes!

BBokito zei:
Euhm... ik geloof niet dat ik snap wat je bedoeld.
Als ik de CD er in doe, staat hij er al geïnstaleerd op.
als je de installen van fms download, deze heb je dan op je pc staan en installeer je, dan vraagt ie of je de vorige wil verwijderen, dan doe je ja.

Back