Eindelijk een goede IR heli gevonden!

• Topicstarter Topicstarter Sam_Heli
  • Startdatum Startdatum
S

Sam_Heli

Guest
Derde keer goede keer!

Na aankoop van twee slechte heli's eindelijk een goede!

Een aantal weken geleden kocht ik een Chinese metalen IR gyro helicopter via een zoekertjessite, zie:
GYRO heli, de stevige en ultrastabiele helikopter. NIEUW! - Te koop op 2dehands.be
Merk onbekend voor mij: Shantou
Toch maar geriskeerd: verkoper heeft er een groot deel op stock, en verstuurde me zo'n heli.
(prijs was 55 euro, niet overdreven veel naar mijn mening)

Vliegt werkelijk adembenemend stabiel: opstijgen en landen op een bierviltje is perfect mogelijk (wel even moeten oefenen).
Stilhangen (en zonder rond de as te draaien) is geen enkel probleem.
Al immens veel gecrashed, en heli blijft werken! Het metalen frame met sterke kap is niet kapot te krijgen.
Geleverd met reserve staartrotor en dacht dat die snelst zou stuk gaan. Tot nu toe absoluut nog niet nodig gehad.

Vliegtijd is zeker 10 minuten. Iets dat bij mijn vorige heli's absoluut niet mogelijk was. Laadtijd is 20 minuten en gaat zelfs via PC usb!

Eerst had ik een Picooz, was weggesmeten geld.
Dan had ik een ander type: Swift. Na een crash hing schroef los en vloog heel onstabiel. (heb zelfde verhaal nog van anderen gehoord ook) -> weggesmeten geld

Deze Shantou is prijs/kwaliteit heel goed. Verkoper zei dat de schroefsterkte te maken zou hebben met de gewichtjesrotor die boven de beide vleugelbladen hangt. Bij andere gyro heli's hangt die tussen de schroefbladen en dat is veel minder sterk.

72843368-gyro-heli-de-stevige-en-ultrastabiele-helikopter-nieuw.jpg

e heli met een gyro? uniek...
dit is een leuk speelgoedje, maar e echte heli kan jet nie noemen hé...
Nu is wel goed om een eerste gevoel te krijgen om te weten wat het is.
Toch veel plezier ermee!!

ps.. na een crash is het de bedoeling dat het hersteld wordt zoals het hoort.. dan zal ie nie "onstabiel" vliegen...

Ik heb ook zo een, afgelopen weekend op de zwarte markt gekocht in beverwijk voor 20 euro. Super stabiel door de gyro ook, das wel relax dus.... ;)

4615855737_8b69db4904_b.jpg

afmetingen:
lengte: 22 cm
breedte: 3,8 cm
hoogte: 9,8 cm
hoofdrotor: 19 cm

@ketnet: een stukje van de schroef was afgebroken bij de Swift. Onderdelen waren niet te koop.
Van de Shantou zijn er gelukkig wel, vandaar dat ik dit type deze keer gekocht heb.

Ziet er uit als 1 van de betere IR's inderdaad, dus ik snap dat je er tevreden mee bent. Maar 55 euro vind ik wel veel. Voor een tientje meer heb je bijv. een Nine Eagles Solo 4 kanaals, een Coax die dus ook zijwaarts kan, en een 2.4 GHz zender heeft, zodat je geen last meer hebt van zonlicht en in theorie ook buiten kan vliegen (als het echt windstil is). En dan heb je ook nog verwisselbare accu's en tevens 10 minuten vliegtijd. En natuurlijk kun je daar ook prima mee landen op een bierviltje of, wat ik doe, een cd-hoesje. :mrgreen:

Ik heb er ook een, en ik vond hem vies tegenvallen:

v-max-6020-011.jpg

Als je er een beetje mee vooruit wil, slaat de staart uit als een gek (welke gyro..).
Ook is de ontvangst na een kleine 3 meter al wel bekeken, het einde van mijn woonkamer haal ik nieteens.
Zuipt ook als een ketter, 3~4 minuten dan is het wel weer klaar, wat ook niet gek is met al dat klap ijzer.

Ik heb meer lol aan mijn oifei freebird.

freebird-03.jpg

Volledige cyclic en staart controle, stabiel als iedere andere coax,
vliegt ruim 10 meter en ruim 7 minuten op een volle lading.
Prijs is nog hetzelfde ook, rond de 25 euro.

Ik heb vorig jaar een rits van die dingen van ebay gehaald om ze te vergelijken.
Mijn Oifei Freebird staat op nummer 1, Tweede is mijn Syma Mini Chinook,
en deze "full metal" heli was eigenlijk de enige miskoop van de 4.

sven, dat van die eerste heli is raar dan, die witte van mij is super stabiel, ook bij voor uit vliegen, hij blijft mooi zijn baan houden en ik kan constant voor uit blijven vliegen en daarbij rondjes vliegen.... ook het bereik is prima..

die 2e klinkt ook leuk ;)

Ja volgens mij spoord die van mij voor geen meter. :')
Een ander vliegt er mooi mee, maar die van mij?
pfft, ik kan beter onze kat een paar lampjes op zijn rug plakken want die luisterd nog beter.

Ik zou zeggen kijk zelf maar, dit is het filmpje dat ik ervan gemaakt heb:

Op een gegeven moment zie je hem steeds verder weg dwarrelen,
dat komt omdat ik hem gewoon niet meer terug gedirigeerd krijg.
Daarna zie je hem ook als een baksteen omlaag ploffen, buiten bereik dus.
Ik zat aan het kop eind van mijn bed, ik vloog een meter van het voeten eind. *plof.. zucht.. gaat oprapen*

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ding gaat echt alle kanten op ja, die gyro lijkt echt niet te werken hahaha lekker maandag-morgen-model heb je daar zeg. Terwijl die van mij precies hetzelfde is volgens mij en die hangt wel netjes in de lucht, kijk zelf maar, heb even snel een fimpje gemaakt, de accu was wel zo goed als leeg van de heli dus helemaal geweldig vloog die nu niet maar je krijgt wel een goed idee zo... )

Ja zie je wel?
Ik heb gewoon een metal heli met spastische neigingen.
Vond het al zo raar dat ik er niet mee kon vliegen.
Zonde, maarja, dat is met dat ebay spul.
De kwaliteit is daar zo stabiel als mijn heli.
Soms heb je een topper, soms heb je een mongool als et mijne.

Ik had trouwens gezien dat ze nu tekoop zijn in een slagje kleiner.
Zo ongeveer het formaat silverlit picco-Z.
Heb je die al eens zien vliegen?

Aan de topic starter:
De lama V3 is ook zeer stabiel en nog eens veeeel groter !

Ja zie je wel?
Ik heb gewoon een metal heli met spastische neigingen.
Vond het al zo raar dat ik er niet mee kon vliegen.
Zonde, maarja, dat is met dat ebay spul.
De kwaliteit is daar zo stabiel als mijn heli.
Soms heb je een topper, soms heb je een mongool als et mijne.

Ik had trouwens gezien dat ze nu tekoop zijn in een slagje kleiner.
Zo ongeveer het formaat silverlit picco-Z.
Heb je die al eens zien vliegen?

Lijkt me inderdaad een gevalletje maandagmorgen model, een 6020 met gyro zou super strak moeten vliegen. Kijk maar eens naar de ervaringen in dit topic: max-z-x-power-heli-etje

Daar komen diverse varianten van deze IR heli's voorbij, en over het algemeen vliegen ze prima als ze echt een gyro hebben. Klein beetje trimmen als hij om zijn as draait, en gaan met die banaan. Tenzij de staartrotor niet perfect horizontaal staat, dan heb je kans dat je niet recht naar voren vliegt maar schuin. Even recht zetten, en dat is ook opgelost. Staat ook in het V-max topic.

Wat betreft je vraag over een slagje kleiner, hoe dat bevalt, wel prima. Ik heb zelf een Bureto'ys S1 Firespy, en dat weegt iets van slechts 17 gram, waardoor je tegen de 10 minuten kan vliegen. Ding is erg stabiel, je kan de zender gewoon wegleggen en hij blijft netjes in de lucht hangen, bereik zeker een meter of 7, heb ik getest in een sporthal. Enige nadeel van zo'n kleintje is dat als je snel gaat vliegen, en dan ineens stopt, je de kans loopt dat hij in zijn eigen turbulentie komt, en dus een bijna vrije val maakt. Maar dat is meestal met volgas wel af te vangen.

Ik heb een firespy met gyroscope gekocht. lastig om even snel te leren maar prima mee uit de voeten gekunt. Wel twee keer staart rotor kapot gevlogen. Bij de Model bouw winkel in lelystad nieuwe gehaald.

De nieuwe rotor is iets groter. 50% De heli vliegt nu een beetje pittiger. Vooral voor en achteruit is hij snel en snel te corrigeren.

De USB kabel (meegeleverd) heeft een lampje deze gaat bij mij aan als hij laad en uit als hij klaar is.
Ik las dat bij sommige mensen de afstandbediening het pas doet naar 30 sec. Als je gas geeft je zet dan de afstandbiening aan. Dan de heli. Gas terug en vliegen maar.

Het signaal moet worden uitgezonden voordat ie pakt.

susses.

Zaterdag ga ik de Nine Eagles Solo Pro 2.4ghz Micro Helikopter kopen, kan ook buiten en heeft meer bereik ..

Ik verheug mij........................

Hmm, een grotere rotor op de staart? Is dat dan een rotor van de Swift achtige, dus die heli's die net een maatje groter zijn dan de Firespy?

Met een Solo Pro kun je inderdaad meer, maar verkijk je niet, de overgang is best groot. Je hebt een kanaal meer om te besturen, en linksom/rechtsom zit dan op de linker knuppel, ipv rechts. Je kan dat wel omdraaien, maar dan zit je gas ook meteen rechts ipv links, wat je nu gewend bent. Bovendien vliegt een single rotor ook anders dan een coax. En als je een Solo Pro met oud type frame krijgt (volgens mij hebben ze in Lelystad de nieuwe nog niet) reageert hij wat vreemd op je "rudder". Linksom betekent dan gelijk schuin naar achteren wegdraaien over de staart, dus je moet preventief iets naar voren en naar rechts (roll) tegensturen als je de neus wil draaien. Bij een coax is dat simpel rudder rechts of links en hij draait zuiver om zijn as.

for what it's worth ...

in mijn niet aflatende quest naar de best bang for the buck, het meeste fun uit het minste geld halen, heb ik wat onderzoek naar die 3kanaaltjes verricht ...

90 percent is gewoon rommel, maar idd, die Syma s107 is een echt juweeltje ... heb al een shitload van die dingen besteld voor kinderen van vrienden/collega's enz en niet ÉÉN was minder dan perfect ...

haal die van ebay voor 22 euro en plezier gegarandeerd !

Hoe zit het met het geluid van de S107? Mijn S1 Firespy maakt een heerlijk zoemend geluid, maar de S2 Protector klinkt erg rauw, ook na smeren van de assen etc.

Ik was vergeten dat ik in dit topic had gepost, maar ik heb nu ook een S107. Kwam net op tijd, want 1 van mijn Firespy's wil sinds een paar dagen terug alleen maar achteruit.

Geluid van de S107 is inderdaad vrij aangenaam. Ietjes rauwer dan de Firespy, die bijna zoemend door de kamer gaat, maar verder totaal niet storend.

Ik vind hem alleen vooruit wat minder vlot. Verticale staartvin eraf scheelt wel wat, en hij blijft nog netjes stil hoveren ondanks dat het zwaartepunt nu iets naar voren ligt.

San Huan 6020 / 6025 heli's zijn leuk speelgoed en doen het ook goed als kadootje. 6020 (swift) is een herriebak, 6025 (die hele kleine) is wel stil.

Zenders van deze apparaten zijn waardeloos qua bediening, met de veer van het gas af slopen al iets beter, maar dan heb je nog een mode niks. Of is vooruit/achteruit en draaien om de as op de rechter-stick mode 3 of 4?

Wil je verder met heli vliegen dan een 4ch coax kopen met 2,4 Ghz zender, heb je wel een knappe zender die mode 1 of 2 doet.

In het begin de servo-uitslag op minimaal zetten en naar mate je beter wordt de servo-uitslag vergroten. Met maximale servo-uitslag is een coax heli onderuit trekken een eitje, maar wel weer goed voor je stick beheersing :D

Laatst bewerkt:
Back