Eigen fantasie Electro vliegerke '' Rap ''

Ik heb van de winter dagen eens nuttig gebruik gemaakt om rap een electro modelleke te maken .
Lang geleden +/- 1985 heb ik eens 4 modellen gemaakt met een nitro motor , deze waren heel simpel en heel goedkoop en toch gaven die enorm vliegplezier met een motor gaande van 3,5 cc tot een 7,5 cc .
Ik ben nu vooral wel met heli's bezig maar het vliegtuig virus zit ook nog in mijn bloed .
Dus nu met de koudere dagen mijn fantasie eens laten terug gaan en heb met wat moderne toetsen en ja elektro een vergelijkbaat model gemaakt , zelfde idee maar vooral lichter en dunner profiel . ( 1m span / 920 gr. / +/- 350 watt )
Nu toch nog benieuwd of dit kistje gaat vliegen zoals zijn voorganger .?
Hier kun je al ff mee piepen se en vertel maar wat jullie er van vinden .

Grtjs Blitske

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk kistje.
Ziet er top uit.
En ben wel benieuwd wat je voor bespanning op de vleugels hebt zitten.

Ja, de jaren 80, hadden ze ook leuke en goedkoop te bouwen plannetjes.
Dit is wel een leukerd, bespannen op de oude manier met papier en spanlak?
of is het zijde, kan het op de foto niet zo goed zien, denk het laatste.

Johan.

solartex

Hey .
Alvast bedankt voor het de toffe reacties .:D
Het toestelletje is bespannen met solartex ( had deze bespanning nog liggen van halfweg de jaren 80 en werkt nog perfect het gele van de vleugel is nog best te doen .
De romp was bespannen met wit maar dit kleurde erg bij het vast strijken , daarom heb ik het rompje wit gespoten wat best is meegevallen .

Grtjs ,

Leuk ding hoor, zal best goed vliegen lijkt me zo. Ben benieuwd naar vlieg foto's / filmpjes.

Freek

Ondertussen al enkele vluchtjes achter de rug en na wat zoeken achter de juiste schroef begint het kistje best goed te vliegen .
Ik heb een cameratje in bestelling mogelijk binne kort dan eens een test filmpje .

Grtjs

Back