Eerste vluchten MILAN F5b (bedankt Gerben & Gert-Jan)

Een Hawkje vliegt leuk bij zo'n 1700-1750 gram.
Dan houdt hij de snelheid goed vast.

GJ
 
Ik heb reeds genoeg modellen die relax,rustig,slow en (saai) zijn.
Als ik "rustig" kan landen met flaps,kan de Milan niet snel en dynamisch genoeg vliegen tijdens de vlucht.
Ik vind thermieken zelfs hoog in de lucht beter dan een laag vleugel belast model.(wel snelheid houden natuurlijk)
Enkel opgooien is bij 1750gr nog altijd "triky"
 
Ach, gooien is gewoon gewenning.
Ik weet nog goed de eerste keer dat ik een hotliner had, met een dikke Plettenberg borstelmotor en zoveel nicads als erin konden.
Als je het ding in je handen had dacht je, dat kan nooit vliegen (ik gok dat ie 2500-3000 gram woog) maar ook dat vloog redelijk uit het handje weg.
Gerben heeft volgens er volgens mij nog een diep spoor door het gras mee getrokken over het hele veld omdat de vleugel het opgaf.

GJ
 
Met die Plettenberg 355/50/5 (780gram!) en 20 1800mAh SCRC cellen (1.2kg) woog de Samurai destijds ruim over de 3kg. En ging soepeltjes weg.
Span was iets van 2.2mtr, dat dan weer wel.
 
Back
Top