Eerste vlucht met de T-rex 600 E

Vanmorgen heb in mijn t-rex 600 het luchtruim laten zien.
Deze heli heb ik gekocht begin van deze week op het MBF.
Er waren kleine dingen die de aandacht hadden, zoals de Hoofd as en staartbuis en de kap was van een nitro versie.
De beastx wat er bij zat heb ik meteen naar de laatste software versie getild en werkt prima.
De regeling is een kontronk jive 100+LV en deze afgeregeld.
De lipo is een 5000 mAh 6 s 20c pack en heb er tijdens de eerste vlucht ook mee gevlogen.
Had er ook een eagle tree op zitten ,gewoon om te kijken naar het verbruik en vermogen.

hier het filmpje van de 600:

eagle tree:
Spanning en stoom , tweede is het opgenomen vermogen:

Er was 3270 mAh uit de accu volgens eagle tree .
En er ging 3317 mAh in volgens de lader.

Zo zag hij er uit:

gegroet :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg er allemaal zin van mijn 550 uit te laten.
Alleen ga ik dat met hulp van een vliegclub doen, beetje zonde als ik hem gelijk crash door een instel/afstel- of stuurfout

Ik zie het probleem niet. Netjes en beheerst gevlogen. :thumbsup:

Alsof op een veldje van de club met 30 man op 20 meter afstand veiliger is dan een compleet verlaten veld in de stad. :? ;)

[mod]
De discussie heb ik bij deze heropend.
En ik hoop ook dat dat zo blijft.
Want hier is de functie tot het zelf kunnen sluiten als gebruiker van een discussie eigenlijk niet voor bedoeld.
Los van de opmerkingen in dit topic over veiligheid met RC heli's, waar ik uiteraard ook achter sta.
Mocht je vragen hebben of opmerkingen dan kan je me altijd een PB sturen.

Bij problemen of off-topic reacties kan iedereen mij inlichten.
Lossen we het gezamenlijk op.
En dan sluit ik het topic als het nodig lijkt te zijn.

M.vr.gr.
Eric
[/mod]

De boodschap is wel duidelijk , Graag weer on-topic heren.

Laatst bewerkt:
Geld ook voor jou Ron,
On-topic verder a.u.b.
Open een nieuw topic in de pilot mess als je graag wil discussieren over veiligheid en RC heli's.

Alvast bedankt,
Eric

Wat is dan het topic als je een filmpje plaatst?

Ik meende uit jouw ingreep-bericht op te kunnen maken dat commentaar positief/negatief nu juist niet off-topic is hier.

Laatst bewerkt:
(aangepast)
Commentaar positief of negatief is prima.
Maar veiligheid is een ander onderwerp, het gaat hier over een maiden en een aantal grafieken, dat was het onderwerp.

als je dit filmpje hebt gevonden op youtube dan staat het je vrij om daar over te discussieren in een draadje wat je zelf start.
Staat het je ook vrij als topicstarter om deze wel of niet te sluiten als het onderwerp naar behoren is beantwoord.
Of het filmpje dan blijft staan als voorbeeld aan anderen is dan aan de auteur van het filmpje zelf uiteraard.

Laatst bewerkt:
Mijn vraag was oprecht en serieus Eric. Als je complimenten mag geven in video-draadjes als deze, mag je ook kritiek leveren lijkt me.

De hier boven vernoemde discussie wou ik inderdaad vermijden en vandaar dat ik ook het draadje had gesloten.
Het is misschien niet de beste plaats om daar te vliegen,maar dat is mijn overweging om zo iets te doen.

Het was op een zondag ochtend vroeg ,geen mens in de omgeving en toen er iemand bij kwam ben ik geland.

Er zijn nog veel ergere dingen op de wereld.
En er is maar 1 regel die eigenlijk telt , max. 500 gram !!!!!!

gegroet :cool:

Back