eigenbouw rigger 13cc nitro

• Topicstarter Topicstarter elvis
  • Startdatum Startdatum
maar inderdaad het is toch ook wel mogelijk om de prop shaft af te draaien. maar waarom gaat dat niet lukken om die as te gebruiken. is dat omdat dan de diameter te groot word?

Groet arnold

een kwarts as installatie is iets meer volume in t water.

prop as afdraaien dat moet ook lukken, heb alleen wel is gehoord dat de propas van heel hard staal is gemaakt dus dat kan wel problemen opleveren, maar waar een wil is is een weg ;)

mvg

Robbert

zo ik heb vandaag nog even wat informatie op gezocht. de stut daar kan je ook gewoon een as van 3/16 in hangen, maar ik ga het eerst met deze felxas proberen. en je kan beter een andere maken dan de oude afdraaien. en de makkelijkste oplossing is gewoon een andere flexas kopen.

ik heb vandaag de motor gaten geboord. dat durfde ik niet aan. om die precies op de goede plek uit te meten. maar de zitten spat zuiver tegen over elkaar.

groet arnold

Benieuwd of het lukt de juiste prop en aandrijfas te vinden in combinatie dat het werkt. Maar Arnold, hoe doet men spoed bepalen als je geen toeren kunt aflezen?

Zo deden we dat nl tijdens testen in het kanaal met tour/speedboten. (met goedvinden van de plutten :cool:)

Back