EF Yak 54 74" toch maar naar Electrisch

Mij sebart katana 120 geeft 5.120 gram op de klok (1.87 * 1.87) en vliegt net als een papieren vliegtuigje. 10 cellen 4900 mah voor 8.30 min stoeien :)

@ cornetto,

welke setup gebruik jij in je katana?

Alles van HC, zowel motor regelaar als lipo's. Zeer tevreden mee en intussen 50 vluchten verder zonder enig probleem of hapering.

SNC00027.jpg

Doordat ik naar 11s ga met de Extra 88" heb ik een 5s 5000mAh over daarom gaat het toch echt gebeuren binnen kort dat de Yak naar Elector gaat. Met de 5000mAh accu.

Nu ben ik er nog niet helemaal uit of het een 7S of 8S setup wordt, 7S geeft me weer een 125 gram voordeel, maar als het te krap is kun je niet makelijker op schalen.

8s
5s+3S G3 5000mAh
hyperion ZS4035 - 12
Jeti spin 99
~ 3000W
~ 30V onderbelasting
~ 100 A max
Vliegtijd ~ 10 min
5.35 kg
rpm ~ 7100

7s
5s+2S G3 5000mAh
hyperion ZS4035 - 10
Jeti spin 99
~ 3000W
~ 26V onderbelasting
~ 115 A max
Vliegtijd ~ 8.5 min
~ 5.2 kg
rpm ~7200

Beide setups hebben ongeveer 570 W per kilo
Propellor zou ongeveer het zelfde zijn omdat het toeren taal ongeveer het zelfde is

Waarom Hyperion ZS40xx, deze hebben volgens mij een lager aan de bevestegings kant voor de bel, scorpion van dit formaat niet ?

Ik neig na 8s, maar de 7S is toch ook aantrekkelijk, omdat hij toch weer een stukje lichter is. Over de max stroom maak ik me met de Jeti spin 99 op 7s geen zorgen ( heb dit al gedaan met 10s ).

Wat denken jullie ??

Bart,

hey Bart,

welke prop zou er dan opkomen? ik zou geloof ik toch liever voor de 8 cellen kiezen..115 A is veel..

APC 17×10E 8cellen 27.86volt 3.48v per cell 69.8amp 1946watt 7440rpm op de 12 versie met 8 cellen(info hyperion site), ga je dan naar een 18x10?

Jan

Laatst bewerkt:
Ik weet dat 115 A veel is maar met 10s setup had ik dat ook, niet veel mee gevlogen maar toch regelmatig vol gas. In vergelijking met de 10s heeft 7s heel wat minder vermogens disipatie omdat de on naar off spannng natuurlijk een stuk lager is en hij dus minder lang in de overgang van on naar off zit.

Voor de Prop gok ik op 19x(8 of 10) of 20x(8 of 10) Xoar .
Met de ervaring die ik heb met Xoar zal dat ongeveer 9 tot 10 kg static trust geven.

Moet genoeg zijn :-)

Bart,

Tja, deze 2meter (78"), extra van extreme flight vliegt op 6s,

v5b6r5Rq_s0[/media] - WAG 2009 , Donatas Pauzuolis 4 min routine

Dus 6 of 7s moet zeker kunnen, maar bedenk je wel dat dat ding (net) >5kg weegt (ondanks zware servo's) en met meer gewicht is die setup niet leuk meer denk ik.
Volgens mij weegt de 74" yak meer dan die 78" extra

Hoewel ik denk dat een 8s of 10s (met lagere capaciteit) optimaal is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Motor: AXI5320/18
Controler: Castle Creations 85a HV
Battery:Flight power EonX 4400mah 6s(made in paralel from two 2200mah 6S)
Propeller: APC 20x8E
Servos; 4 JR 8717
Radio: JR9 with Jeti Duplex 2,4ghz TG module
RX: Duplex 8ch
RX Battery A123 2s 1100mah

Extreme Flight 25% 78" Extra 300 *VIDEO ADDED!!!* - Page 42 - RC Groups

Als je erg kritisch naar het filmpje kijkt zijn er momenten waar iet meer vermogen mooier zou zijn , als donatas op dat moment vol gas heeft (en dat denk ik wel) hij zei zelf ook ergens dat ietsje meer beter zou zijn, maar dat dit voldoet wel. Hij doet hier ook niet de echt super veel vermogen vragende dingen.
Zo is het altijd de vraag wat je wilt, een super lichte kist of een met eindeloze power.

Er is ook een filmpje van een < 5Kg sebart SU140 gevlogen door Gernot bruckman met die motor en 6s. Erg indrukwekkend, lijkt gewoon en grote shockflyer.

Heb even een grafiekje gemaakt met de twee extra's er in met de hoveelheid vermogen aanboord ( spanning maal capaciteit) ten op zichte van gewicht, en toen de 7s en 8s setup er in gezet, met de 7s zie je dat de setup precies tussen de twee extra's in valt en de 8s dus net wat meer vermogen aan boord geeft. Daarom heb ik besloten om voor de 7s te gaan en het ligt te houden.

Dus nog een 2S CX G3 5000mAh er bij en de hyperion ZS4035 - 10
Kunnen we ook eens zien hoe goed de Hyperions zijn :-)

Wordt de Yak een mooi rag bakje net als de Extra 58".

Ik gebruik op het momen alleen maar 4mm connectoren en heb toch het gevoel dat die warm worden met de 100A+ stromen. wat gebruiken jullie voor dit soort stromen.

Ik heb nog de 6mm en 8 mm liggen van HK

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5281&Product_Name=HXT_6mm_Sprung_Gold_Connectors_(10pair/20pc)

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6580&Product_Name=8MM_gold_connectors_(12_pack)

Ik zal er dadelijk eens 60A door heen jagen en de overgangs weerstand meten.

Bart,

net even de 4,6 en 8 mm connectoren getest

resultaat :
bij 50A

4mm : 0.02V
6mm : 0.005V
8mm : 0.002V

dit betekent dat bij 100A iedere connector
4mm : 2W dissipeerd
6mm : 0.5W dissipeerd
8mm : 0.2W dissipeerd

ik blieft dus lekker bij de 4 mm, die 6W is verwaarloosbaar op de 3kw of 4kw die ik door de motor heen jaag

bart,

Laatst bewerkt:
Heb net de yak gestript, en het gewicht "leeg" ( servo's, ontvanger accu zitten er nog in ) is 3200 gram, dit betekent dat ik hem op 7s net onder de 5 kg kan kijgen. zal wel lekker vliegen weer.

zijn er ubecs voor 7s, 8 tot 10 A , kan er zo geen vinden. kan weer 100gram schelen.

Bart,

zijn er ubecs voor 7s, 8 tot 10 A , kan er zo geen vinden. kan weer 100gram schelen.

Bart,

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC for Lipoly $19.95

heb ik in een big lift zitten, werkt ok. heb er een onderweg voor mijn pipercub. als je het snel wilt hebben bestel je er een en pak je die van mij.

Ik gebruik op het momen alleen maar 4mm connectoren en heb toch het gevoel dat die warm worden met de 100A+ stromen. wat gebruiken jullie voor dit soort stromen.

Ik heb nog de 6mm en 8 mm liggen van HK

Bart,

ik had ook warme 4mm connectoren van HK, ze werden ook nogal snel heel soepel. alles vervangen door echte(volgens Roy) van nessel en nu worden ze niet meer warm...

Laatst bewerkt:
5A is te weinig, denk ik ( is ook maar een gok )
In mijn kleine extra zit al Hyperion 4A ( die werkt perfect ) , daardoor
vermoed ik dat het ik toch voor 8A of meer moet gaan. Dit wordt namelijk
ook een gooi en smijt 3D kist, waardoor de servo's echt wel op zijn donder
gaan krijgen.

Het heeft ook geen haast, ligt nu een A123 ontvanger accu in die precies
in CG ligt waardoor ik die makelijk kan verwijderen, wanneer ik wil :-).

Waar haal ik die nessel dan, ik had al een vermoeden dat die dingen van
HC niet de besten waren, kan ook niet voor dat bedrag :-)

Heb vandaag alle bestellingen de deur uit gedaan

G3's 6s 5000mAh ( extra 88" ) , 2S 5000mAh ( Yak 54 )
Z4035-10 ( Yak 54 )
2 x Wemotec midi fan's ( mig 29 )
en 10 HS-82 mg voor ( mig 29 )

Is wel weer genoeg geweest voor dt jaar :-)

Nu de MVVS 26 nog verkopen.

Bart,

Nou, heb het alle maal weer op orden

die ZS4035 is wel een klein motortje. maar ja als het de spec haalt is het meer dan genoeg :-)

full

Ik heb wel moeite moeten doen om het zwaarte punt in orden te kijken
Heb de ontvanger accu helemaal voor onder de motorkap boven de motor
moeten monteren. UBEC is dus uitgeloten.

full

Ziet er weer netjes uit binnen in

full

De motor ziet er echt gelikt uit, als hij zo werkt als hij er uit ziet is het
gegarandeerd goed. Ik heb alleen 1 probleem, ik kan nergens de timing
van de motor vinden, iemand een idee waar ik die kan vinden.

Ik heb hem nu op 20 graden staan, stond op 0 graden en toen sloeg hij over .

Bart ,

Laatst bewerkt door een moderator:
Oja vergeten,

Ik heb wat problemen met de weegschalen, maar het lijkt er op dat ik onder de 5 kg ben gebleven. Morgen mog een keer de lossen onderdelen meten. En natuurlijk even tsten met de Menz 18x8-19x8

Voo de xoar moet ik 2 maten groter als de Menz, zo ie zo ??x10 das al 1 maat, en dan even kijken wat de grote moet zijn.

Bart,

Jan , waar haalt Roy die nessel ?

20 graden moet prima kunnen. 0 graden was sowieso fout.

Hoeveel polen heeft die motor?

Is dat het aantal magneten,( leuk als iedereen zijn eigen notatie grebruikt :-( )

Dat zijn er namelijk 14

Bart,

nee, het aantal 'spoelen' (is deelbaar door 3) en met 14 magneten waarschijnlijk 12.

Back