Eerste vlucht ever..........in het wild

• Topicstarter Topicstarter sanderi
  • Startdatum Startdatum
nou vandaag langs mijn ouders. veeeel ruimte daar dus geen gevaar voor ademende obstakels.
daarbij wat tips van mijn pa die vroeger wel gevlogen heeft, zowel echt als model. Het ging het met de nieuwe besturing een stuk beter. een minuut of 3-4 lekker gevlogen, mond stond open van verbazing dat ie niet gelijk neerstortte.

vliegen.jpg

zoek het stipje... wel moeilijk te zien op een gegeven moment of ie nou op de kop vloog of niet.

ennuh:
me in actie:
vliegen2.jpg

ennuh toch weer neergestort uiteindelijk:
vliegen3.jpg

maar zoals jullie zien is de glimlach niet van mijn gezicht te slaan.

ik ga toch rondkijken voor een iets makkelijker en groter toestelletje met rolroeren en iets minder fragiel. maar deze is nu ook weer geplakt, pattex blijft mijn vriend. :)
grootste winst vandaag is geweest dat mijn reacties leken te kloppen kraag het toestel netjes tijdens de start onder controle en na een bijna overtrek op tijd neus neer en netjes hoogte gewonnen. Veel geleerd toch weer en we hebben er steeds meer zin in.

Freakazoid zei:
Ik heb dr vandaag ook weer een lachend de grond in geprakt. :P Zolang je maar plezier hebt in wat je doet, is alles goed. Toch?

Neem voor je volgende model iets van EPP, daar heb je beduidend meer plezier van. :)
hehe altijd blijven lachen, bedankt.
Sterkte met je model :) het lijkt of je er ook van genoten hebt :)

is egt vet handig dat epp nu dat hij een paar keer de grond is ingeboort van mij vliegt hij zelfs nog beter :P ik denk dat ik het nog maar eens over moet doen :lol:

sanderi zei:
Ik had: links hoogte en rinchtingroer en rechts rolroeren en gas....
ik heb gas en richting naar links gebracht en rolroeren en hoogte naar rechts.
dus zender opengemaakt en ratel en veer vervangen.

dit lijkt mij veel logischer, besturing in de lucht met rechterpookje en gasondersteuning met richtingroer links. gas links want ik gooi hem met rechts en dan hoef ik niet raar over te pakken en pas gas te geven als ik hem goed in de richting heb. Ik hoop zo beter te gaan vliegen.
:D

Dat is ook wat ik als eerste had gedaan :wink:

sanderi zei:
ik ga toch rondkijken voor een iets makkelijker en groter toestelletje met rolroeren en iets minder fragiel. maar deze is nu ook weer geplakt, pattex blijft mijn vriend. :)

MAGIMINISTAR (±75 Euro) ik blijf het zeggen, vergelijkbaar, maar dan van EPP (elapor) en ik weet niet zeker,maar volgens mij kan je de dan de meeste electronica overzetten....(75 euro avondje stappen :lol: )

ja minimag ben ik eigenlijk ook wel van plan, maar kan het nog niet helemaal goed genoeg, dus nog even oefenen, amar ik hou hem wel in de lucht nu. :)
heb trouwens in cessnaforum een vraagje gesteld nog over je propje op je cessna. kom er niet echt achter welke je nu precies hebt.

ik zat te denken over die minimag dat je wel precies moet weten welke servos precies passen? zat zelf te denken aan
http://www.perba.com/product_info.php?cPath=22&products_id=30
maar weet niet zeker of die helemaal passen.

ook weet ik eigenlijk niet hoe je twee servos bedient op 1 kanaal, ik neem aan een verloopkabeltje (t-kabeltje) van je ontvanger naar de twee servos. toch?

ben in ieder geval wel van plan om binnen een paar weekjes zo'n minimag te bestellen, denk dat die wel goed te vliegen moet zijn en ziet er ook heel leuk uit. :)

Over de minimagistar kan ik je nog niet veel vertellen, omdat ik hem nog niet heb.

Maar Duccan heeft hem inmiddels aangeschaft, dus vraag hem maar eens over de servo´s en evt. andere vragen.

We moeten maar snel een draadje gaan maken met de nieuwe :lol: :lol: MINIMAGISTAR :lol: :lol:

Ps: wat betreft je vraag over de prop....je vraag is beantwoord op het draadje van cessna 182 :wink:

kleine update voor wie het interesseert:
ik houdt hem nu lekker in de lucht. Hij zit onder de tape en is nauwelijks meer herkenbaar als cesna :P maar vliegen gaat leuk. Heb echt vreselijk veel geleerd ondertussen.

Ook vandaag na het werk weer gevlogen in westpoort en onddanks het briesje was het heerlijk. Ik merkte ook echt dat gevoel dat ik niet meer hoefde na te denken wat te doen, maar gewoon naar het toestel kijkend het toestel kcontinue kon corrigeren om hem in niet ideale omstandigheden toch lekker te vliegen. ding deed wat ik wilde dat het deed, nou ja ongeveer dan :) erg happy. looping, roll, en 3x iets wat op een vlakkere bodem als landing bestempeld zou kunnen worden.

2 lipos 1800 staan in de bestelling :) die ik later ook nog wel in een ander toestelletje kan gebruiken. Hartelijk bedankt nogmaals vor al jullie tips. ben blij dat ik doorgezet heb. Het is echt vreselijk leuk, en alle plaktijd heeft zich nu al terugbetaald in de vorm van vlieggenot :)

Kijk dat is nou eens mooi om te horen........geen ervaring net als ik .........eerste vliegtuig zo goed als naar stront gevlogen.......maar toch volgehouden en het zichzelf al een beetje aangeleerd........zonder te janken dat zijn model naar de ...... is gegaan.

Ik weet hoe het is om te vliegen met de cessna 182 vol met plakband of met lijm, maar de schik en de lol is helemaal toppie.....ik kan je maar 1 ding zeggen WELKOM IN DE WERELD VAN DE MODELBOUW.......en nog heeel veel plezier :wink:

Van gedachtengang naar reflex. :P Zo hoort et. En blij te horen dat we dr een doorbijtertje bij hebben in de modelbouw kring. Pas als je kunt lachen om je eigen crashes ben je een echte modelbouwer. ;) Van harte welkom.

Leuk om te horen dat het goed gaat!
Nu heb ik ook zin om te gaan vliegen, maar er moeten nog spullen binnen komen :mad: . Komen waarschijnlijk morgen binnen :D .

Owhjah..en over die servo's die passen prima hoor. Je moet wel voor de 9 gram servo's gaan. De 5 gram servo's hebben niet genoeg kracht om alles soepel te laten lopen (spreek uit ervaring)
En als je geen computer zender heb, dan moet je een y-kabel kopen. En die kan je uuuh....hier halen! : http://flygws.be/product_info.php?cPath=4&products_id=277&osCsid=8e806ed9d9d4a2330f1fb240486d7779 Hier zijn verzendkosten wel absurb duur. Standaard 15 euro naar nederland 8O 8O . Ik had hun een e-mail gestuurd waarom het zo duur was als het normaal veeeel goedkoper was, ze stuurde me een e-mail terug met een heel lul verhaal. Dat ze heel goed verzorge voor hun verzending enzo...dat ze allemaal materiaal bij deden om alles heel te houden ezo....aha...
Ik kon ff niet een andere site vinden waar ze ook een y-kabel verkochten, maar je kant ze altijd nog bij de dichtbijzijne modelbouw winkel kopen :wink:

@ Duccan......je kan dat kleine spul beter bij een modelwinkel bij je in de buurt kopen, dat scheelt je dan veel geld aan verzendkosten :wink:

Ja weet ik, maar bij mijn modelbouwwinkel word je keihard afgezet. Dus ik bestel liever online.

Trouwens....ik kreeg vandaag mijn spulletjes binnen. Net klaar met alle connectertjes opnieuw te solderen en mn staart wiel is af! :D :D . Nu kan ik eindelijk vliegen!!

Nou dan horen wij het binnenkort wel, hoe je eerste ervaringen met de mini mag zijn.

En mogenlijk een filmpje :?:

Ach........Freakazoid.........hij bedoeld het goed :lol:

En voor een echte BEGINNER is het een wereld tip :wink:

Back