ef yak 88" electro

Hallo allemaal

Ik zou graag een extreme flight yak 88" (Extreme Flight RC) aanschaffen maar
op ELECTRO.

Ik zoek natuurlijk nog een geschikte motor en regelaar.
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft of iemand die een idee heeft van welk materiaal k ervoor kan gebruiken.
Ik zou graag een setup hebben waarmee ik "full" 3D kan vliegen.

danku
Honshoven Jens

Er zijn al wat draadjes op dit forum waar dit model (of 1 van zijn broertjes van dezelfde maat) electrisch worden gevlogen.

Motoren voorbeeld
- plettenberg predator
- Hacker Q80 of A80
- AXI 5345/xx

Naar keuze op 10,11 of 12cellen lipo

Regelaar , voor de hand ligt iets als een Jeti-spin 200, maar die heeft als nadeel dat de spinup-tijd niet lager kan als 1.5 seconde, voor 3D waarschijnlijk wat te laag, dus kijk eens naar een YGE160HV of CasteCreastions

mooie keus ik zou hem op 12 cellen vliegen met een yge of castle als motor een hacker als je een top setup wil bij bert staat er een te koop (aerobertics.be) ik zou daar een eens een kijkje nemen op de site

Turnigy K-force 120A regelaar heb ik op een AXI 5345 op een 8kg Edge 540. 24x10 Carbon prop en dat trekt super. Goedkope goede regelaar.

Btw, deze regelaar vervangt nu de uitgebrande CC 120HV

- predator 25 overkill en te zwaar
- Hack A80 te zwaar
- AXI 5345 heb ik hele slechte ervaring komt er dus nooit meer in

Hack Q80-8M is wel een goed optie heeft wel wat overkill.

de scorpion 5535 190kv op 11s werkt echt super, met een Xoar 24x10
is bijna 200 gram lichter dan de Q80-8m.

Ik hoor alleen de geluiden dat de scorrpion niet meer verkrijgbaar is en dat er weer een batch gemaakt moet worden alleen weet niemand wanneer dit gaat gebeuren.

Dan blijf voor het moment dus de q80-8m over op 12s, ik vlieg trouwens met een jeti spin 90 opto, deze is wel uit elkaar geweest en de fets hebben allemaal een beetje koelpast gekregen. ik kom dik boven de 90A iets van 115A. En de acceleratie staat op 0.2 sec. En dat geeft echt een heerlijke lichte setup in het totaal.

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Turnigy SK3 6374 192kv. SK3 serie is super met super lagering. De 6364 190kv loopt hier heel erg mooi.

Slechte ervaring met axi? Tja, magneten kunnen losraken. De 190kv 5345 draait hier perfect met 14kg trekkracht. Loopt nog net zo mooi als in het begin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alvast bedankt allemaal voor de hulp

Ik denk dat k voor de q80 op 12 cellen zal gaan
Iemand die hier nog iets positief of negatief over weet
Laat maar komen

En jullie moeten zeker niet stoppen met dit draadje
Wie nog andere motors weet
Laat maar weten

Mvg

Back