Einde oefening Märklin....

Erg jammer voor Märklin,

Wij hebben boven een H0 baan staan van 4 x 8 meter....
(Geërfd van Opa)

Wel vaker over gedacht eens een trein bij te kopen,
maar de prijzen voor nieuwe marklin treien (en ombouwsets naar digitaal)
zijn/waren gewoon belachelijk hoog.

Ik denk dat ze een groter publiek hadden trekken als ze de prijzen wat omlaag hadden gedaan, zodat je voor 1000,00 iets meer als *een achtje met 1 treintje* kan kopen.

Maargoed, erg jammer. Ben benieuwd of er een doorstart komt.

Groet, Christian
 
Ik en m'n vader zijn bezig met een grote Duitste HO spoorbaan. Gaan zelfs een muur hiervoor boven uitbreken :lol:

Inderdaad jammer van Marklin. Toch maar die 4-8-8-4 Big Boy een keer aanschaffen :roll:

Maar het is inderdaad belachelijk duur. Gelukkig hebben we dat digitale station niet aangeschaft, Marklin gaat er toch niet op verder aangezien dat faillissement.
 
ik denk niet dat marklin echt over de kop gaat.. ze hebben recent nog nieuwe shops in nederland geopend en er is nog genoeg ontwikkeling geweest. ik denk dat dit weer een aktie is zoals in amerika al paar keer gebeurt is.

bedrijf op de fles laten gaan *goedkoop ontslaan van medewerkers* doorstart maken met kapitaal dat achter de hand is gehouden en is weg geschreven naar ergens anders.

ze zullen kleiner gaan dat wel maar helemaal weg dat betwijfel ik ten zeerste.
 
how how !

Balen !

Hopelijk blijven er nog genoeg reservespullen voorhanden om mijn oude loc's te reviseren!
(koolborstels enzo)

Ik heb samen met mijn pa 7 loc's en een hele reutemeteut aan wagons, alles door elkaar! Frans, Duits, weetikveel
het diorama is nooit afgeraakt, gewoon de sporen leggen en alle elektriciteit is gewoon super :) Welke nummer die wagon/loc is en van welk jaar en waar die rijdt maakt me dan ook allemaal geen hol uit, gewoon 'spelen'.
We hebben nu nog een hoop seinen die het geheel wat moeten 'automatiseren' zoals het 30 jaar geleden ook moest.

na het ontdekken van de RC ben ik er ook mee gestopt, maar volgens mij is en blijft het prima speelgoed voor jongens tussen de 6 en 16 jaar, mits eventuele begeleiding van opa of papa :)
 
Hoezo jongens.. meisjes kunnen er ook mee spelen hoor.. barbie moet ook wel eens met de trein naar het strand :)
 
Doet me denken aan de lego trein vroeger, legden we de vrouwen,boeven, .. op het spoor en kwamen dan in volle vaart aangereden!
Kop af !
 
Er is net een nieuwe Marklin winkel geopend in groningen. Een oud klas genoot van me werkt daar. Ik wou hem vragen hoe het zat maar hij was er afgelopen zaterdag niet. Die winkel is dit jaar opengegaan... gek dat ze daar nog in investeren dan.

De winkel zit naast de media markt indien iemand langs wil gaan :)
 
*koestert zijn 30m² aan stalen rails met alles erop en eraan* 8)

*zucht* :?

*pinkt een traantje weg* :cry:
 
deze heb ik ook:cool::cool::cool:



V260.jpg






en ook deze....... een italiaantje,

M3035.jpg
 
Laatst bewerkt:
bedrijf op de fles laten gaan *goedkoop ontslaan van medewerkers* doorstart maken met kapitaal dat achter de hand is gehouden en is weg geschreven naar ergens anders.

Dat zou zo maar eens kunnen... schijnt in de zakenwereld "common practice" te gaan worden.
Geef de kredietcrisis én de PC én RC de schuld en iedereen gelooft je...

BTW: Märklin had een beste stand in Neurenberg... En die zijn niet gratis!
 
430 euro voor het marklin logo? ;)

Cheeta zei:
bedrijf op de fles laten gaan *goedkoop ontslaan van medewerkers* doorstart maken met kapitaal dat achter de hand is gehouden en is weg geschreven naar ergens anders.

zoals jij het beschrijft, kan het niet. Je kunt als bedrijf wat failliet gaat of een doorstart maakt, geen 'kapitaal achter de hand houden'.

Voor de rest heb je gelijk, we worden met z'n allen enorm belazerd op dat gebied.. de hoegenaamde financiele crisis is daar een schoolvoorbeeld van, er is helemaal geen financiele crisis. Die is gemaakt als noodmaatregel omdat ons economische systeem domweg niet klopt en anders uit zichzelf wel zou gaan imploderen, met veel ergere consequenties.

Het is echt geen toeval dat 'de financiele crisis' precies optreed op het moment dat de USA voor de zoveelste keer eigenlijk, volgens hun eigen grondwet, failliet is, en dat ie ook precies optreed zo'n beetje voor het moment dat de babyboomgeneratie tegen het pensioen gaat aanlopen..
 
zoals jij het beschrijft, kan het niet. Je kunt als bedrijf wat failliet gaat of een doorstart maakt, geen 'kapitaal achter de hand houden'
Je kunt wel je personeel in de ene bv stoppen en je gebouwen, inventaris etc in een andere, om vervolgens de eerste (bijna) failliet te laten gaan zo om toestemming te krijgen om personeel te ontslaan. Trust me, I've been there :mad:
 
Nou dat kan met hele kunstige constructies wel, maar de tijd dat dat makkelijk was, is wel voorbij.. 'raising the curtain' is iets wat in het rechtsysteem tegenwoordig vaker wordt toegepast, rechters prikken wel door dat soort constructies heen. Het gegoochel van BV-tjes zoals jij het beschrijft, stamt nog uit de tijd dat bv. bij een failliete BV de eigenaren niet persoonlijk aansprakelijk waren.

Natuurlijk is het wel waar dat 'doorstart' vaak een leuk naamje is voor 'herorganisatie waarbij veel personeel ontslagen kan worden zonder al teveel gezeik'. Daarnaast natuurlijk een prachtige gelegenheid om nare zaken op de balans af te boeken cq. schrijven.
 
Even voor de duidelijkheid: Er is geen financiële crisis, er is een kredietcrisis. Een groot deel van de economische zeepbel van de afgelopen 6 jaar is gebaseerd op geleend geld. Zolang iedereen aan iedereen geld leent, lijkt er weinig aan de hand te zijn. Tot het moment dat iemand om wat voor reden dan ook het geld echt moet ophoesten. De hele constructie valt als dominostenen om. Een gezond bedrijf die handel drijft in een sector die niet of nauwlijks afhankelijk is van kredieten of afnemers die afhankelijk zijn van kredieten overleven dit feest ook wel. Bijvoorbeeld bedrijven als de autosector worden getroffen doordat mensen op krediet een auto kochten met een lening die eigenlijk boven hun budget lag (indirect mede de schuld van de geldverstrekker die beter had moeten voorlichten over de risico's). Nu wordt iedereen voorzichtiger en denkt wél extra na of de huidige auto nog een jaartje mee kan of dat die extra luxe wel zo nodig is. Weg is de zeepbel, verminderde productie, afname van grondstoffen wordt beperkter en de transportsector stort in. Net als in 2001 en 2004 gebeurde (zij het minder heftig dan nu). Een verstandig bedrijf had in één deceniumal twee keer een waarschuwing gehad en hierover na kunnen denken in plaats van blind staren op explosieve groei zonder risicoanalyses.

Dat er onder het managent van slecht presterende bedrijven, die veelal als gevolg hiervan aardige kredieten hebben om toch mooi te doen voor de buitenwereld, nu allerlei onnette praktijken naar boven komen, is alleen maar gezond. Helaas is een deel van de arbeidsmarkt nu de dupe aan het worden van die praktijken.

Märklin is al sinds jaar en dag één van de exclusievere speelgoedmerken. Die ondervinden al jaren een inkrimping van de markt. Concurrentie is moordend, zeker met goekopere alternatieven (die zeker niet gelijkwaardig zijn) uit lage lonen landen. Jammer, maar het is nu eenmaal zo, exclusiviteit is nu eenmaal jezelf op glad ijs bevinden.

Posted via Mobile Device
 
Back
Top