Eerste Warbird bouwen

• Topicstarter Topicstarter Flying-Dutchman
  • Startdatum Startdatum
Nog geen, daarom ben ik ook van plan om hulp van een ervaren bouwer in te schakelen.

Zijn mooie ontwerpen maar dat ga je echt niet redden, ook niet met hulp van een ervaren bouwen.

Sorry maar hier moet je echt niet aan beginnen.

Je kunt nou eenmaal geen 10 stappen in bouwervaring overslaan ook niet met hulp.

Dan kun je beter vragen of die ervaren bouwer het model voor jou wil bouwen.

Ton

Welke toestellen heb je al van tekening gebouwd?

Nog geen, daarom ben ik ook van plan om hulp van een ervaren bouwer in te schakelen.

Zijn mooie ontwerpen maar dat ga je echt niet redden, ook niet met hulp van een ervaren bouwen.

Sorry maar hier moet je echt niet aan beginnen.

Je kunt nou eenmaal geen 10 stappen in bouwervaring overslaan ook niet met hulp.

Dan kun je beter vragen of die ervaren bouwer het model voor jou wil bouwen.

Ton

helemaal mee eens. Don Smith zijn erg mooie tekeningen, maar qua niveau erg lastig. En dan bedoel ik ook echt erg lastig.

Wat voor een toestel wil je nou eigenlijk? dat maakt e.e.a. al wat makkelijker reageren voor ons. Nu zijn het nog steeds losse slagen in de lucht.

En wat is je budget?
Wat voor (benzine) motor heb je of wil je inzetten?

en ik denk als eerste beste advies: koop een spitje o.i.d. van RBC kits. Erg makkelijk bouwen en er is al van alles voor gekauwd.

Begin eerst maar eens kitjes te bouwen van bv. SIG of later TF om bouwervaring te krijgen.
En niet van tekening gaan bouwen , dat word een fiasko.

Zonder ervaring krijg je geen schaalmodel vliegend , ook niet met forum ondersteuning .:(

En heel veel ervaring ook in vliegen opdoen , veel schaal modelen zijn vliegende beesten en ver af van een trainertje .:mrgreen:

Mvg Johan

Ik moet dus eerst ervaring op doen met bouwen ( zijn daar de "modellen" van Guillow's daar ook goed voor? ) en daarna een van Balsa USA of Top Flite of Sig bouwen.

Ik moet dus eerst ervaring op doen met bouwen ( zijn daar de "modellen" van Guillow's daar ook goed voor? ) en daarna een van Balsa USA of Top Flite of Sig bouwen.

Alles wat je eerst van balsa bouwt is meegenomen. Sig bouwdozen zijn ook aan te raden. Lees anders eens wat draadjes op rcscalebuilder.com. even aanmelden en daar staan heel wat bouwdoos verslagen.
Alleen denk ik dat bij Guillow bouwdozen het weer een uitdaging wordt om licht te bouwen, maar een uitdaging moet je niet uit de weg gaan bij schaalmodelbouw.

mijn eerste bouw was de corsair van great planes (zie mijn bouwverslag), ik heb wel eerst de handleiding 100x doorgenomen (een zeer goede fotohandleiding + uitleg) en daarna begonnen...was zeer leuk (duurde 7 maand)

misschien is great planes wel iets die makkelijker bouwt...? ('t is maar een tip)

Vliegende Hollander,

Om meer bouwervaring op te doen heb ik dus ook eerst gekozen voor een klein, licht model. In mijn geval een Tiger Moth van Dumas (90cm). Hoe leuk dit bouwen ook is merk ik dat alles wel erg licht en breekbaar is (eindgewicht moet onder de 300gr. zijn) en zelfs niet te vergelijken met modellen die ik als kind bouwde (140cm trainer etc.). Een hele andere klasse dus die je vaardigheden wel verbeterd, maar niet vergelijkbaar met large scale kits.

Wellicht een idee om een kit te nemen die wel wat kleiner is maar semi-schaal, zodat je ook qua vliegen wat makkelijker hebt?

Ergens wordt Guillows genoemd om ervaring op te doen, maar ik twijfel aan het nut daarvan . . .

Is toch eigenlijk weer een geheel andere tak van (de modelbouw-)sport . . .

jan.

Mieschien is het handig om eert is te kijken wat voor vliegtuig je wilt hebben
Welk model vind je nou echt mooi
Echt het toestel dat je altijd hebd willen hebben
Dan gaan we is kijken welke merken daar een leuke
en relatief makelijk te bouwen bouwdoos van hebben

Mocht je zin hebben om een keer te gaan kijken bij een ervare bouwer
Zodat je kan zien hou zij de dingen doen
Dan is dat vast geen probleem
Er zitten hier heel wat kunsenaars die echt vreselijk goed bouwen

Mieschien is het handig om eert is te kijken wat voor vliegtuig je wilt hebben
Welk model vind je nou echt mooi
Echt het toestel dat je altijd hebd willen hebben
Dan gaan we is kijken welke merken daar een leuke
en relatief makelijk te bouwen bouwdoos van hebben

Modellen die ik echt mooi vind zijn de S.P.A.D.13 en de Hawker Hurricane. De S.P.A.D.13 is wel te krijgen van Balsa USA, waarvan al eerder gezegd is dat de modellen van Balsa USA wel goed zijn. En van de Hawker Hurricane weet ik niet waar je een goed te bouwen kit kunt kopen ( wel dat er een is van Vailly Aviation maar dat heeft al iemand afgeraden ).

Ik wil de Hawker Hurricane van Vailly Aviation niet afraden, maar denk dat het niet de meest eenvoudige en bouwvriendelijke variant is om als eerste vliegtuig echt te gaan bouwen. En daarbij hangt de kwaliteit ook erg af van waar je een freespakket vandaan haalt.
Maar je bent meer dan welkom om bij mij eens te komen kijken naar de set van Vailly. Ik ben hem aan het bouwen en je kan zien wat er wel en niet bij zit en hoeveel bouwinstructies er nodig zijn.

Laat maar weten.

Eelco

Back