Eigen ontwerp

Thx :)

ik denk dat het 400gr/m² weefsel is, maar ik ben het echt niet meer zeker.
Ik zal thuis nog eens nakijken welke het precies is.

De mast is indd zwaar in vergelijking met de romp (Zal indd nadelig voor de stabiliteit) Het is de oude mast van mijn surfplank.

Maar het gewicht valt mee, want het is voornamelijk Carbon. :cool:

En ik kon wssn beter wat fijnere latjes uitsnijden, maar ik had er het materiaal niet voor.

Volgende keer beter! :yes:

400 GR ? dacht matten alleen 300 450 600 gr ,heb je voor het dek genoeg, voor je mast carbon buisje 5 à 6 mm zal wel sterk genoeg zijn ;)

Héhé, ik was indd grandioos verkeerd ;)

Ik heb matten van 260 gr/m² (stond toch zo op de factuur :rolleyes:)

Deze avond kijk ik als alles wel waterdicht is en nadien ga ik het dek aan de boeg afdichten.

Morgen is het kwestie van alles in te bouwen en dan is hij 'klaar'

Qua afwerking is het echt nihil, maar dat hoort nu eenmaal bij zo'n korte bouwtijd.

Deze avond de laatste foto's en een vergelijking van de rendering en de werkelijke romp 8-)

hallo

ik snap het eventjes niet
je moet licht bouwen en je neemt glasmat van 260 gr
was die van 45 g te dun ????
ik bouw duikboten met mat van 45 G en doe daar twee laagjes van lamineren en deze duiken tot 5 meter diep zonder problemen

gr raf

260 gr heb ik gekregen van de verkoper.

Het moest geen lichtgewicht zijn, gewoon stevig en zonder onnodige ballast.

In het vervolg kan ik lichtere matten nemen :)

@ Erik:

Ik zal dat morgen nog eens meten. Vandaag was het hier druk.

@ Walter: Ik focus mij inderdaad (te)veel op het Hydrodynamische. Laten we het maar op beroepsmisvorming houden :rolleyes:

De mast zelf heeft een symmetrisch vleugelprofiel om de luchtstroming (positief) te beïnvloeden. Althans, dat is mijn theorie :p

Dat de mast te zwaar is, dat kan ik alleen maar bevestigen. In een later stadium vervang ik dat door een klein (carbon) buisje.

De romp was waterdicht, dus ik kon de rest afwerken:

IMG00092-20110622-2210.jpg

IMG00093-20110622-2211.jpg

IMG00094-20110622-2211.jpg

Back