Voor zover ik weet worden van de bekende F3M merken enkel de krill kisten nog in Europa gemaakt. En die zijn niet echt duurder dan andere composite kisten. Composite kisten kosten nu eenmaal altijd veel. Iedereen weet dat EF, Sebart etc modellen ook van China komen, de prijs ligt ook hoger dan andere "china merken" MAAR de kwaliteit is ook beter EN het zijn merken voor een release maanden of jaren van testen en design aan te vooraf gaat en dat maakt het verschil met de kisten die gewoon recht van de teken-computer naar de freestafel, naar de winkel gaan...
Helaas dat klopt dus niet
De prijs is hoger door de tusenhandel
Ik kan bv aan de Roland M VOTEC351 komen voor ongeveer een derde van de marktprijs
En ook nog aan andere modellen die normaal via de topmerken gaan
De krill kisten vind ik raar
En leuk hoe lang bestaat krill
Want de merken robbe en graupner zijn zo een beetje de langst bestaande merken
Daardoor helaas erg arogant
Vele merken zijn in de tusentijd gekomen en gegaan
Ook zogenaamde top merken
Een model is zo goed als de man achter de knupel
Een topmodel in handen van een midelmatige piloot zal altijd midelmatig presteren
Terwijl een goed piloot met een totaal onbekend merk model er met de eerste prijs vandoor gaat
Doet i dat een paar keer word dat merk in de ogen van veel mensen spontaan een TOP merk
En vaak springt de markt daar op in door de prijs flink te verhogen
Want de schaapjes kopen het tog wel
En dat mensen noemt men eerlijke handol
Je hebd ook vliegers die met een totaal onbekend merk model een kapioenschap binnen halen
En dan die modellen onder hun eige naam gaan verkopen als zijnde ontworpen door ......... Roland M
Hop stikker er op prijs flink omhoog en klaar
En vergelijken met auto's
Begin er a u b niet aan
Dat is apols met peren vergelijken