Eigenbouw Epp Indoor rc MicroJet

Heb inmiddels het rompje verstevigd door het aan beide kanten te beplakken met 4 mm epp. Heb in het neus gedeelte nog een reepje glasdoek mee geplakt. Het rompje is nu echt veeeel steviger. Heb ook de servo's vervangen omdat deze niet goed centreerden. Totaal gewicht steeg van 111 gram naar 125 gram. Heb een scan gemaakt van m'n tekening voor het geval iemand dit ook wil maken. De eerste rodelijn markeert de plaatsing van de koolstofstrip . De tweede rodelijn de turbulator (welke een veel stabieler vlieggedrag oplevert bij langzaam vliegen). Heb inmiddels ook nog de roeren met 2 cm vergroot voor een verbeterde hoogtewerking, welke niet op de tekening staan!
Vanmiddag weer vliegen en hoop dan eindelijk een filmpje te kunnen maken.

Tekening:

Bouw tekening on Flickr - Photo Sharing!

Groet Johan

Vandaag gevlogen en dit keer alles heel gehouden.
Power heet ie genoeg het houd ehter niet over voor vertikale stijgvluchten.
De vergrote roeren waren een succes.

Was wel wat koud vandaar de ietswat ruwe bewegingen in het filmpje (stramme vingers).
Heb het filmpje net op youtube gezet onder indoor rc microjet.

y5vDSqGJLXU[/media] - Indoor rc microjet epp

Groet Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat vliegt om zo te zien wel lekker.Hoorde ik daar niet een kleine "crash".Lijkt me leuk om te gaan bouwen.Maar dan als een grote shocky.

Ha! Nee hoor hij is inmiddels bijna crashproof. Is al een aantal keer met volle speed tegen de grond gesmakt en alles nog ok. Heb echter wel de romp hiervoor moeten verstevigen door beidzijds nog eens 4 mm epp ertegenaan te plakken met een reepje glasdoek.
Wat ik nog vergeten was te melden is dat de kielvlakken net als de vleugel uit 6 mm plaat moeten gemaakt. Anders (4mm)gaan ze snel flutteren!

Vr.gr. Johan

Wat precies is doenbaar met depron? De kielvlakken? Beetje jammer wanneer de rest van epp is gemaakt. Natruurlijk kun je het hele model uit depron maken ( waarschijnlijk wat lichter, omdat je de verstevigingen kunt weglaten).
Succes!

Johan

Heb je er eigenlijk een tekening van? Ik heb binnenkort ook een heleboel EPP in huis, dus het lijkt me leuk om 'm ook eens te bouwen. Ik heb nog nooit met dit soort deltaatjes gevlogen, alleen maar met slowflyers, dus ik kan de crashbestendigheid van EPP wel gebruiken;). En 't motortje heb ik toch ook al.

PS. Pas op met het vragen van een prijsopgave bij die shop. Ik kreeg als antwoord de totaalprijs + de mededeling dat het verzonden zou worden :mrgreen:

Zal wel aan mijn duits liggen, maar ik vind het niet erg, had het anders toch wel besteld :D:

Dirk
En wat heeft het uiteindelijk gekost?

Ik moet wel zeggen dat ik dit een erg leuk vliegtuig vind, misschien dat iemand (jijzelf, prop-er, sietse ?) hem in een mooi pdfje kan zetten:)

Wat heeft het gekost? Moeilijk precies te zeggen. De elektonica weggelaten schat ik zo rond de 15 euro waarbij het duurste de koolstof strippen zijn en de lijm. Uit 1 plaat epp kun je meerdere modellen snijden. Waarschijnlijk kun nog wat sparen wanneer je i.p.v epoxy, Pu lijm gebruikt. Sekonden lijm bleek op sommige punten te zwak.

Heb (helaas) geen ervaring met het maken van een tekening in pdf. Komt natuurlijk ook allemaal niet zo precies, wel symetrisch bouwen is erg belangrijk. De foto van mijn "tekening" is gemaakt op patroonpapier van de hema en heeft 1 cm vakjes. Hoop je hiermee op weg te kunnen helpen.

Johan

Even dit draadje omhoog schoppen!

Ik wil binnenkort ook wat Epp bestellen.

Zowiso is het erg gaaf om er modelletjes van te maken, en ze kunnen nouwelijks kapot!

Wij gaan er (van de zomer) een mini shock van bouwen (60 cm span), en we zijn van plan hem van epp te maken omdat dat bijna niet kapot kan!

We komen op het idee van een vliegmaat die een 50 cm shockje van 4 of 5 mm epp had gemaakt, zo'n 10 gram's motortje, klein regelaartje, kleine (3-4 grams) servo's, 2cellen 200 mah lipo's en weinig verstevigingen op een carbon neuslijst na. kwam hij uit op 75 gram.

Die vloog eigenlijk net iets te nerveus, dus willen wij een 60 mm shock maken.

Nu ben ik benieuwd naar de verzendkosten, (17 euro, klopt dat?) en hoe het bevalt bij jullie.

Er zijn ondertussen al meerdere draadjes over epp en epp platten geweest, maar in dit draadje staat toch de duidelijkste informatie.

Igor

Back