Eindelijk... Mijn eigen T-Rex

Ziet er idd goed uit Remco, bedankt voor de pics. Eens kijken of ik dit ook kan toepassen...

Ondertussen een ander "probleem" opgemerkt. Een klein deeltje is bedekt met "slijpsel":

T-Rex%20SE%20007.jpg

Dit is volgens mij afkomstig van de onderkant van het grootste van de 2 hooftandwielen. Ik voel geen weerstand ofzo als ik de rotor ronddraai, wel zit dat grote tandwiel nogal redelijk dicht tegen het tandwiel van de staartaandrijving.

Is dit normaal, horen die tandwielen even op elkaar in te slijten (in die mate dat er zichtbaar slijpsel achterblijft op de heli)?

Zoals op de foto te zien ben ik ook klaar met bouwen en is de rex vliegklaar. Klein beetje trim nodig en 1 slagje voor het bladspoor en toen was hij goed. Gisteravond net voor het donker worden even 5 minuten gevlogen en vandaag al de hele dag regen :cry:

Zoals jullie ook zien staat de gyro tijdelijk bovenop, ik kwam niet tot een mooie en nette oplossing. Nu is er ergens in Amerika een winkel die speciale plaatjes voor de gyro verkoopt zodat deze onder de tailboom kan. Ik kan alleen de winkel niet meer vinden, wie weet hem wel te vinden? Kosten waren geloof ik 12 dollar en 2 dollar verzendkosten, dus dat is de moeite niet.

@Cornholio
Dat slijpsel heb ik ook, ik heb het ook al eerder gehoord dus ik zou me er niet al teveel zorgen over maken.

P5260008.jpg

Setup:
-3x HS-56
-1x Futaba 3108
-GY 401
- Futaba R-146 IP PCM
-Align 430L en 35 amp ESC
-2 x Flightpower Evolution 3s1p 1800mAh 20C constant 30C bursts

Ikzelf heb wel de esc mod toegepast op mijn align 35a esc.
Ik moet zeggen dat het de koeling zeer ten goede komt (esc wordt nooit meer heet)
Het is ook te gek voor woorden dat die gekke chinesen een koelblok op plastiek omhulsel plakken. Ik raad het jullie toch erg aan om de mod uit te voeren. Ik las regelmatig berichten op andere forums dat sommige align esc spontaan stopten (waarschijnlijk inschakeling termische beveileging). Ik denk maar hoe lager je de temp houd des te beter en saver.

wel grappig cornholio! ik heb je leren kennen op een amerikaans savage forum (wat nu niet meer bestaat geloof ik) en we zijn allebei ongeveer dezelfde weg ingeslagen (na de savage) met een lama en nu dus een Trex (heb er net 1 besteld). Succes ermee!

Cornholio zei:
Ondertussen een ander "probleem" opgemerkt. Een klein deeltje is bedekt met "slijpsel":

T-Rex%20SE%20007.jpg

Dit is volgens mij afkomstig van de onderkant van het grootste van de 2 hooftandwielen. Ik voel geen weerstand ofzo als ik de rotor ronddraai, wel zit dat grote tandwiel nogal redelijk dicht tegen het tandwiel van de staartaandrijving.

Ik heb dit ook na een crash, het oude tandwiel had het niet, maar de nieuwe heeft het wel.

Hij is niet helemaal vlak, en loopt soms over het staarttandwiel.

Oplossing, nog niet gevonden.

gr Remco

Back