Eerste vlucht Mini Titan waar moet je op letten?

Eerste vlucht Mini Titan Amersfoort waar moet je op letten?

Hallo,

Week geleden een TT mini titan RTF binnen gekregen. Heb een tijd op het forum rondgekeken eer dat ik tot aanschaf over ging. Graag zou ik wat tips willen hebben omtrent mijn eerste vlucht. Zo las ik dat je bijvoorbeeld de motor niet direct op het hoofdtandwiel moet plaatsen. Wat is de reden hiervan.

Moet ik eerst laten inlopen en vervolgens op het tandwiel monteren?
De TT is opgebouwd met de alle onderdelen die op een RTF zitten. standaard wordt er een 4 kanaals Ace Skymaster zender bij, maar die zal ik snel vervangen voor een goede 2.4GHz omdat dit bij de Bigscales ook goed bevalt. Zijn er toevallig mensen in omgeving Amersfoort die ook heli vliegen en mij met de eerste vlucht willen assisteren?

Zal ook nog zo'n trainingskruis kopen. Heb al wel geoefend op de simulator.

Groeten,

Edwin.

Laatst bewerkt:
Er zit een brushless motor in de Mini Titan. Deze hoef je niet in te laten lopen.

Dat is alleen nodig bij brushed motoren.

Ik zou zeker een trainingskruis kopen. Als je nog niet eerder in real-life een heli hebt gevlogen gaat zo'n trainingskruis je de nodige schade besparen. Ga eerst maar eens lekker schuifelen op het asfalt met het kruis eronder, gevoel krijgen voor wat de heli doet.
Het kan allemaal zonder begeleiding, maar als je hulp zoekt gaat het waarschijnlijk een stuk sneller én goedkoper.

:D waar je op moet letten met je eerste vlucht is je LANDING :p

Als die goed gaat kan je namelijk nog een 2e vlucht maken.. !! en heb je veel meer lol met je toestel,.

Maar even serieus.. Ga niet te laag boven de grond klooien daar is het toestel het meest gevoelig door wind etc. gewoon lekker een meter of 1,5 omhoog en voorzichtig recht houden.
Als het niet meer gaat rustig laten zakken en neerzetten ( daarna een sigaret roken helpt ) haha

Groeten Bart

Laatst bewerkt:
Hallo,

Week geleden een TT mini titan RTF binnen gekregen. Heb een tijd op het forum rondgekeken eer dat ik tot aanschaf over ging. Graag zou ik wat tips willen hebben omtrent mijn eerste vlucht. Zo las ik dat je bijvoorbeeld de motor niet direct op het hoofdtandwiel moet plaatsen. Wat is de reden hiervan.

Moet ik eerst laten inlopen en vervolgens op het tandwiel monteren?
De TT is opgebouwd met de alle onderdelen die op een RTF zitten. standaard wordt er een 4 kanaals Ace Skymaster zender bij, maar die zal ik snel vervangen voor een goede 2.4GHz omdat dit bij de Bigscales ook goed bevalt. Zijn er toevallig mensen in omgeving Amersfoort die ook heli vliegen en mij met de eerste vlucht willen assisteren?

Zal ook nog zo'n trainingskruis kopen. Heb al wel geoefend op de simulator.

Groeten,

Edwin.

Wat betreft de zender ook nog een vraag. Ik wil graag een 2.4GHz zender en heb mij een spektrum DX-7 en X9303 laten adviseren. Ik wil een goede zender die ik in de toekomst ook kan blijven gebruiken. Hoeft niet direkt de meest geavanceerde te zijn maar meer functioneel toepasbaar betreft de functies.

Kan ik mijn huidige servos: Ace C1016 & Ace C0915, Gyro TG6100 en ESC Ace BLC-40 ook blijven gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties van iedereen.

Vooral de uitslagen niet te groot maken, de binnenste bevestiggingspunten gebruiken op de mix levers. goed voldoende toeren draaien. langzaam meer pitch geven en vooral rustig blijven. Ik zelf heb ook een mini titan, als je wilt mag je wel een keer langskomen, kan me echter voorstellen dat Nijmegen iets te ver weg is.

Ik wil het wel voor je doen maar zit niet echt in de buurt van Amersfoort, heb wel een X9303 zou je die meteen kunnen zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan wel, 2 keer op edit drukken (dus 1 keer om in de editor te komen, dan nog een keer om ook de titel aan te kunnen passen).

Er zit een brushless motor in de Mini Titan. Deze hoef je niet in te laten lopen.

Sterker nog, die KAN helemaal niet met een brushless motor. Toen brushless nog nieuw was had ik een mooi verhaal gelezen over iemand die problemen had met zijn brushless motor, dat het niet werkte. Het bleek dat hij de motor ondergedompeld had om in te laten lopen. Hier kan een brushless motor niet tegen...

De DX7 en X9303 zijn beide goede zenders, alleen is de X9303 net iets uitgebreider.

gewoon vol gas geven zodat die meteen veilig de lucht in hangt, en daarna vooruit/achteruit gaan en wat rondjes vliegen/sturen, achteruit etc tot je het helivliegen onder de knie hebt. oppassen bij het landen.

gewoon vol gas geven zodat die meteen veilig de lucht in hangt,

Dat is juist niet goed. Stel dat er ook maar iets fout zit, heb je meteen een grote hoogte waarvan je veel schade op kan lopen.

Ik toer altijd rustig op, kijk of alles goed gaat, geen vreemde geluiden. Dan iets meer pitch erop om te kijken of de staart het wel houd. Als dat allemaal werkt kan je gewoon hoveren.

Ik heb een hele tijd hem leren onder controle te houden door juist te hooveren op 1m hoogte en altijd het vierkant waarin te verkleinen.
Ik had geen heli ervaring. (coax-ke alla bell 47 is geen heli da vliegt zelf)

En dan staart naar u, rondjes rond u. enzo uitbreiden.
En zeker niet vergalloperen wat da zijn kosten.
Dus +/- 1 maand zo gehooverd ongeveer om de 2 daag een 2 lipo's van 1500.
Nu heb ik er één van 2500.
Maar 2500 is al 10min volle concentratie !!!

waarom hoofdwiel niet op motor?

Waarom is de motor bij levering dan niet op het hoofdwiel geplaatst?

Dit is gedaan om eerst zonder dat de rotor draaid het e.e.a te kunnen controleren. BV:
Ontstoorfilter
snelheidsregelaar
tuimelschijf
gyro
werking staartrotor
en dit in combinatie met draaiende motor.
werkt dit alles ?
dan kan je het tandwiel op het hoofdwiel aansluiten.
Let wel op iets speling !!!

Groetjes , Roelofskie (mini TITAN ) ( Skyflex V )( Charter )Taxi

gewoon vol gas geven zodat die meteen veilig de lucht in hangt, en daarna vooruit/achteruit gaan en wat rondjes vliegen/sturen, achteruit etc tot je het helivliegen onder de knie hebt. oppassen bij het landen.

GRAPJAS !!!!!

He Djork, heb je geen filmpje/video van hoe jij dat hebt gedaan??? :murder:

Back