Hallo
Ik zal jullie even inlichten over de vorderingen aan dit Exprimenteel project.
Het uitsnijden van de vleugel ging goed en snel het lijmen ed. ook.
Na een uurtje schuren een mooi rompje gemaakt. Toen kon ik het niet laten om het even te proberen met wat handstartjes (zonder rc
) wat toch redelijk goed ging 1 keer lukte het zelfs om een mooie glij-vlucht van ca 25 mtr te maken. Het leek me leuk om hem aan een elastiek te hangen gewoon van kleine elastieken met niet veel stekkracht, dit ging 2 keer goed het was meer een vlieger want hij bleef gewoon tegen de wind hangen
en daarna weer hard naar beneden. Dat een aantal keer gedaan met steeds weer een nieuw rompje van karton wat erg goed lukte maar door het natte gras snel stuk ging. Tot die fatale middag
waarbij hij recht op een vleugel landde KRAKK dus toen de vleugel maar versneden tot:
Nu is het dus een klein vleugeltje. Ik heb het vorig weekend met servo's en een klein (dlg achtig) rompje geprobeert maar het elastiek was nu het probleem en het CG lag niet helemaal op 1/3 van de koorde dus dat was jammer. Maar we geven het nog niet op binnenkort misschien meer....
tot zo ver even weer een kleine update
mvg Rick
Ik zal jullie even inlichten over de vorderingen aan dit Exprimenteel project.
Het uitsnijden van de vleugel ging goed en snel het lijmen ed. ook.
Na een uurtje schuren een mooi rompje gemaakt. Toen kon ik het niet laten om het even te proberen met wat handstartjes (zonder rc

Nu is het dus een klein vleugeltje. Ik heb het vorig weekend met servo's en een klein (dlg achtig) rompje geprobeert maar het elastiek was nu het probleem en het CG lag niet helemaal op 1/3 van de koorde dus dat was jammer. Maar we geven het nog niet op binnenkort misschien meer....
tot zo ver even weer een kleine update
mvg Rick
Laatst bewerkt: