Hoi,
Al jaren heb ik het idee om een pylonracertje te kopen of te maken maar het kwam er maar niet van. Brandstof is niet toegestaan bij onze club en elektro was niet vooruit te branden. Tot er nu leuke motoren voor weinig zijn te krijgen.
Dus even wat voorbeeldjes opgezocht ter referentie tijdens het bouwen al heb ik er nog weinig naar gekeken. Meeste is uit het hoofd of even een schetsje op papier geworden.
Spanwijdte is 75cm lengte inclusief spinner en hoogteroer 63cm
Wat komt erin:
Turnigy 4000kv heli motor (buitenloper) 65 gram (20A max continue) 30A doet ie het ook nog wel zolang je niet continue volgas vliegt.
Accu Zippy R 1800 3slipo
40A ESC
2x 9 grams servo's
ontvanger moet ik nog even kijken welke het meest storingsvrij is.
Vermogen maximaal is dan 333watt
Heb al zo'n motor getest met een 4,1x4,1 APC en draait 35000rpm.
Model wordt volledig houtbouw.
Hier de foto's tot nu toe:
grenen liggers 8x3 onder en 7x3 boven. (quartel vroeg me iets te veel voor een stripje koolstof) en eenstuk 3mm buis door de ribben heen met daaronder balsa om contact te maken met de beplanking
vleugel bijna klaar.
begin van de romp
en dit is hij tot nu toe
Nu nog vleugelbevestiging en vleugel/romp overloop maken, ailerons los snijden en hevels inbouwen. Dan is het meeste wel gedaan.
Dan kan hij daarna in de folie.
Folie zal worden fluor groen met wit welk design ben ik nog niet over uit.
Al jaren heb ik het idee om een pylonracertje te kopen of te maken maar het kwam er maar niet van. Brandstof is niet toegestaan bij onze club en elektro was niet vooruit te branden. Tot er nu leuke motoren voor weinig zijn te krijgen.
Dus even wat voorbeeldjes opgezocht ter referentie tijdens het bouwen al heb ik er nog weinig naar gekeken. Meeste is uit het hoofd of even een schetsje op papier geworden.
Spanwijdte is 75cm lengte inclusief spinner en hoogteroer 63cm
Wat komt erin:
Turnigy 4000kv heli motor (buitenloper) 65 gram (20A max continue) 30A doet ie het ook nog wel zolang je niet continue volgas vliegt.
Accu Zippy R 1800 3slipo
40A ESC
2x 9 grams servo's
ontvanger moet ik nog even kijken welke het meest storingsvrij is.
Vermogen maximaal is dan 333watt
Heb al zo'n motor getest met een 4,1x4,1 APC en draait 35000rpm.
Model wordt volledig houtbouw.
Hier de foto's tot nu toe:

grenen liggers 8x3 onder en 7x3 boven. (quartel vroeg me iets te veel voor een stripje koolstof) en eenstuk 3mm buis door de ribben heen met daaronder balsa om contact te maken met de beplanking

vleugel bijna klaar.

begin van de romp

en dit is hij tot nu toe

Nu nog vleugelbevestiging en vleugel/romp overloop maken, ailerons los snijden en hevels inbouwen. Dan is het meeste wel gedaan.
Dan kan hij daarna in de folie.
Folie zal worden fluor groen met wit welk design ben ik nog niet over uit.
Laatst bewerkt: