Eigenbouw schip (eerste project)

Hallo,
Ik ben Lex, 14 jaar oud, en ik ben nieuw in de modelbouw.
ik ben nu in mijn 3e jaar Mavo, ik doe metaalbewerking en voornamelijk lassen.
Ik ben bezig met een houten boot van 63 cm lang en 25 cm breed, ik bouw geen specifiek model maar de vorm van de romp is afgeleid van een destroyer of een fregat. Ik heb een broer die in de scheepsbouw heeft gezeten en een opleiding scheepsinterieurbouw heeft gedaan , dus die zal mij veel helpen met de bouw:) ik heb samen met hem de tekeningen gemaakt, en min of meer een bouwplan gemaakt.
De bouw van de boot zelf is geen probleem, maar de electronica ben ik niet bekend mee. Ik snap de basis onderhand wel, maar meer dan ook niet.
Ik vraag mij af hoe het zit meer weerstanden en zekeringen, en wat voor accu ik moet gebruiken enz.
Ik hoop dat jullie mij hierbij advies wilen geven, ik weet dat jullie graag wat foto's van het ontwerp enz. willen zien, dus ik zal zo snel mogelijk wat foto's plaatsen.
mvg Lex

Voor de basis-electronica van zender, ontvanger, regelaar(s) en motor(en) heb je geen weerstanden nodig, hooguit zekeringen. Die plaats je in de + draad vanaf je accu(s) en dat is het dan. Twee pootjes, kan niet missen. Accu aan de ene kant, de rest van de elektronica aan de andere kant.

Weerstanden en andere zaken komen pas aan de orde op het moment dat je met leds, lampjes, liertjes, radars, schakelmodules etc. aan de gang gaat.

Kan je eens (een) foto('s) posten van jullie project? Dat praat altijd makkelijker en leuker!

Dit zijn de ribben, uit 3 mm triplex * de 2 kleine kloppen niet met de tekening, deze heb ik opnieuw gemaakt met de vlakke kant
23wqstt.jpg

Ik heb uit een balk sleuven gezaagd voor de ribben, zodat alles op zijn plek blijft als ik de wanden erop lijm, balkje gaat er daarna natuurlijk wel uit
34ipukx.jpg

Dit is de tekening van het geheel
6gwmxs.jpg