Hallo,
Ik heb enige tijd geleden een 450 pro aangeschaft en opgebouwd.
Nu had ik al eens een 600esp perfect afgeregeld, dus wist hoe ik aan de gang moest met de 450 pro. althans dat dacht ik.
Heb diverse malen Bob finless zijn video's omtrent de 450 pro bekeken, maar toch klopt er bij mij iets niet.
Ik zal stap voor stap vertellen wat ik gedaan heb, en wat het probleem is.
Ik gebruik een Spektrum DX7 als zender.
Heb btw alle linkages volgens de manual op maat in elkaar gezet.
Of mis ik wat?!?! :S zie ik iets over het hoofd?
Het lijk ook wel of de travel over de mainshaft meer meet naar boven dan naar beneden.
Hoe kan dit??
Iemand enig idee?
Ook heb ik mijn 250se probleemloos afgeregeld op deze manier.
Aangezien de 250se/450pro en 600esp na genoeg dezelfde mechanische constructie hebben qua head vraag ik mij echt af wat hier loos is?
Ik heb enige tijd geleden een 450 pro aangeschaft en opgebouwd.
Nu had ik al eens een 600esp perfect afgeregeld, dus wist hoe ik aan de gang moest met de 450 pro. althans dat dacht ik.
Heb diverse malen Bob finless zijn video's omtrent de 450 pro bekeken, maar toch klopt er bij mij iets niet.
Ik zal stap voor stap vertellen wat ik gedaan heb, en wat het probleem is.
Ik gebruik een Spektrum DX7 als zender.
Heb btw alle linkages volgens de manual op maat in elkaar gezet.
- Heb de servo armpjes 90 graden gezet waarvan 1 zo goed als bijna, eerst begonnen met alle trims op 0 ook de subtrims op 0 en alle ATV's op 100%.
- Pitch stick op 50% met een lineare curve.
- Vervolgens met een leveler diegene aangepast die afweek, de overige waren precies goed. Bij mij was dat dus de elevator.
Die heb ik met sub-trim bij getrimmed, zo + 10 voor pitch.
Nu voor 0 graden pitch is alles level. - Nu heb ik Full pitch aangepast met de ATV's totdat full pitch ook precies level is.
- Zelfde voor negatieve pitch alles met de ATV's bijgetrokken, zodat daar ook alles level is.
- Even heen en weer gekeken of over de hele travel lengte of de swash keurig level bleef, en ja dat doet hij.
- Vervolgens de Head erop..
- Pitch op 50% oftewel 0 graden.
- heb ervoor gezorgd dat pitch arm, 90graden is tov de main shaft en ook de blades zijn exact 0 graden.
- Ook zijn meteen de Flybar arms 90% tov de mainshaft, hier kan je weinig aan doen omdat dit fixed lengths zijn. Dit is ook goed.
- Vervolgens en nu komt het vreemde!
- Pitch instellen op +10graden en -10graden.
- Ik stel negatieve pitch in op -10 graden in de swash-mix op de zender.
Dan is de hoek van positief pitch veeeel groter!!!
Ook met de Cyclic pitch (elevator en Aileron) daar variert het ook van -6 tot +10 graden!!
Of mis ik wat?!?! :S zie ik iets over het hoofd?
Het lijk ook wel of de travel over de mainshaft meer meet naar boven dan naar beneden.
Hoe kan dit??
Iemand enig idee?
Ook heb ik mijn 250se probleemloos afgeregeld op deze manier.
Aangezien de 250se/450pro en 600esp na genoeg dezelfde mechanische constructie hebben qua head vraag ik mij echt af wat hier loos is?