Ik ben geen chemicus...(om diepgaande discussies te voorkomen
)
Maar de praktijk heeft bij mij en anderen ondertussen wel uitgewezen dat je inderdaad minimaal de 80% regel aan moet houden.
En het lijkt ook gunstiger om ze veel en regelmatig te gebruiken, ze levend te houden.
Dus niet teveel packs aanschaffen, veel vliegen, en pas laden als je ermee gaat vliegen.
En om dan even op 3D terug te komen...
Ik ruk er af en toe best behoorlijk aan, ik houd voor mezelf 70% als veiligheidsgrens aan.
Ze worden altijd warm onder behoorlijke belasting (zeker bij niet HV setups), en warmte is ook killing voor lipo's, ze warmen vaak ook nog enorm door als ze in rust zijn(tot gasvorming toe).
En raken dan alsnog beschadigd.
Het is daarom ook altijd een zoektocht naar de setup (overbrenging, headspeed, vliegtijd) die bij je past en zo optimaal mogelijk werkt.
Grt,
Eric

Maar de praktijk heeft bij mij en anderen ondertussen wel uitgewezen dat je inderdaad minimaal de 80% regel aan moet houden.
En het lijkt ook gunstiger om ze veel en regelmatig te gebruiken, ze levend te houden.
Dus niet teveel packs aanschaffen, veel vliegen, en pas laden als je ermee gaat vliegen.
En om dan even op 3D terug te komen...
Ik ruk er af en toe best behoorlijk aan, ik houd voor mezelf 70% als veiligheidsgrens aan.
Ze worden altijd warm onder behoorlijke belasting (zeker bij niet HV setups), en warmte is ook killing voor lipo's, ze warmen vaak ook nog enorm door als ze in rust zijn(tot gasvorming toe).
En raken dan alsnog beschadigd.
Het is daarom ook altijd een zoektocht naar de setup (overbrenging, headspeed, vliegtijd) die bij je past en zo optimaal mogelijk werkt.
Grt,
Eric
Laatst bewerkt: