eigen kap maken

• Topicstarter Topicstarter eddieHPI
  • Startdatum Startdatum
he, ik vroeg me af of het mogelijk is om zo'n soort body te maken???

het gaat me dus vooral erom of zo'n voorkant mogelijk is... ik denk dat vacuvormen wat lastig zal worden dus zat ik te denken aan glasvezel of misschien zelf "carbonfibre" (zal wel te duur worden maar zal wel het sterkst en mooist zijn 8) 8) )
jullie menig hierover graag :roll:

Jacar

Waarop moet dat passen? Vacuumvormen in 2 delen (boven- en onderkant) kan.
Anders schuimmodel met glasvezel/polyester.
En harde mal in 2 helften in glasvezel/polyester kan ook met model in carbon, maar dat is niet zo simpel allemaal.

ik wou gewoon even weten of het mogelijk was, waarschijnlijk heb ik toch andere plannen dus kan ik gewoon vacuvormen.

Jacar

Ik vind het een beetje onzin om voor een paar foto's een nieuw topic te openen, dus bij deze.

Een aantal kappen/body's die ik gemaakt heb over een periode van 15 jaar, allemaal van polyester/glasvezel.
De eerste body die ik gemaakt heb van polyester was een batmobiel gebaseerd op het model van de Batman film uit 1989. Die body heb ik nooit afgemaakt omdat het een drama was om voor de eerste keer met polyester te werken, ook zaten er veel fouten in het model die niet te herstellen waren. Geen foto's van het eerste model,.... gelukkig:D

de tweede poging om een body te maken ging al een stuk beter, ook dit model was gebaseerd op de batmobiel. Zitten ook fouten in, maar heb tijdens het maken meer ervaring gekregen met polyester/glasvezel.

CIMG3824.jpg

CIMG3825.jpg

Het derde model was een eigen ontwerp, oerlelijk model met een paar intressante kenmerken. Wel weer meer ervaring opgedaan,

CIMG3830.jpg

CIMG3831.jpg

Alle zelf gemaakte kappen op een rijtje,

CIMG3827.jpg

Dank je wel, de derde body (Aston Martin Vanquish) is een polyester kopie van een lexaan model van het merk Proline.

een aantal jaar geleden heb ik een Hannibal Lecter masker gemaakt van polyester, het is wellis waar geen body van een modelauto maar mijn werkwijze is praktisch het zelfde.
Hier kun je in verschillende stappen zien hoe ik het masker heb gemaakt,
Troopingunlimited: Hannibal Lecter Mask

Laatst bewerkt:
@ Robbie TPC
Een Aston van Proline? Heb echt overal gezocht en kon de kap nergens vinden. Erg jammer, ben namelijk een groot Bond fan(al hoe geeky dat ook klinkt).
Las trouwens dat je eventueel nog een keer een Kever wilde maken (waarschijnlijk Herbie). Heb je al een idee welke Herbie je dan wil maken? Heb zelf namelijk net vorige week materiaal opgehaald om te beginnen aan mijn eigen. Vindt namelijk, ondanks dat het een stinkfilm is, de Nascar Herbie uit Fully Loaded erg stoer (als dat al kan bij een kever)

Grtz

Ferdinand

Hoi Ferdinand, sorry voor de late reactie, deze topic had ik een tijdje niet meer gevolgd.
Ja dat klopt, de body is van Proline, ik heb de body (4 jaar geleden) via Quartel uit Amerika laten komen.
In Europa is deze Aston Martin bijna niet te krijgen.

Herbie staat inderdaad op m'n verlanglijstje, dat wordt waarschijnlijk dan een model met brandstof motor.
De films van Herbie vind ik zelf niet zo veel (meer) aan, de auto zelf vind ik nog wel leuk, als ik hem ga maken wordt het een traditionele Herbie zoals in de eerste films.

Ooit wil ik nog eens een Spyker body gaan maken, maar dan wel in de trend van James Bond.
De Laviolette SWB is een zeer geschikte kandidaat om allemaal gadgets in te bouwen,

1_C8_Laviolette_.jpg

Models | Spykercars

Lijkt me wel leuk om een Nederlandse auto om te bouwen tot een fully loaded James Bond car:yes:
Aston Martin, eat your heart out :D

Aston Martin Body

Hoi.

Als ik jullie van dienst kan zijn.

De Aston Martin body vind je standaard op de Kyosho Fazer.
De body is los te verkrijgen bij de meetste modelbouwwinkels.
Zie foto. Dit is de mijne
Groetjes
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back