eerste vlucht kangaroo 2

• Topicstarter Topicstarter jetpower
  • Startdatum Startdatum
J

jetpower

Guest
ja ja eindelijk was het dan zover mijn kangaroo heeft gevlogen .
afgelopen zaterdag 14-8-2004 om 20.00 uur toch maar de stap genomen om mijn kangaroo in te vliegen.
samen met marco (butzi901 op het forum )
die me begeleidt heeft tijdens de start de vlucht en de landing want ik moest alles zelf doen omdat marco een andere knuppel bezetting heeft .
de start verliep perfect met de turbine op een vast toerental van 110.000t/pm.
het eerste rondje gelijk getrimt en daarna zeven keer het aanvliegen geoefendt.
waarna tijdens de 8ste aanvliegronde de motor werdt uitgezet en de landing zonder speedbrake en zonder opstuiteren perfect werdt uitgevoerdt.

afb7043.jpg

meer foto's van de vlucht volgen nog

jetpower zei:
waarna tijdens de 8ste aanvliegronde de motor werdt uitgezet en de landing zonder speedbrake en zonder opstuiteren perfect werdt uitgevoerdt.

Huh? Waarom? (dat uitzetten... dat zonder stuiteren is logisch 8) )

Cropduster zei:
jetpower zei:

Huh? Waarom? (dat uitzetten... dat zonder stuiteren is logisch 8) )

als je met de turbine aan landt dan heb je de kans dat de kangaroo gaat opstuiteren.
daar ontleend hij ook zijn naam aan kangaroo

De door "jetpower" gebruikte motor is op de groei gekozen en eigenlijk veel te sterk voor een Kangeroo. Gelukkig kun je de maximum thrust begrenzen om er toch normaal mee te vliegen. Een klein nadeel van deze sterkere motor is de wat hogere idle thrust. Dat maakt normaal landen op een klein veld erg lastig. Veelal zal het model gewoon onder een kleine invalshoek tegen de grond moeten worden gevlogen/gereden. De lay out van de Kangeroo (Deltavleugel met hoge thrustline.) maakt een grote invalshoek op de grond noodzakelijk om goed los te kunnen komen. Bij het aanvliegen met een kleine invalshoek, zoals noodzakelijk door de grote idle thrust, zal de neuspoot eerst de grond raken en weer opveren, met als gevolg de "Kangeroo hop". Het afzetten van de motor op de drempel van de baan is dan de veilgste oplossing.

nice ! gefeliciteerd met je firstflight.

is dat wit met blauw wel goed zichtbaar in de lucht ?

Gerard_nl zei:
nice ! gefeliciteerd met je firstflight.

is dat wit met blauw wel goed zichtbaar in de lucht ?
ja hoor maar ik kijk alleen naar de cocpit en de kielvlaken tijdens de vlucht om te bepalen hoe die licht

zoals belooft een paar foto's 8) 8)
afb7105.jpg

de start
afb7106.jpg

aanvliegen oefenen
afb7107.jpg

en de landing let wel hij lande op bijde achterpote en niet zoals op de foto op 1 poot en de tip
met dank aan Max zuijdendorp voor de foto's

Hoi Peter,

proficiat!

kun je me iets meer vertellen over de afmetingen van jullie veld, en hoeveel ruimte je nodig had?

gr,
Adryan

adryan zei:
Hoi Peter,

proficiat!

kun je me iets meer vertellen over de afmetingen van jullie veld, en hoeveel ruimte je nodig had?

gr,
Adryan

wij hebben ongeveer een veldt van +/- 150meter lang bij ongeveer 40 meter breed het veld heeft een L vorm en bij het begin van het breedste gedeelte is tie 80 meter breed

8) Hallo Peter,

Na je melding dat je op het forum wat foto's zou plaatsen van je
jet, was ik toch wat nieuwsgierig geworden, zeker na de toch vrij
lange bouwtijd.......... Ik moet zeggen dat het er perfect uitziet.
Ik denk dat ze hiervan in Leiden en Valkenburg toch enigszins kunnen
gaan kwijlen...... :onweer: :roll:

Gefeliciteerd......

Groeten, Hans

Sail-systems zei:
8)
Ik denk dat ze hiervan in Leiden en Valkenburg toch enigszins kunnen
gaan kwijlen...... :onweer: :roll:

denk het ook wel lol :celebrate:

Back