eigenbouw RC C01

Motor met koppelingklok en overbrenging klaar voor inbouw.

i6f81d.jpg

8zgria.jpg

xf16b8.jpg

Hoe lang ben je bezig geweest met het ontwerp hiervan!?

Ziet er allemaal bijzonder strak uit. En je werkt als een beest, de updates vliegen in het rond :D

De voorstudie en tekenwerk ongeveer een maand tijdens mijn vrije tijd.
Momenteel heb ik meer tijd, doordat ik thuis zit met rugklachten.
Vandaar dat het een beetje in versnelt tempo gaat.

De voorstudie ja , dat doe ik met mijn ogen ee van de bestaande RS 05
De foto's die ik vind, ontleden en zien hoe ik alles in de mate van het mogelijke kan nabouwen.
ie08dc.jpg

28pkn.jpg

bjefpj.jpg

Vandaag eens mijn gedachten gezet op de remmen.
eerst 4 stuks remschijven gedraaid en de pistons uit de klauwen verbeterd.
ji106o.jpg

ji2kxs.jpg

rk1slz.jpg

Daarna de rempomp onder handen genomen , ook een nieuwe zuiger gedraaid met
nieuwe dichtingen (O-ringen) Hopend kan ik nu meer druk opbouwen en hem houden

29vfn28.jpg

2e57hx2.jpg

10e3ghj.jpg

Heel erg gaaf dit!!

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Schitterend! Ik zie dit topic vandaag pas, jammer dat ik het nog niet eerder heb gezien. Ik vind het een erg leuk en mooi project, zal het vanaf nu zeker volgen :)

Alvast bedankt voor de positieve reacties .
We doen ons best om alles te laten werken zoals het hoort.
T'is niet altijd even gemakelijk ,omdat ik alles zoveel mogelijk zelf wil maken.

Er is maar 1 woord voor een project zoals deze: GEWELDIG!

Ik ben ook ooit eens aan de gang geweest met een eigenbouw 1/4 schaal.. daarvan ben ik niet verder gekomen dan de tekeningen te maken... de persoon met wie ik samen deed heeft mij jammergenoeg nadat ik de tekeningen voor hem klaar had zonder pardon aan de kant gezet.. erg jammer en heel veel werk voor niets, waar ik ook nooit meer iets voor terug heb gekregen ( 6 maanden ontwerpen, van 1 compleet nieuwe auto)

Maargoed dit ziet er echt geweldig uit en ga zo door!!!

Hoi, hebt U nog die tekeningen ??Ik heb er nog zitten van een ontwerp voor een F1 1/4
maar wel in autocad R12. ik,heb me daar vroeger eens mee bezig gehouden maar nooit aan de bouw begonnen.

grz

ziet er allemaal best netjes uit. vind alleen de onderdelen die op de foto van de rem cilinder staan niet mooi. zien er erg ruw en asymetrisch uit.
(niet negatief bedoelt, maar als opbouwende kritiek. )
Ik zou die onderdelen ook netjes strak maken zodat het bij de rest van de auto past, dat soort dingen zijn namelijk naar mijn mening de details die een chassis echt mooi maken. :)

ja ik weet het , maart'is wel nog maar een proef ee om te zien of ik wel genoeg druk kan opbouwen. Eens dit werkt weet ik waar mij aan te houden voor de defenitieve versie.

Zeer kunstig om lastige onderdelen ook zelf te bouwen terwijl ze in de winkel makkelijker verkrijgbaar zijn, zoals de dempers en remklauwen!

Mooi spul en nette arbeid!!

Nog een foto van de achterbrug, had die vergeten.

Verder niet veel nieuws ben bezig met de rempomp op punt te zetten die nu
lekker goed werkt en niet meer lekt. (druk is okee )
Ook de pistons uit de klauwen hermaakt , daar ze te diep in de klauw werden teruggetrokken en zo de olie voor de dichting kwam in plaats van er achter .
Foto's volgen.

10h1sec.jpg

rc01

ben het helemaal eens met de afwerking,bouw namelijk ook zelf auto's en als jezelf een auto bouwd is heel veel werk.
de afwerking kun je het best op het laatst doen,als alles kloppend is.
zodat je geen dingen gaat afwerken die achteraf niet kloppen.
mooi stukje bouwwerk
grt frank

Back