Eindelijk een goede IR heli gevonden!

• Topicstarter Topicstarter Sam_Heli
  • Startdatum Startdatum
Oop sorry was het al weer vergeten,
maar ik heb vanochtend een van mijn Syma's opgeladen via de zender ,

en het duurde een uur voordat ie vol was maar de heli zelf vloog voor geen meter meer ,
maar het is een gyro probleem omdat het nu een tol is geworden...:|

EDIT mijn 2e coaxiaal (Falcon) ook een uur nadat ie opgeladen is , lijkt erg veel op de syma...
EDIT2 correctie, het verschilt per heli... bij de een moet je wel de zender aan zetten bij de ander weer niet,
sorry voor de mis informatie !!

Groeten Ray...

Laatst bewerkt door een moderator:
Apart. Hoewel ik ook een S107 heb die bijna een uur moet laden. Kun je beter een 6010 nemen, die is in max 20 minuten vol.

Is het ook mogelijk om de stekker van de zender te knippen en hem via een andere oplader op te laden?
Het laden vanuit de zender is een beetje irritant omdat hij dan ook steeds die batterijen leeg trekt.

Is het ook mogelijk om de stekker van de zender te knippen en hem via een andere oplader op te laden?
Het laden vanuit de zender is een beetje irritant omdat hij dan ook steeds die batterijen leeg trekt.

Als je een lader hebt die lipo's van 1 cel (3.7v) kan laden, en waarvan de laadstroom laag genoeg kan worden ingesteld, dan kan dat zeker.

@Jorrick

Er zit ook geen USB-poort op de heli, eerder een klein poortje voor een stekker. In verhouding tot de afmeting is het ook niet echt handig om een USBpoort in te bouwen.

Weet je zeker dat er geen kabel in de doos zit die de heli kan verbinden met een USB op een PC/laptop?

Voorzover ik weet zit die bij alle S107's en klonen

Kan de Imax geen 1S aan?
Ja ik zag net van wel, maar niet balanceren, gewoon een charge...

@Jorrick

Er zit ook geen USB-poort op de heli, eerder een klein poortje voor een stekker. In verhouding tot de afmeting is het ook niet echt handig om een USBpoort in te bouwen.

Weet je zeker dat er geen kabel in de doos zit die de heli kan verbinden met een USB op een PC/laptop?

Voorzover ik weet zit die bij alle S107's en klonen

Op het plaatje van ebay wel.
3CH METAL INFRARED R/C HELICOPTER DH803 W/ GYRO & USB | eBay
DH803-8.jpg

Voor de rest wordt er ook op ebay niks over de usb kabel gezegd. Via youtube kwam ik iemand tegen die zei dat hij wel een usb kabel erbij had gekregen. Maar ik heb de verkoper gemailt (hij verkoopt ze aan huis als handeltje voor erbij) Die zegt weer dat er nooit een usb kabel bij zit...

Ik kan er wel lekker lang mee vliegen, dik 10 minuten gemeten via stopwatch terwijl ik constant rond vloog.

Ik was net even aan het vliegen maar hij draaide de hele tijd tegen de klok in. (Een beetje toilet bowl achtig?) Het tegen trimmen werkt een klein beetje maar krijg het er niet helemaal uit. Als ik wat naar links stuur dan blijft hij redelijk stabiel maar niet zo stabiel als de eerste keer dat ik er mee vloog.

Ik heb dit: Dealing With Toilet Bowl Effect On Your Micro Coaxial RC Helicopter al gelezen maar eigenlijk ziet alles er wel goed uit.
Iemand nog een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Viezigheid in de bewegende delen kan dit ook veroorzaken. Wat betreft lader zit er ook een bij deze kleintjes in de zender zelf zodta je hem daar mee kan opladen.

Viezigheid in de bewegende delen kan dit ook veroorzaken. Wat betreft lader zit er ook een bij deze kleintjes in de zender zelf zodta je hem daar mee kan opladen.
Ja daar was ik al wel achter ;)
Het probleem is dan dat je constant je batterijen van je zender loopt te vervangen. Extern via usb aansluiten op je laptop/pc/stekker-stopcontact-ding whatever is dan een stuk handiger.

Inmiddels heb ik hem als cadeautje aan mijn broer gegeven nadat ik hem schaamteloos eerst zelf heb bevlogen :D
Hij vond het wel een leuk dingetje volgens mij. Het vliegen gaat hem ook al goed af, hoewel daar met zo'n heli niet veel bij komt kijken natuurlijk.

Na wat buigen van de flybar (die trouwens wel recht leek te zijn) is het TBE weg.

Ik moet zeggen dat ik verbaast ben hoe sterk deze toestelletjes zijn. Ze wegen natuurlijk ook zeer weinig en de rotoren draaien niet heel hard rond maar tot nu toe heeft hij alle crashes zonder problemen overleeft.

Hallo

Even een klein beetje off topic, ik heb een Lama2 van Walkera, meer dan een jaar geleden 2e hands via dit forum gekocht, was er erg blij mee maar vanaf het begin dat ik hem had zet het TBE erin.
Ik heb alles nagekeken, blades vervangen, shafts bekeken en ook de flybar, alles leek recht te zijn.
Maar na het lezen van onderstaand berichtje van Jorrick heb ik nog eens goed naar de flybar gekeken en het bleek dat er een hele kleine buiging naar rechts in zat, deze heb ik eruit gebogen en nu heb ik de Lama2 stil in de lucht hangen en vliegt ie erg netjes.
Ik ben er wel achter dat het een heel gevoelige heli is en dat er niet teveel moet uitsteken of krom moet zijn.

Na wat buigen van de flybar (die trouwens wel recht leek te zijn) is het TBE weg.

Jorrick, dank je wel voor dit berichtje. :D

Back