Eindelijk met mijn t-rex inverted!! (pics)

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
op de sim in inverted ook veel makkelijker dan in het echt vind ik.
daar is nose in inverted ook weer iets makkelijker dan tail in (zoals in het echt waarschijnlijk), maar op een of andere manier raak ik dan in paniek (op grote hoogte) :oops:
NÓG meer oefenen op de sim dus :)

Rhelie zei:
Dat is ook het veiligst, omdat de nickfunctie hetzelde blijft kun je de heli makkelijker op de gewenste afstand houden.

Nou dat is juist het probleem!
Omdat de aileron omgekeerd is heb ik de intensie om de elevator ook andersom te doen.
Raak je in de war, uit paniek wil je klimmen en pitch je weer de verkeerde kant op recht de grond in...
Nee het gaat nog niet zo lekker.

Groet,
Tjerk ;)

IJsbrand zei:
Op dat sim gaat het ook makkelijk, maar 1ste echte keer dat ik zo laag inverted vloog, je ''denkt'' dat te veel na. Nooit denken tijdens het vliegen ;) Maar komt er van zelf wel in :P

Grt IJsbrand

(die nu kapot autorotatie lager heeft, heeft iemand er eentje over?)

Voor welke heli? Volgens mij heb ik nog ergens eentje voor een Trex450.

Ron

Wat vinden jullie van 4x een 9 gram towerpro op een t-rex 450..?

Denk er wel aan dat ik nog een beginner ben ;)

kon je net ook wel op msn vragen :wink:
9gram is meestal net te licht voor een t-rex of je moet goede kwaliteit (duur!) hebben.
ik heb net als sietse 3 keer conrad servo's op de swash en die hebben meer dan genoeg kracht.
kosten 8euro/stuk en hebben 0,0 speling.

ik heb op mijn Direct Drive T-Rex (behoorlijk zwaar dus :D). 4x 9gr hextronic servootjes :D.
cheapo...
maar goed, we zien wel hoe lang die houden. sturen de tuimelschijf direct aan, dus ben benieuwd..

Op de gewone T-Rex heb ik idd die ES-03 dacht ik, can conrad (7,95). 3x, en op de staart een gy401 met HDS-577

Om even te reageren op het topic...

Ik heb dus sinds kort ook een T-rex 450XL, na een paar FP-helitjes versleten hebben.. :lol:

Op de sim ging het vliegen me prima af, dus na een paar keer rondgevlogen hebben, gelijk op de kop geflipt 8)

Wel op hoogte, en merkte toch dat ik af en toe nog een stuurfoutje maakte :|
Maar na oefenen, oefenen en nog eens oefenen ging het steeds beter :)

En toen vloog ik vanmiddag dus op zo`n 50 cm hoogte, nose-in/inverted voor me ! :D

Als ik een keer iemand zover kan krijgen om foto`s te maken, zal ik dat doen, en plaatsen hier.. 8)

Grtn Riechert

Als ik nieuwe gyro (401 /240) heb gaan we samen vliegen, zal heel misschien eind deze week zijn. Effe echt ragge :) Maken we gelijk effe een foto

Hoi,

Vanmiddag weer lekker gevlogen, en een paar actiefoto`s geschoten.. :)

Lekker vliegweer, maar kouuud... :wink:

img04485uj.jpg

img04610ey.jpg

img04560yz.jpg

img04534vd.jpg

Het is geen 50 cm boven de grond, maar die komen nog wel... :P

Grtn Riechert :wink:

als ik me onderdelen binnen heb ga ik ook weer lekker oefenen, hopelijk ben ik het nog niet verleerd :lol:
mooie foto's!!! :D

Haj,

Ik kom net terug van een vlucht..

Het inverted vliegen ging weer super, alleen als je "erg" laag inverted hangt, en je toeren beginnen opeens af te nemen door de liposave :| dan ben je niet blij... :cry: ik heb hem nog geprobeerd om te flippen, maar het was al te laat :cry:

Schade: De hub en nog wat linkjes, + bladen..

Allemaal heel kl*te, maar gelijk weer op zoek naar onderdelen, zo snel mogelijk weer vliegen..
Omdat ik toch een keer aluminium wil, heb ik wat rondgekeken..
En ik vind het orgineel toch wel heel duur 8O

Mischien een beetje :offtopic: maar toch vraag ik het me af :

http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=144_159&products_id=4693

Heeft iemand ervaring hiermee ? En is het wat, mij lijkt : aluminium is aluminium...

Grtn Riechert

Mmm... ziet er wel goed uit!

Maar mischien is het goedkoper om die onderdelen los te kopen..? :P

Ik weet niet hoor..

Maar alu is wel vet :D

kut van die crash, volgende keer maar op timer vliegen..

die rotorkop ziet er goed uit, maar ik ben bang de je er snel veel speling mee gaat krijgen.
ik zou eens bij helidirect gaan kijken naar microflight en aftermarket rotorkoppen, die zijn wel van goede kwalitieit dacht ik.
de standaart SE kop krijgt trouwens ook snel veel speling, bijna net zoveel als de plastic versie.

Ik zei het nog Riechert ;-)

De alu centerhub schijnt minder snel stuk te gaan dus het is wel een goede investering. En zoals Aviador zegt ook op de timer vliegen ipv de liposave.

Back